Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/838
Title: ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის მასწავლებელთა აკადემიური თავისუფლების საკითხების კვლევა
Other Titles: შიდა ქართლის რეგიონის საჯარო და კერძო სკოლების მაგალითზე
Authors: მეხრიშვილი, მერი 
Advisor: ჭკუასელი, ქეთევან 
Degree Name: Master of Education
განათლების მეცნიერებების მაგისტრი
Degree Discipline: განათლების მეცნიერებები / Education Sciences
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლა
მასწავლებელთა აკადემიური თავისუფლება
შიდა ქართლის სკოლები
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
The following Master’s thesis concerns on the Academic Freedom of secondary school
teachers. It is important to note that we could not find any research on the Academic Freedom
of teachers in Georgia as well as in the international area. Mainly, when we are focused on the
Academic Freedom issues, academic freedom of teachers of high school is relevant topic and the
Academic Freedom of secondary school teachers is not/never mentioned, so it can be said, that
this thesis is a novelty in this regard.
Based on the summarization of international documents, we made the conclusion that
the term itself includes teaching, research, security and school management issues that are the
most important part of the teaching and education process. This at the same time emphasizes
the importance of our research topic.
As a result of interest of the topic and preliminary research, we developed hypothesis:
For most of the interviewed teachers the term is unknown and it is difficult for them to
determine the content of academic freedom.

ნაშრომი ეხება ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის მასწავლებელთა აკადემიური
თავისუფლების საკითხებს. აღსანიშნავია, ის ფაქტი, რომ მასწავლებელთა აკადემიური
თავისუფლების საკითხთან დაკავშირებით, ვერც ერთი კვლევა ვერ მოვიძიეთ, როგორც
საქართველოში, ასევე საერთაშორისო სივრცეში. ძირითადად, როდესაც ვეხებით
აკადემიური თავისუფლების საკითხებს, აქტუალურია უმაღლესი სკოლის
მასწავლებელთა აკადემიური თავისუფლება და არაა ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის
მასწავლებელთა აკადემიური თავისუფლება, ამიტომ, შეიძლება ითქვას, რომ ჩვენი
ნაშრომი, ამ მხრივ, სიახლეა.
საერთაშორისო დოკუმენტთა შეჯამების საფუძველზე, გამოგვაქვს დასკვნა, რომ
აღნიშნული ტერმინი თავის თავში მოიცავს: სწავლების, კვლევის, უსაფრთხოებისა და
სასკოლო მმართველობით საკითხებს, რომლებიც ყველაზე მნიშვნელოვანი ნაწილია
სწავლებისა და განათლების პროცესში. ეს კი ხაზს უსვამს ჩვენი საკვლევი თემის
აქტუალობას.
თემატიკით დაინტერესებისა და წინასწარი კვლევის შედეგად, შევიმუშავეთ
ჰიპოთეზა: გამოკითხულ მასწავლებლებელთა უმრავლესობისთვის ტერმინი უცხოა და
უჭირთ აკადემიური თავისუფლების შინაარსის განსაზღვრა.
URI: https://openscience.ge/handle/1/838
Appears in Collections:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro mekhrishvili.pdfზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის მასწავლებელთა აკადემიური თავისუფლების საკითხების კვლევა632.63 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

151
checked on Apr 25, 2024

Download(s)

702
checked on Apr 25, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.