Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/789
Title: სკოლის ორგანიზაციული კლიმატით განპირობებული მასწავლებელთა შრომითი კმაყოფილება, როგორც მოსწავლეთა აკადემიური მიღწევების განმსაზღვრელი ფაქტორი
Authors: დვალი, ფარნაოზ 
Degree Name: Master of Arts (MA) in Work and Organizational Psychology
შრომისა და ორანიზაციის ფსიქოლოგის მაგისტრი
Degree Discipline: შრომისა და ორგანიზაციის ფსიქოლოგია (MA). Master of Arts (MA) in Work and Organizational Psychology (MA)
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: School organizational climate
School Positive / Negative Organizational Climate
Labor satisfaction
Academic achievements
სკოლის ორგანიზაციული კლიმატი
მასწავლებელთა შრომითი კმაყოფილება
მოსწავლეთა აკადემიური მიღწევები
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
Due to the scope of the challenges in the Educational system, systematic analysis of school management models is considered to be appropriate. In this regard, the organizational culture and organizational climate of a school is connected to the effectiveness of the school achieving the desired academic results. The school organizational climate compared to Organizational culture, is easily adjustable to modernization and it contains a great potential to influence academic processes.

Therefore, it is important to determine how the organizational climate of the school is connected with teachers' satisfaction and academic achievements.
The school organizational climate indicates the face of the school, which shows social interaction between the people working at school. The term "school climate" is used by Organizational psychology theorists to describe the school atmosphere. The climate is directly related to interpersonal relationships that are at school (Hoy W. K., 1996).

It is noteworthy that in assessing the school climate not only does it evaluate the psychological environment, but also focus on the physical environment of the school, which is a necessary condition for teaching and learning. The study of physical and psychological aspects of the school provides important information, thus it gives us a chance to enhance the quality of attendance and academic achievements.

These are the basic elements that enable effective learning. (Edmonds, 1979)
The goal of the study is to determine the importance of school climate on people involved in the teaching / learning process. How a particular school’s climate is associated with teachers' satisfaction, student academic achievement, and direct management style. What impact can the values and principles that are recognized and shared in school have; in relation to the style of relationships and the satisfaction of the work of teachers in general atmosphere. On the other hand, it reflects on the quality of their work, in this case, the academic achievements of pupils.
The research of PIRLS-scholarship study and study of TIMSS -Mathematics and Natural Sciences subjects, was conducted by the National Examination Center of Georgia in 2011. In the study the following questionnaires were used: TIMSS & PIRLS 2011-student questionnaire; TIMSS & PIRLS 2011-Teacher Questionnaire; TIMSS & PIRLS 2011-School Questionnaire. In total there were 4796 schools involved in the study, of which 4574 schools were public and 222 private. Data analysis was carried out, data was processed through the program IDBA analyzer.


As a result of analyzing data from private and public schools, it is possible to conclude that despite the different academic achievement between public schools and private schools, there is a big difference. Private schools are still more successful in the issues such as positive organizational climate, role of participant management and academic achievements. Positive organizational climate, role of participant management and academic achievements. In the case of private schools, the importance of organizational climate has been highlighted, in particular, based on the analysis of the results of the survey, it is clear that there is a link between the positive school climate and the role of participant management of the director


Which allows us to estimate that students are more successful in a safe, protected and disciplined environment where academic achievements are given great attention.

