Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/755
Title: კონკურენცია ღვინის ბაზარზე და ქართული ღვინის კონკურენტუნარიანობის ზრდის მიმართულებები
Authors: ელიზბარაშვილი, გიგი 
Advisor: ხარაიშვილი, ეთერ 
Degree Name: MSc in Economics
ეკონომიკის მაგისტრი
Degree Discipline: ეკონომიკა / Economics
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Economics and Business 
ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი 
Keywords: ქართული ღვინის როლი ეკონომიკაში
ქართული ღვინის მწარმოებელი კომპანიები
თავი3. ღვინის ბაზრის თანამედროვე გამოწვევები და ქართული ღვინის კონკურენტუნარიანობა
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
Georgian wine is one of the main dignities of Georgia, with the help of which our country made its name in many countries of the world. Wine - making is one of the important branches of Georgia, which is oriented on the export. Despite of its recognition on the international market, its quality is far from European wine. That's why it's important to take care of rising competitiveness of Georgian wine. For achieving long-term success, the most important is to gain competitive advantage and define, what activities must be carried out for raising competitiveness.
It's true, that Georgian wine has a very little place on the world market; though for such a small country as Georgia is, from the side of UNESCO, recognition of the oldest Georgian method to make wine in Qvevri, is a big achievement enough. It's also very important the agreement about deep and comprehensive free trade area with European Union, that for Georgian wine - makers simplifies to come into the international market and gives stimylus of permanent development, that will be reflected on the quality of Georgian wine. Based on all these, we may say, that Georgian wine production in the world economy during the times in the course of the growth of Georgian wine competitiveness will gain a great importance.

ქართული ღვინო საქართველოს ერთ-ერთი მთავარი ღირსებაა, რომლის მეშვეობითაც ჩვენმა სამშობლომ მსოფლიოს მრავალ ქვეყანაში გაითქვა სახელი. მეღვინეობა წარმოადგენს საქართველოს ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანეს დარგს, რომელიც ექსპორტზეა ორიენტირებული. მიუხედავად იმისა, რომ ქართული ღვინო აღიარებულია საერთაშორისო ბაზარზე, მნიშვნელოვნად ჩამორჩება ევროპული ღვინის ხარისხს.
სწორედ ამიტომ, მნიშვნელოვანია ქართული ღვინის კონკურენტუნარიანობის ამაღლებაზე ზრუნვა. ხანგრძლივი წარმატების მისაღწევად უმნიშვნელოვანესია კონკურენტული უპირატესობის მოპოვება და იმის განსაზღვრა, თუ რა ქმედებები უნდა განხორციელდეს კონკურენტუნარიანობის ასამაღლებლად. მართალია, ქართული ღვინო მსოფლიო ბაზარზე ძალიან მცირე ადგილს იკავებს, თუმცა ისეთი მცირე ქვეყნისთვის, როგორიც საქართველოა იუნესკოს მხრიდან ქვევრში ღვინის დაყენების უძველესი ქართული მეთოდის აღიარებაც კი საკმაოდ დიდი მიღწევაა. ასევე ძალიან მნიშვნელოვანია ევროკავშირთან ღრმა და ყოვლისმომცველი თავისუფალი სავაჭრო სივრცის შესახებ შეთანხმება, რომელიც ქართული ღვინის მწარმოებლებს საერთაშორისო ბაზარზე შესვლას უმარტივებს და აძლევს მუდმივი განვითარების სტიმულს, რაც ქართული ღვინის ხარისხზეც აისახება.
ამ ყველაფრის საფუძველზე შეგვიძლია ვთქვათ, რომ დროთა განმავლობაში ქართული ღვინის კონკურენტუნარიანობის ზრდის კვალდაკვალ მსოფლიო ეკონომიკაში ქართული ღვინის წარმოება დიდ მნიშვნელობას შეიძენს.
URI: https://openscience.ge/handle/1/755
Appears in Collections:ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro elizbarashvili gigi.pdfკონკურენცია ღვინის ბაზარზე და ქართული ღვინის კონკურენტუნარიანობის ზრდის მიმართულებები1.57 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

352
checked on Apr 26, 2024

Download(s)

1,659
checked on Apr 26, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.