გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/777
სათაური: ინდივიდუალური თავისებურებებიდან პოსტტრავმულ ზრდამდე: რუმინაციის გამაშუალებელი როლი მოზარდებთან
ავტორები: დოლიძე, ნინო 
ხელმძღვანელი: მარწყვიშვილი, ხათუნა 
ხარისხის სახელი: MSc in Psychology (Psychological assessment and counseling of child and adolescent)
ფსიქოლოგიის მაგისტრი (ბავშვთა და მოზარდთა ფსიქოლოგიური შეფასება და კონსულტირება)
სასწავლო პროგრამის სახელი: ბავშვთა და მოზარდთა ფსიქოლოგიური შეფასება და კონსულტირება. Program title: Child and Adolescent Psychological Assessment and Counseling
განათლების საფეხური
(0 - საბაკალავრო, 1 - სამაგისტრო, 2 - სადოქტორო ან პოსტსადოქტორო)
1
დაწესებულება: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
ფაკულტეტი: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
საკვანძო სიტყვები: ნდივიდუალური თავისებურებები
პოსტტრავმულ ზრდა
რუმინაციის გამაშუალებელი როლი
მოზარდები
გამოცემის თარიღი: 2019
გამომცემელი: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
რეზიუმე: 
The aim of the study is to examine relationship between post-traumaticc growth and
individual differences, specifically emotional intelligence and character strengths, and
mediating effect of rumination on this relationship in children and adolescents whose parent
has been emigrated abroad. The study involved 171 adolescents aged 12-18 whose one or
both parents has been emigrated from the country. We consider parent emigration as
potentially traumatic event for the adolescents. To measure the posttraumatic growth, we
used Georgian version of Posttraumatic growth scale for children and adolescents (PTGI-C;
Cryder, Kilmer, Tedeschi & Calhoun, 2006; Georgian version by Panjikidze & Martskvishvili,
2015); for “Big Five” personality traits we used Ten item of Personality Measurre, TIPI
(Gosling, Rentfrow, & Swann, 2003); we measured rumination with Ruminative Response
Scale, RRS (Nolen-Hoeksema,1991); for character strengths we used Global Assessment of
Character Strengths- 24 (GACS-24,McGrath, 2017); and Emotional Intelligence has been
examined with Trait Emotional Intelligence Questionnaire (TEQue-AF, TEIQUe_AF;
Petrides, 2009; Georgian version by: Martskvishvili et all, 2013). The research showed that
EI, character strengths and posttraumatic growth are positively associated. From personality
traits, Extraversion, Conscientiousness and Agreeableness indicated to have positive
correlation with posttraumatic growth, while Neuroticism is negatively correlated.
Relationship between EI and posttraumatic growth is partially mediated by brooding and
reflection. the theoretical value of the research is its findings about the role of character
strengths in post -traumatic growths. Also studying the mediating effect of rumination on
relationship between individual differences and post traumatic growth in adolescents

კვლევითი ნაშრომის მიზანია ინდივიდუალური თავისებურებების, კერძოდ,
პიროვნული ნიშნების, ემოციური ინტელექტის და ხასიათის სიმტკიცეების
მიმართების კვლევა პოსტტრავმულ ზრდასთან და ამ კავშირში რუმინაციის
მედიაციური ეფექტის შესწავლა, ისეთი ბავშვებისა და მოზარდების მაგალითზე,
რომლის ერთი ან ორივე მშობელი ემიგრირებულია საზღვარგარეთ. კვლევაში სულ
მონაწილეობდა 171 მოზარდი. კვლევაში პოსტტრავმული ზრდის საკვლევად
გამოვიყენეთ პოსტტრავმული ზრდის კითხვარი მოზარდებისათვის (ქართული
ვერსია: Panjikidze & Martskvishvili, 2015), დიდი ხუთეულის მახასიათებლების
შესაფასებლად გამოვიყენეთ პიროვნების შესაფასებელი ათდებულებიანი კითხვარი,
რუმინაციის შესაფასებლად გამოვიყენეთ რუმინაციის საკვლევი კითხვარი, ხასიათის
სიმტკიცეების შესაფასებლად გამოვიყენეთ ხასიათის სიმტკიცეების საზომი კითხვარი
- ხასიათის სიმტკიცეების გლობალური შეფასება (Global Assessment of Character
Strengths- 24; GACS-24), ემოციური ინტელექტის შესაფასებლად გამოვიყენეთ
ემოციური ინტელექტის, როგორც პიროვნული ნიშნის საკვლევი კითხვარის
მოზარდების ვერსია (ქართული ვერსია: Martskvishvili et all, 2013). კვლევის შედეგების
მიხედვით აღმოჩნდა, რომ ემოციურ ინტელექტს, ხასიათის სიმტკიცეებსა და
პოსტტრავმულ ზრდას შორის არის დადებითი კავშირი. დიდი ხუთეულის
მახასიათებლებიდან ექსტრავერსიას, კეთილსინდისიერებას, თანხმობისადმი
მზაობასა და პოსტტრავმულ ზრდას შორის არის დადებითი კავშირი, ხოლო
ნეიროტიციზმსა და პოსტტრავმულ ზრდას შორის - უარყოფითი. აკვიატებულ და
რეფლექსურ რუმინაციას აქვს ნაწილობრივი მედიაციური ეფექტი ემოციურ
ინტელექტსა და პოსტტრავმულ ზრდას შორის არსებულ კავშირზე. კვლევის
თეორიული ღირებულებაა ხასიათის სიმტკიცეების მნიშნელოვანი როლის აღმოჩენა
პოსტტრავმულ ზრდაში. ასევე, ინდივიდუალურ თავისებურებებსა და
პოსტტრავმულ ზრდაში რუმინაციის მედიაციური ეფექტის შესწავლა მოზარდების
მაგალითზე.
URI: https://openscience.ge/handle/1/777
ჩანს კოლექციებში:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
Nino Dolidze.pdfინდივიდუალური თავისებურებებიდან პოსტტრავმულ ზრდამდე: რუმინაციის გამაშუალებელი როლი მოზარდებთან1.36 MBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
სრული ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება

119
checked on May 4, 2024

გადმოწერა

474
checked on May 4, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.