განათლების სისტემაში არსებული გამოწვევების მნიშვნელობის მასშტაბურობის გამო მიზანშეწონილად ითვლება მათი მოგვარების უზრუნველყოფისთვის სკოლის მართვის მოდელების სისტემური ანალიზი. ამ მხრივ წინა პლანზეა წამოსაწევი სკოლის ორგანიზაციული კულტურისა და ორგანიზაციული კლიმატის ქმედითობის საკითხი სასურველი აკადემიური შედეგების მიღწევაში. სკოლის ორგანიზაციული კლიმატი, ორგანიზაციულ კულტურასთან შედარებით უფრო ადვილად ექვემდებარება მოდერნიზებას და შეიცავს აკადემიურ პროცესებზე ზეგავლენის დიდ პოტენციალს, აქედან გამომდინარე მნიშვნელოვანია იმის განსაზღვრა, თუ როგორ უკავშირდება სკოლაში არსებული ორგანიზაციული კლიმატი მასწავლებელთა შრომით კმაყოფილებას და მოსწავლეთა აკადემიურ მიღწევებს.
სკოლის ორგანიზაციული კლიმატი მიუთითებს სკოლის სახეზე, ანუ გვიჩვენებს სოციალურ ინტერაქციას სკოლაში მომუშავე ადამიანებს შორის. ტერმინს “სკოლის კლიმატი” ორგანიზაციული ფსიქოლოგიის თეორიტიკოსები იყენებენ სკოლის ატმოსფეროს აღსაწერად. კლიმატი პირდაპირ უკავშირდება იმ ინტერპერსონალურ ურთიერთობებს, რაც სკოლაშია (Hoy W. K., 1996). აღსანიშნავია, რომ სკოლის კლიმატის განხილვისას აუცილებელია არა მარტო ფსიქოლოგიური გარემოს შეფასება, არამედ დიდი ყურადღების გამახვილებაა საჭირო სკოლის ფიზიკურ გარემოზე, რაც სასწავლო პროცესისა და სწავლა/სწავლების აუცილებელ პირობას წარმოადგენს. სკოლის ფიზიკური და ფსიქოლოგიური ასპექტების შესწავლა იძლევა მნიშვნელოვან ინფორმაციას, რითაც შესაძლებელია გავზარდოთ მოსწავლეთა დასწრებისა და აკადემიური მიღწევების ხარისხი. სწორედ ეს ძირითადი ელემენტები იძლევა ეფექტური სწავლების დანერგვის საშუალებას. (Edmonds, 1979)
კვლევის მიზანია დადგინდეს სასკოლო კლიმატის მნიშვნელობა სწავლა/სწავლების პროცესში ჩართულ ადამიანებზე, თუ როგორ უკავშირდება სასკოლო კლიმატის ზოგიერთი ტიპი მასწავლებელთა შრომით კმაყოფილებას, მოსწავლეთა აკადემიურ მიღწევებსა და დირექტორის მართვის სტილს. რა გავლენა შეიძლება ჰქონდეს სკოლაში აღიარებულ და გაზიარებულ ფასეულობებსა და ღირებულებებს, ურთიერთობათა სტილებსა და ზოგად ატმოსფეროს მასწავლებელთა შრომით კმაყოფილებაზე. თავის მხრივ, პოულობს თუ არა ეს ასახვას მათი სამუშაოს შესრულების ხარისხზე, ამ შემთხვევაში, მოსწავლეთა აკადემიურ მიღწევებზე.
კვლევის მიზნის განსახორციელებლად გამოყენებული იქნა საქართველოში ჩატარებული ორი საერთაშორისო კვლევის- PIRLS -წიგნიერების კვლევა და TIMSS-მათემატიკისა და საბუნებისმეტყველო საგნების სწავლისა და სწავლების კვლევა, რომელიც საქართველოს გამოცდების ეროვნული ცენტრმა ჩაატარა 2011 წ. კვლევაში გამოყენებულ იქნა კითხვარები:TIMSS & PIRLS 2011- მოსწავლის კითხვარი; TIMSS & PIRLS 2011- მასწავლებლის კითხვარი; TIMSS & PIRLS 2011-სკოლის კითხვარი. გამოკითხვაში მონაწილეობა მიიღო სულ: 4796 სკოლამ, აქედან 4574 სკოლა არის საჯარო, ხოლო 222 კერძო. ჩატარდა მონაცემთა მეორადი ანალიზი, მონაცემები დამუშავდა სტატისტიკური ანალიზის პროგრამის IDBAnalyzer -ის საშუალებით.
კერძო და საჯარო სკოლების მონაცემთა გაანალიზების შედეგად შესაძლებელია დავასკვნათ, რომ იმის მიუხედავად, რომ საჯარო სკოლებსა და კერძო სკოლების მაჩვენებლებს შორის აკადემიური მიღწევის თვალსაზრისით, არსებობს დიდი განსვლა. კერძო სკოლები მაინც უფრო წარმატებულნი არიან ისეთ საკითხებში როგორებიცაა: პოზიტიური ორგანიზაციული კლიმატი, დირექტორის მონაწილეობითი მართვის სტილი და აკადემიური მიღწევები. ამასთან კერძო სკოლის შემთხვევაში მეტად გამოიკვეთა ორგანიზაციული კლიმატის არსებობის მნიშვნელობა, კერძოდ, კვლევის შედეგების გაანალიზების საფუძველზე ირკვევა, რომ პოზიტიურ სასკოლო კლიმატსა და დირექტორის მონაწილეობითი მართვის სტილს შორის არსებობს კავშირი, რაც გვაძლევს დასკვნის საშუალებას, რომ მოსწავლეები მეტად წარმატებულნი არიან უსაფრთხო, დაცულ და დისციპლინირებულ გარემოში, სადაც აკადემიურ მიღწევებს დიდი ყურადღება ეთმობა.
URI: https://openscience.ge/handle/1/789
Appears in Collections:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro dvali.pdfსკოლის ორგანიზაციული კლიმატით განპირობებული მასწავლებელთა შრომითი კმაყოფილება, როგორც მოსწავლეთა აკადემიური მიღწევების განმსაზღვრელი ფაქტორი1.99 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

236
checked on May 2, 2024

Download(s)

710
checked on May 2, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.