გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/838
სათაური: ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის მასწავლებელთა აკადემიური თავისუფლების საკითხების კვლევა
სხვა სათაურები: შიდა ქართლის რეგიონის საჯარო და კერძო სკოლების მაგალითზე
ავტორები: მეხრიშვილი, მერი 
ხელმძღვანელი: ჭკუასელი, ქეთევან 
ხარისხის სახელი: Master of Education
განათლების მეცნიერებების მაგისტრი
სასწავლო პროგრამის სახელი: განათლების მეცნიერებები / Education Sciences
განათლების საფეხური
(0 - საბაკალავრო, 1 - სამაგისტრო, 2 - სადოქტორო ან პოსტსადოქტორო)
1
დაწესებულება: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
ფაკულტეტი: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
საკვანძო სიტყვები: ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლა
მასწავლებელთა აკადემიური თავისუფლება
შიდა ქართლის სკოლები
გამოცემის თარიღი: 2019
გამომცემელი: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
რეზიუმე: 
The following Master’s thesis concerns on the Academic Freedom of secondary school
teachers. It is important to note that we could not find any research on the Academic Freedom
of teachers in Georgia as well as in the international area. Mainly, when we are focused on the
Academic Freedom issues, academic freedom of teachers of high school is relevant topic and the
Academic Freedom of secondary school teachers is not/never mentioned, so it can be said, that
this thesis is a novelty in this regard.
Based on the summarization of international documents, we made the conclusion that
the term itself includes teaching, research, security and school management issues that are the
most important part of the teaching and education process. This at the same time emphasizes
the importance of our research topic.
As a result of interest of the topic and preliminary research, we developed hypothesis:
For most of the interviewed teachers the term is unknown and it is difficult for them to
determine the content of academic freedom.

ნაშრომი ეხება ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის მასწავლებელთა აკადემიური
თავისუფლების საკითხებს. აღსანიშნავია, ის ფაქტი, რომ მასწავლებელთა აკადემიური
თავისუფლების საკითხთან დაკავშირებით, ვერც ერთი კვლევა ვერ მოვიძიეთ, როგორც
საქართველოში, ასევე საერთაშორისო სივრცეში. ძირითადად, როდესაც ვეხებით
აკადემიური თავისუფლების საკითხებს, აქტუალურია უმაღლესი სკოლის
მასწავლებელთა აკადემიური თავისუფლება და არაა ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის
მასწავლებელთა აკადემიური თავისუფლება, ამიტომ, შეიძლება ითქვას, რომ ჩვენი
ნაშრომი, ამ მხრივ, სიახლეა.
საერთაშორისო დოკუმენტთა შეჯამების საფუძველზე, გამოგვაქვს დასკვნა, რომ
აღნიშნული ტერმინი თავის თავში მოიცავს: სწავლების, კვლევის, უსაფრთხოებისა და
სასკოლო მმართველობით საკითხებს, რომლებიც ყველაზე მნიშვნელოვანი ნაწილია
სწავლებისა და განათლების პროცესში. ეს კი ხაზს უსვამს ჩვენი საკვლევი თემის
აქტუალობას.
თემატიკით დაინტერესებისა და წინასწარი კვლევის შედეგად, შევიმუშავეთ
ჰიპოთეზა: გამოკითხულ მასწავლებლებელთა უმრავლესობისთვის ტერმინი უცხოა და
უჭირთ აკადემიური თავისუფლების შინაარსის განსაზღვრა.
URI: https://openscience.ge/handle/1/838
ჩანს კოლექციებში:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
samagistro mekhrishvili.pdfზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის მასწავლებელთა აკადემიური თავისუფლების საკითხების კვლევა632.63 kBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
სრული ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება

158
checked on Jul 16, 2024

გადმოწერა

731
checked on Jul 16, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.