გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/840
სათაური: უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის ძველი და ახალი სტანდარტების შეპირისპირებითი ანალიზი
ავტორები: კიკნაძე, ლელა 
ხელმძღვანელი: სანაძე, რუსუდან 
ხარისხის სახელი: Master of Education
განათლების მეცნიერებების მაგისტრი
სასწავლო პროგრამის სახელი: განათლების მეცნიერებები / Education Sciences
განათლების საფეხური
(0 - საბაკალავრო, 1 - სამაგისტრო, 2 - სადოქტორო ან პოსტსადოქტორო)
1
დაწესებულება: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
ფაკულტეტი: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
საკვანძო სიტყვები: მაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულება
ავტორიზაციის ძველი და ახალი სტანდარტები
შეპირისპირებითი ანალიზი
გამოცემის თარიღი: 2019
გამომცემელი: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
რეზიუმე: 
Master's thesis concerns the authorization standards and procedures of higher education
institutions, it examines the study of higher education institutions' attitudes towards the standards
of authorization procedures. In general speaking, authorization process is crucial for the functioning
of higher education institutions. Authorization is an external mechanism for promoting educational
quality development and the goal of the HEI is to satisfy the authentication standards. The
authorization standards and procedures of higher education institutions have been changed
according to the reforms implemented in 2017 year. HEIs now are rated according to the 7 standards
instead of 3. The new standards are relevant to the requirements of the European Education Area,
which are essential to be satisfied by the higher educational institutions. The difficulties caused by
changes in the abovementioned standards have raised and stated numerous challenges for higher
education institutions. The new standards have more depth, are much more perfected and
complexed, than the old ones. Accordingly, the condition of issue's actuality is demanded from
changing the authorization standards for higher education institution.
In this regard, we discussed the legislative regulations regarding authorization procedures,
we searched for surveys and found out that no one had ever made that kind of research. Moreover,
research on the analysis of the old and new standards of authorization of the higher education
institutions has not been conducted. As a result, this research is original and is pure
novelty.

სამაგისტრო ნაშრომი ეხება უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების
ავტორიზაციის სტანდარტებს და პროცედურებს, იკვლევს უმაღლესი საგანმანათლებლო
დაწესებულებების ხარისხის სამსახურების დამოკიდებულებას ავტორიზაციის
სტანდარტებთან. საზოგადოდ უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების
ფუნქციონირებისათვის გადამწყვეტი მნიშვნელობა ენიჭება ავტორიზაციის პროცესს.
ავტორიზაცია განათლების ხარისხის განვითარების ხელშეწყობის გარე მექანიზმია და
ავტორიზაციის სტანდარტების სრულყოფილად დაკმაყოფილება უსდ-ის მიზანია. 2017
წელს განხორციელებული რეფორმის ფარგლებში შეიცვალა უმაღლესი საგანმანათლებლო
დაწესებულების ავტორიზაციის სტანდარტები და პროცედურები. უსდ-ები 3-ის ნაცვლად
ფასდებიან 7 სტანდარტის მიხედვით.
ახალი სტანდარტები არის ევროპის განათლების
სივრცის მოთხოვნის შესაბამისი, რომელთა დაკმაყოფილებაც აუცილებლად უწევთ
უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებს. სტანდარტების ცვლილების შედეგად
გამოწვეულმა სირთულეებმა გამოწვევების წინაშე დააყენა უმაღლესი საგანმანათლებლო
დაწესებულებები. ახალი სტანდარტები ძველისგან განსხვავებით უფრო სიღრმისეულად,
სრულყოფილად და კომპლექსურად აფასებენ დაწესებულებას. ამრიგად საკითხის
აქტუალობას განაპირობებს უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის
სტანდარტების ცვლილება.
აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით განვიხილეთ ავტორიზაციის პროცედურებთან
დაკავშირებული საკანონმდებლო რეგულაციები, მოვიძიეთ კვლევები და გავარკვიეთ, რომ
აღნიშნული საკითხი არავის უკვლევია. აქედან გამომდინარე, უმაღლესი საგანმანათლებლო
დაწესებულების ავტორიზაციის ძველი და ახალი სტანდარტების შეპირისპირებით
ანალიზთან დაკავშირებით კვლევა არ ჩატარებულა, ამიტომ წინამდებარე კვლევა
ორიგინალურია და
სიახლეს წარმოადგენს.
URI: https://openscience.ge/handle/1/840
ჩანს კოლექციებში:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
samagistro kiknadze.pdfუმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის ძველი და ახალი სტანდარტების შეპირისპირებითი ანალიზი590.72 kBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
სრული ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება

179
checked on May 3, 2024

გადმოწერა

1,309
checked on May 3, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.