Please use this identifier to cite or link to this item:
https://openscience.ge/handle/1/848
Title: | ოჯახური აღზრდის მოდელები ქართულ ხალხურ ზღაპრებში | Other Titles: | დაწყებითი საფეხურის, ქართული ენისა და ლიტერატურის სახელმძღვანელოების მაგალითზე | Authors: | თურმანიშვილი, თამარ | Advisor: | ქიტიაშვილი, ზაქარია | Degree Name: | Master of Education განათლების მეცნიერებების მაგისტრი |
Degree Discipline: | განათლების მეცნიერებები / Education Sciences | Degree Level (0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral): | 1 | Institution: | Ivane Javakhishvili Tbilisi State University ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი |
Faculty: | Faculty of Social and Political Sciences ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი |
Keywords: | ოჯახური აღზრდის მოდელები ქართული ხალხური ზღაპრები აწყებითი საფეხური |
Issue Date: | 2019 | Publisher: | Ivane Javakhishvili Tbilisi State University ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი |
Abstract: | The work discusses family upbringing in the Georgian fairy tales which are given in the books of the Georgian language and literature of primary education. It is generally known that fairy tales play an important role in a child's development. It has an essential didactic function, which is accepted by worldwide education experts Family plays a crucial role in the process of upbringing. It can be said that parenting style determines a person“s future characteristics, therefore many things depend on the parenting methods and traditions of the family. Having realised, the role of fairy tales and family upbringing in the development of a child, we can conclude that parenting styles given in the fairy tales have an impact on upbringing. In addition, these fairy tales are obligatory parts of syllabus in schools. Therefore, studying the Georgian fairy tales, which are given in the books of the Georgian language and literature of primary education, is an actual topic. In relation to this topic, we reviewed research about the connections between folklore and pedagogy, studied the specifications of fairy tales, its parenting value, the importance of family, typology, and functions. We found out that a given issue has not been studied before. Therefore, research about family upbringing in the Georgian fairy tales, which are given in the books of the Georgian language and literature of primary education is a novelty. Due to previous research, we formed a hypothesis: Georgian fairy tales, which are given in the books of the Georgian language literature of primary education may present Georgian traditions of parenting, which will make possible to reveal parenting styles. სამაგისტრო ნაშრომი ეხება დაწყებითი საფეხურის, ქართული ენისა და ლიტერატურის სახელმძღვანელოებში შესულ ქართულ ხალხურ ზღაპრებში ოჯახური აღზრდის მოდელების კვლევას. საზოგადოდ ცნობილია რამხელა მნიშვნელობა ენიჭება ზღაპარს ბავშვის პიროვნების ფორმირების პროცესში. მას აქვს მნიშვნელოვანი აღმზრდელობითი ფუნქცია, რაც აღიარებულია მსოფლიოს წამყვანი პედაგოგებისა და განათლების სპეციალისტების მიერ. უდიდესი მნიშვნელობა ენიჭება ოჯახს ბავშვის აღმზრდელობით პროცესში. შეიძლება ითქვას, რომ ოჯახური აღზრდა განაპირობებს მომავალში ადამიანის პიროვნულ მახასიათებლებს, შესაბამისად, ბევრია დამოდებული იმაზე თუ როგორი და რა აღმზრდელობითი მეთოდები, ტრადიციები გამოიყენება ოჯახურ სივრცეში ბავშვის მიმართ. მაშასადამე, ვაცნობიერებთ რა ზღაპრისა და ოჯახის როლს ბავშვის პიროვნების ფორმირების პროცესში, შეიძლება მივიდეთ იმ დასკვნამდე, რომ ზღაპარში გადმოცემული ოჯახური აღზრდის მოდელები არანაკლებ გავლენას იქონიებს მის აღმზრდელობით პროცესზე, მითუმეტეს თუ გავითვალისწონებთ იმ გარემოებასაც, რომ ეს ზღაპრები სავალდებულო სასწავლო მასალაა სკოლებში. ამდენად, დაწყებითი საფეხურის, ქართული ენისა და ლიტერატურის სახელმძღვანელოებში შესულ ქართულ ხალხურ ზღაპრებში ოჯახური აღზრდის მოდელების კვლევა მეტად აქტუალური საკითხს წარმოედგენს. აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით განვიხილეთ კვლევები ფოლკლორსა და პედაგოგიკის მეცნიერებას შორის არსებულ კავშირებზე, შევისწავლეთ ზღაპრის სპეციპიკა და აღმზრდელობითი ღირებულება, ოჯახის მნიშვნელობა, ტიპოლოგია და ფუნქციები. მოვიძიეთ შრომები და გამოვარკვიეთ, რომ აღნიშნული საკითხი ჯერ არავის უკვლევია, შესაბამისად, ოჯახური აღზრდის მოდელების კვლევა, საწყებითი საფეხურის, ქართული ენისა და ლიტერატურის სახელმძღვანელოებში შეტანილ ქართულ, ხალხურ ზღაპრებში ორიგინალურია და წარმოადგენს სიახლეს. |
URI: | https://openscience.ge/handle/1/848 |
Appears in Collections: | ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
samagistro thurmanishvili.pdf | ჯახური აღზრდის მოდელები ქართულ ხალხურ ზღაპრებში | 914.66 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
216
checked on Apr 29, 2024
Download(s)
3,567
checked on Apr 29, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.