გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის:
https://openscience.ge/handle/1/846
სათაური: | ეროვნული სასწავლო გეგმის მიზნების მიღწევადობა ეთნიკური უმცირესობებისთვის ქართულის, როგორც მეორე ენის საბაზო საფეხურზე სწავლების პროცესში | ავტორები: | გორგაძე, ირინა | ხელმძღვანელი: | გაბუნია, კახა | ხარისხის სახელი: | Master of Education განათლების მეცნიერებების მაგისტრი |
სასწავლო პროგრამის სახელი: | განათლების მეცნიერებები / Education Sciences | განათლების საფეხური (0 - საბაკალავრო, 1 - სამაგისტრო, 2 - სადოქტორო ან პოსტსადოქტორო): | 1 | დაწესებულება: | Ivane Javakhishvili Tbilisi State University ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი |
ფაკულტეტი: | Faculty of Social and Political Sciences ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი |
საკვანძო სიტყვები: | ეროვნული სასწავლო გეგმის მიზნები ეთნიკური უმცირესობები ქართული, როგორც მეორე ენა |
გამოცემის თარიღი: | 2019 | გამომცემელი: | Ivane Javakhishvili Tbilisi State University ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი |
რეზიუმე: | As you already know, Georgia is a multi-ethnical country. Ethnic minorities are compactly settled in several regions of our country, with a total population of about 16.2% (Department of Statistics of Georgia, 2012) It is also very well known that ethnic minorities don’t know the state language. Hence, they often face problems such as integration, employment, learning and education, etc. Based on the fact that learning of the national language for ethnical minorities starts from the school, it is essential that the national curriculum should be constructed correctly and its goalsshould be achievable in the process of teaching Georgian as a second language for ethnic minority pupils. However, despite the relevance of the mentioned issue, the problem still remains unresolved. Non-Georgian pupils don’t have the appropriate linguistic environment to improve the level of Georgian language; Study resource is not equally available for pupils; Local teachers need methodical training; Pupils' parents are less interested in their children's success; The achievement of the objectives of the curriculum does not comply with thepupils' capabilities; We found out the information relevant to the topic, as well as researches and found out that there is no previous research on this topic. Therefore, our research will be a novelty. Based on the obtained results of the survey, we can highlight gaps in teaching Georgian as a language in ethnic minorities and think about ways to eliminate them. მოგეხსენებათ, რომ საქართველო მრავალეთნიკური ქვეყანაა. ჩვენი ქვეყნის რამდენიმე რეგიონში კომპაქტურად არიან ჩასახლებულები ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენლები, რომელთა ჯამური რაოდენობა საქართველოს მოსახლეობის დაახლოებით 16.2% შეადგენს. (საქართველოს სტატისტიკის დეპარტამენდტი, 2012) ყველასთვის ცნობილია ისიც, რომ ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენლებმა საჭირო დონეზე არ იციან სახელმწიფო ენა. აქედან გამომდინარე, ხშირად აწყდებიან ისეთ პრობლემებს, როგორიცაა ინტეგრაცია, დასაქმება, სწავლა-განათლება და ა.შ იქიდან გამომდინარე, რომ ეროვნული უმცირესობების წარმომადგენლებისთვის სახელმწიფო ენის საფუძვლიანი შესწავლა სკოლიდან იწყება, აუცილებელია, პირველ რიგში ეროვნული სასწავლო გეგმა იყოს ზედმიწევნით სწორად აგებული და მისი მიზნები მიიღწეოდეს ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელი მოსწავლეებისთვის ქართულის, როგორც მეორე ენის სწავლების პროცესში. თუმცა, მიუხედავად აღნიშნული საკითხის ესოდენ აქტუალობისა, პრობლემა მაინც მოუგვარებელი რჩება. არაქართულენოვან მოსწავლეებს არ აქვთ შესაბამისი ენობრივი გარემო, რათა გაიუმჯობესონ ქართული ენის ცოდნის დონე. ამასთანავე, მოსწავლეთათვის თანაბრად ხელმისაწვდომი არ არის სასწავლო რესურსი; ადგილობრივი მასწავლებლები საჭიროებენ მეთოდურ გადამზადებას; მოსწავლეთა მშობლები ნაკლებად არიან დაინტერესებულნი მათი შვილების წარმატებით; სასწავლო პროგრამის (ესგ) მიზნების მიღწევადობა არ შეესაბამება მოსწავლეთა შესაძლებლობებს; მოვიძიეთ ინფორმაციები, კვლევები და აღმოჩნდა, რომ არსებულ თემასთან დაკავშირებით წინამდებარე კვლევა არ მოიძებნა. შესაბამისად ჩვენი საკვლევი თემა იქნება სიახლე. კვლევის მიღებულ შედეგებზე დაყრდნობით ჩვენ შეგვიძლია წინ წამოვწიოთ ეთნიკურ უმცირესობებში ქართული ენის სწავლების ხარვეზები და ვიფიქროთ მათი აღმოფხვრის გზებზე. |
URI: | https://openscience.ge/handle/1/846 |
ჩანს კოლექციებში: | ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები) |
ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი | აღწერა | ზომა | ფორმატი | |
---|---|---|---|---|
samagistro gorgadze.pdf | ეროვნული სასწავლო გეგმის მიზნების მიღწევადობა ეთნიკურიუმცირესობებისთვის ქართულის, როგორც მეორე ენის საბაზო საფეხურზე სწავლების პროცესში | 961.88 kB | Adobe PDF | დათვალიერება-გახსნა |
CORE Recommender
გვერდის დათვალიერება
218
checked on May 5, 2024
გადმოწერა
1,748
checked on May 5, 2024
Google ScholarTM
გადამოწმება
ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.