Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/848
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorქიტიაშვილი, ზაქარიაka
dc.contributor.authorთურმანიშვილი, თამარka
dc.date.accessioned2019-12-02T12:09:27Z-
dc.date.available2019-12-02T12:09:27Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/848-
dc.description.abstractThe work discusses family upbringing in the Georgian fairy tales which are given in the books of the Georgian language and literature of primary education. It is generally known that fairy tales play an important role in a child's development. It has an essential didactic function, which is accepted by worldwide education experts Family plays a crucial role in the process of upbringing. It can be said that parenting style determines a person“s future characteristics, therefore many things depend on the parenting methods and traditions of the family. Having realised, the role of fairy tales and family upbringing in the development of a child, we can conclude that parenting styles given in the fairy tales have an impact on upbringing. In addition, these fairy tales are obligatory parts of syllabus in schools. Therefore, studying the Georgian fairy tales, which are given in the books of the Georgian language and literature of primary education, is an actual topic. In relation to this topic, we reviewed research about the connections between folklore and pedagogy, studied the specifications of fairy tales, its parenting value, the importance of family, typology, and functions. We found out that a given issue has not been studied before. Therefore, research about family upbringing in the Georgian fairy tales, which are given in the books of the Georgian language and literature of primary education is a novelty. Due to previous research, we formed a hypothesis: Georgian fairy tales, which are given in the books of the Georgian language literature of primary education may present Georgian traditions of parenting, which will make possible to reveal parenting styles.en
dc.description.abstractსამაგისტრო ნაშრომი ეხება დაწყებითი საფეხურის, ქართული ენისა და ლიტერატურის სახელმძღვანელოებში შესულ ქართულ ხალხურ ზღაპრებში ოჯახური აღზრდის მოდელების კვლევას. საზოგადოდ ცნობილია რამხელა მნიშვნელობა ენიჭება ზღაპარს ბავშვის პიროვნების ფორმირების პროცესში. მას აქვს მნიშვნელოვანი აღმზრდელობითი ფუნქცია, რაც აღიარებულია მსოფლიოს წამყვანი პედაგოგებისა და განათლების სპეციალისტების მიერ. უდიდესი მნიშვნელობა ენიჭება ოჯახს ბავშვის აღმზრდელობით პროცესში. შეიძლება ითქვას, რომ ოჯახური აღზრდა განაპირობებს მომავალში ადამიანის პიროვნულ მახასიათებლებს, შესაბამისად, ბევრია დამოდებული იმაზე თუ როგორი და რა აღმზრდელობითი მეთოდები, ტრადიციები გამოიყენება ოჯახურ სივრცეში ბავშვის მიმართ. მაშასადამე, ვაცნობიერებთ რა ზღაპრისა და ოჯახის როლს ბავშვის პიროვნების ფორმირების პროცესში, შეიძლება მივიდეთ იმ დასკვნამდე, რომ ზღაპარში გადმოცემული ოჯახური აღზრდის მოდელები არანაკლებ გავლენას იქონიებს მის აღმზრდელობით პროცესზე, მითუმეტეს თუ გავითვალისწონებთ იმ გარემოებასაც, რომ ეს ზღაპრები სავალდებულო სასწავლო მასალაა სკოლებში. ამდენად, დაწყებითი საფეხურის, ქართული ენისა და ლიტერატურის სახელმძღვანელოებში შესულ ქართულ ხალხურ ზღაპრებში ოჯახური აღზრდის მოდელების კვლევა მეტად აქტუალური საკითხს წარმოედგენს. აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით განვიხილეთ კვლევები ფოლკლორსა და პედაგოგიკის მეცნიერებას შორის არსებულ კავშირებზე, შევისწავლეთ ზღაპრის სპეციპიკა და აღმზრდელობითი ღირებულება, ოჯახის მნიშვნელობა, ტიპოლოგია და ფუნქციები. მოვიძიეთ შრომები და გამოვარკვიეთ, რომ აღნიშნული საკითხი ჯერ არავის უკვლევია, შესაბამისად, ოჯახური აღზრდის მოდელების კვლევა, საწყებითი საფეხურის, ქართული ენისა და ლიტერატურის სახელმძღვანელოებში შეტანილ ქართულ, ხალხურ ზღაპრებში ორიგინალურია და წარმოადგენს სიახლეს.ka
dc.language.isokaen
dc.publisherIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.publisherივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.subjectოჯახური აღზრდის მოდელებიka
dc.subjectქართული ხალხური ზღაპრებიka
dc.subjectაწყებითი საფეხურიka
dc.titleოჯახური აღზრდის მოდელები ქართულ ხალხურ ზღაპრებშიka
dc.title.alternativeდაწყებითი საფეხურის, ქართული ენისა და ლიტერატურის სახელმძღვანელოების მაგალითზეka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameMaster of Educationen
thesis.degree.nameგანათლების მეცნიერებების მაგისტრიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineგანათლების მეცნიერებები / Education Scienceska
dc.contributor.institutionIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.contributor.institutionივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Social and Political Sciencesen
dc.contributor.facultyფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro thurmanishvili.pdfჯახური აღზრდის მოდელები ქართულ ხალხურ ზღაპრებში914.66 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

216
checked on Apr 29, 2024

Download(s)

3,567
checked on Apr 29, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.