გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/3009
სათაური: ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელი სტუდენტების აკულტურაციის ორიენტაციები: დეტერმინანტები და შედეგები
ავტორები: ტყეშელაშვილი, თინათინ 
ხარისხის სახელი: ფსიქოლოგიის დოქტორი
PHD in Psychology
სასწავლო პროგრამის სახელი: გამოყენებითი სოციალური ფსიქოლოგია
Applied Social Psychology
დაწესებულება: ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
ფაკულტეტი: ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
საკვანძო სიტყვები: აკულტურაციის ორიენტაციების საზომი
საზომის კროს კულტურული ადაპტაცია
აკულტურაცია
ინტეგრაცია
ასიმილაცია
სეპარაცია
მარგინალიზაცია
აკულტურაციის დეტერმინანტები
აკულტურაციის შედეგები
Acculturation orientation measurement
measurement cross cultural adaptation
acculturation
integration
assimilation
separation
marginalization
acculturation
determinants
acculturation results
გამოცემის თარიღი: 2022
რეზიუმე: 
სადისერტაციო კვლევაში შესწავლილია ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელი აზერბაიჯანელი და სომეხი სტუდენტების აკულტურაციის პროცესი უმაღლესი განათლების კონტექსტში. კერძოდ, შესწავლილია მათი აკულტურაციის ორიენტაციები - ინტეგრაცია, სეპარაცია, ასიმილაცია და მარგინალიზაცია - ორი თეორიული პერსპექტივის (დომინანტური კულტურის მიღების და უმრავლესობასთან კონტაქტის კონცეპტუალური მოდელები) მიხედვით, ასევე ორიენტაციების დეტერმინანტები და შედეგები.
აკულტურაციის ორიენტაციები შესწავლილი იყო ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელ აზერბაიჯანელ და სომეხ სტუდენტებში, რომლებიც იყვნენ საშეღავათო პოლიტიკის ფარგლებში უმაღლესი განათლების სისტემაში ამოქმედებული პროგრამის “1+4” მონაწილეები. კვლევაში ასევე მონაწილეობა მიიღეს ქართველმა სტუდენტებმა. საერთო ჯამში კვლევაში მონაწილეობა მიიღო 714 (233 აზერბაიჯანელმა, 279 ქართველმა და 202 სომეხმა) სტუდენტმა.
კვლევის ოთხი ჰიპოთეზა დაეფუძნა აკულტურაციის განხილულ კონცეფციებს. აკულტურაციის ორივე კონცეპტუალური მოდელის მიხედვით კვლევაში მონაწილე ეთნიკური უმცირესობის ორივე ჯგუფში დომინანტური ინტეგრაციის ორიენტაცია აღმოჩნდა, რაც პირველი ჰიპოთეზის დაშვებას წარმოადგენდა...

In this paper the process of acculturation of Azerbaijani and Armenian students representing ethnic minorities is studied in the context of higher education. Acculturation orientations - integration, separation, assimilation and marginalization - are studied according to two theoretical perspectives (conceptual models of adoption of the dominant culture andcontact with the mainstream society), and orientation determinants and results assessed. Acculturation orientations were studied among Azerbaijani and Armenian students, who were enrolled in the "1 + 4" program in the higher education system. The study also covered Georgian students. A total of 714 students (233 Azerbaijanis, 279 Georgians and 202 Armenians) participated in the study.
The four research hypotheses were based on reviewed concepts. According to both conceptual models of acculturation applied in the study, integration was found as dominant orientation in both ethnic minority groups, which proved an assumption of the first hypothesis...
URI: https://openscience.ge/handle/1/3009
ჩანს კოლექციებში:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
Tkeshelashvili, Tinatin Didertatsia.pdfეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელი სტუდენტების აკულტურაციის ორიენტაციები: დეტერმინანტები და შედეგები1.68 MBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
Tkeshelashvili-Antiplagiati.pdfანტიპლაგიატი95.57 kBAdobe PDF    ასლის გამოთხოვა
სრული ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება

147
checked on May 16, 2024

გადმოწერა

63
checked on May 16, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.