გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/1317
სათაური: ონლაინ ვიდეოთამაშების ეფექტების გავლენა მოზარდებზე
ავტორები: ასათიანი, ია 
ხელმძღვანელი: ოსეფაშვილი, დალი 
ბასილაია, ეკატერინე 
ხარისხის სახელი: MA of Mass Communications in Media Studies
მასობრივი კომუნიკაციის მაგისტრი მედიის კვლევებში
სასწავლო პროგრამის სახელი: მასობრივი კომუნიკაციისა და მედიის კვლევები. (Mass Communication and Media Studies)
განათლების საფეხური
(0 - საბაკალავრო, 1 - სამაგისტრო, 2 - სადოქტორო ან პოსტსადოქტორო)
1
ხარისხის გამცემი: ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
დაწესებულება: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
ფაკულტეტი: Faculty of Social and Political Sciences 
სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
საკვანძო სიტყვები: ვიდეოთამაშების გავლენა
გენდერული განსხვავება
აგრესია
ვიდეოთამაშების გავლენა გოგონებში
ვიდეოთამაშების გავლენა მოზარდებში
გამოცემის თარიღი: 2017
გამომცემელი: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
რეზიუმე: 
The Master's work presents the influence of video games as a media effect o through a genderlense.
Media researchers often talk about the positive and negative effects of video games, which we have examined with a case study, in-depth interview and the Uses and Gratifications Theory.
It should be noted that the influence of video games in Georgia is not studied in the gender context and this is the first study with such focus.
The study revealed that computer games have great influence on under-age citizens and their behavior in both, positive and negative aspects. The majority of video games are loaded with violence and promotes violence. The games that are best sellers are about the killing of zombies, execution of missions, robbery, car racing, military and superheroes missions, where we return to violence.
The issue confirmed our hypothesis, that the effect of video games is the same for both genders.
The influence on the boy and on the girl is the same.. According to the current data, (2017.07) more boys are play video games than girls, across the universe.

წინამდებარე ნაშრომი წარმოადგენს ვიდეოთამაშების გავლენის კვლევას, როგორც მედია ეფექტს. გენდერული ასპექტების გათვალისწინებით. მედია მკვლევარები ხშირად საუბრობენ ვიდეოთამაშების პოზიტიურ და ნეგატიურ ეფექტებზე, სწორედ ამის კვლევაა წარმოდგენილი, სიღრმისეული ინტერვიუს, შემთხვევათა ანალიზის (case study), გამოყენების და დაკმაყოფილების თეორიის (Uses and Gratifications Theory) დახმარებით.
აღსანიშნავია, რომ მოცემული კვლევა პირველია საქართველოში, რომელიც შეისწავლის ვიდეოთამაშების გავლენას გენდერულ ჭრილში. კვლევის შედეგად გამოვლინდა, რომ კომპიუტერულ თამაშებს ნამდვილად დიდი გავლენა აქვს საზოგადოების არასრულწლოვან მოქალაქეებზე და მათი ქცევის ჩამოყალიბებაზე, როგორც პოზიტიური, ისე ნეგატიური კუთხით. თამაშების უმრავლესობა დატვირთულია ძალადობის ამსახველი კადრებით და ძალადობის პროპაგანდასაც ეწევა. თამაშები, რომლებიც ყველაზე გაყიდვადი და მოთხოვნადია, სწორედ „ზომბების“ მკვლელობას, მისიების შესრულებას, ძარცვას, მანქანების რბოლას, სამხედრო და სუპერგმირების მისიების შესრულებას უკავშირდება, სადაც ისევ ძალადობას ვუბრუნდებით.
ჩატარებულმა კვლევამ დაადასტურა ჩვენი ჰიპოთეზა, გენდერის კუთხით ვიდეოთამაშების ეფექტებს სხვაობა არ აქვს, ერთი და იგივე თამაში მოთამაშე გოგოზე და ბიჭზე მსგავს ეფექტებს ახდენს. სხვაობა მხოლოდ მოთამაშეთა (გოგოების და ბიჭების) რაოდენობაშია. დღევანდელი მონაცემებით მსოფლიოში უფრო მეტი ბიჭი თამაშობს ვიდრე გოგო.
URI: https://openscience.ge/handle/1/1317
ჩანს კოლექციებში:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
MA Thesis.Asatiani maskomi.pdfონლაინ ვიდეოთამაშების ეფექტების გავლენა მოზარდებზე1.12 MBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
სრული ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება

299
checked on Apr 29, 2024

გადმოწერა

2,747
checked on Apr 29, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.