Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/3009
Title: ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელი სტუდენტების აკულტურაციის ორიენტაციები: დეტერმინანტები და შედეგები
Authors: ტყეშელაშვილი, თინათინ 
Degree Name: ფსიქოლოგიის დოქტორი
PHD in Psychology
Degree Discipline: გამოყენებითი სოციალური ფსიქოლოგია
Applied Social Psychology
Institution: ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: აკულტურაციის ორიენტაციების საზომი
საზომის კროს კულტურული ადაპტაცია
აკულტურაცია
ინტეგრაცია
ასიმილაცია
სეპარაცია
მარგინალიზაცია
აკულტურაციის დეტერმინანტები
აკულტურაციის შედეგები
Acculturation orientation measurement
measurement cross cultural adaptation
acculturation
integration
assimilation
separation
marginalization
acculturation
determinants
acculturation results
Issue Date: 2022
Abstract: 
სადისერტაციო კვლევაში შესწავლილია ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელი აზერბაიჯანელი და სომეხი სტუდენტების აკულტურაციის პროცესი უმაღლესი განათლების კონტექსტში. კერძოდ, შესწავლილია მათი აკულტურაციის ორიენტაციები - ინტეგრაცია, სეპარაცია, ასიმილაცია და მარგინალიზაცია - ორი თეორიული პერსპექტივის (დომინანტური კულტურის მიღების და უმრავლესობასთან კონტაქტის კონცეპტუალური მოდელები) მიხედვით, ასევე ორიენტაციების დეტერმინანტები და შედეგები.
აკულტურაციის ორიენტაციები შესწავლილი იყო ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელ აზერბაიჯანელ და სომეხ სტუდენტებში, რომლებიც იყვნენ საშეღავათო პოლიტიკის ფარგლებში უმაღლესი განათლების სისტემაში ამოქმედებული პროგრამის “1+4” მონაწილეები. კვლევაში ასევე მონაწილეობა მიიღეს ქართველმა სტუდენტებმა. საერთო ჯამში კვლევაში მონაწილეობა მიიღო 714 (233 აზერბაიჯანელმა, 279 ქართველმა და 202 სომეხმა) სტუდენტმა.
კვლევის ოთხი ჰიპოთეზა დაეფუძნა აკულტურაციის განხილულ კონცეფციებს. აკულტურაციის ორივე კონცეპტუალური მოდელის მიხედვით კვლევაში მონაწილე ეთნიკური უმცირესობის ორივე ჯგუფში დომინანტური ინტეგრაციის ორიენტაცია აღმოჩნდა, რაც პირველი ჰიპოთეზის დაშვებას წარმოადგენდა...

In this paper the process of acculturation of Azerbaijani and Armenian students representing ethnic minorities is studied in the context of higher education. Acculturation orientations - integration, separation, assimilation and marginalization - are studied according to two theoretical perspectives (conceptual models of adoption of the dominant culture andcontact with the mainstream society), and orientation determinants and results assessed. Acculturation orientations were studied among Azerbaijani and Armenian students, who were enrolled in the "1 + 4" program in the higher education system. The study also covered Georgian students. A total of 714 students (233 Azerbaijanis, 279 Georgians and 202 Armenians) participated in the study.
The four research hypotheses were based on reviewed concepts. According to both conceptual models of acculturation applied in the study, integration was found as dominant orientation in both ethnic minority groups, which proved an assumption of the first hypothesis...
URI: https://openscience.ge/handle/1/3009
Appears in Collections:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Tkeshelashvili, Tinatin Didertatsia.pdfეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელი სტუდენტების აკულტურაციის ორიენტაციები: დეტერმინანტები და შედეგები1.68 MBAdobe PDFView/Open
Tkeshelashvili-Antiplagiati.pdfანტიპლაგიატი95.57 kBAdobe PDF    Request a copy
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

134
checked on Apr 29, 2024

Download(s)

53
checked on Apr 29, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.