Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/733
Title: კომპანიის სტრატეგიული დაგეგმვის პროცესი და ამოცანები
Authors: კირკიტაძე, სალომე 
Advisor: ხარხელი, მანანა 
Degree Name: Master of Business Administration
ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი
Degree Discipline: ბიზნესის ადმინისტრირება (Business Administration)
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Economics and Business 
ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი 
Keywords: სტატეგიული დაგეგმვის პროცესი
სტრატეგიული დაგეგმვის პროცესის ანალიზი და შეფასება
სტრატეგიული დაგეგმვის კონცეპტუალური მოდელის შემუშავება
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
Any activity management requires a lot of effort and knowledge. In order to make thisprocess perfect most companies use strategic planning that provide the search of the necessaryways to achieve the goals set by the company. The strategic planning process is long and consists of very important stages: determining mission and goals of the organization, evaluationand analysis of environmental impacts, analyzing strategic alternatives, strategy selection,realization and evaluation. The main thing is that each stage will be done perfectly In Georgia, at this stage you will find the company, which has a strategic manager or aperson who will eventually understand the essence of the strategy. Unfortunately, mostGeorgian companies are focused on increasing financial indicators. Based on the topic'sactuality, I have chosen to study this issue. I have chosen the Georgian beer market as an object of research as an interesting conjunction market. The main emphasis is made of the two majorplayers: "Georgian Beer Company" and brewery company "Natakhtari" and thoroughly studiedcompanies macro and micro environment, company’s customers and employees of the survey,at the end of the results gave a recommendation and made the conceptual model which willhelp companies become successful.

ნებისმიერი საქმინობის მართვა საკმაოდ დიდ ძალისხმევას მოითხოვს. იმისათვის, რომ მართვის პროცესი იყოს სრულყოფილი, კომპანიების უმრავლესობა იყენებს სტრატეგიულ დაგეგმვას, რომელიც უზრუნველყოფს დასახული მიზნების მისაღწევად ოპტიმალური გზების გზების ძიებას. სტრატეგიული დაგეგმვის პროცესი გრძელვადიანია და მოიცავს საკმაოდ მნიშვნელოვან ეტაპებს: ორგანიზაციის მისიისა და მიზნების განსაზღვრა, გარემომცველი გარემოს შეფასება და ანალიზი, სტრატეგიული ალტერნატივების ანალიზი, სტრატეგიის შერჩევა, რეალიზაცია და შეფასება. მთავარია ყოველი ეტაპი შესრულდეს თანმიმდევრულად და გეგმის შესაბამისად.
საქართველოში, ამ ეტაპზე რთულად იპოვით კომპანიას, რომელსაც ჰყავს სტრატეგიული დაგეგმვის მენეჯერი, ან ადამიანი რომელიც თავიდან ბოლომდე ერკვევა მის არსში და ფორმირების პროცესში. სამწუხაროდ, ქართული კომპანიების უმრავლესობა ორიენტირებულია მოკლევადიან პერიოდში ფინანსური მაჩვენებლების გაზრდაზე და შეუძლებლად მიაჩნიათ გრძელვადიან პერიოდში რაიმეს დაგეგმვა.
სწორედ აქტუალურობიდან გამომდინარე ავირჩიე საკვლევად აღნიშნული თემა.
ამასთან, რაც უფრო მეტი სტუდენტი ჩაუღრმავდება საკითს, მით მეტად გაიზრდება კომპანიების ცნობიერების დონე ამ მიმართულებით. კვლევის ობიექტად შევარჩიე ქართული ლუდის ბაზარი, როგორც საინტერესო კონიუნქტურის მქონე და სწრაფადმზარდი ბაზარი. ძირითადი აქცენტი გავაკეთე ბაზრის ორ უმსხვილეს მოთამაშეზე: „ქართული ლუდის კომპანიასა“ და ლუდსახარშ „ნატახტარზე“, შეძლებისდაგავარდ დეტალურად შევისწავლე კომპანიების მაკრო და მიკრო გარემო, თითოეული კომპანიის ფარგლებში ჩავატარე მომხმარებლისა და თანამშრომლების კვლევა, ბოლოს მიღებული შედეგების საფუძველზე გავეცი მცირე რეკომენდაციები და შევქმენი კონცეპტუალური მოდელი, რომლეთა გათვალისიწნება კომპანიებს კიდევ უფრო მეტად გაუმყარებს საბაზრო პოზიციებს.
URI: https://openscience.ge/handle/1/733
Appears in Collections:ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro kirkitadze salome.pdfკომპანიის სტრატეგიული დაგეგმვის პროცესი და ამოცანები1.6 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

249
checked on May 5, 2024

Download(s)

7,037
checked on May 5, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.