გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/69
სათაური: ბიზნესის ინტერნაციონალიზაცია და საერთაშორისო კომპანიების მართვის პრობლემები
ავტორები: Kakhadze, Tamar 
კახაძე, თამარ 
ხელმძღვანელი: ლაზარაშვილი, თეა 
ხარისხის სახელი: ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი საერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტში
სასწავლო პროგრამის სახელი: საერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტის სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამა
განათლების საფეხური
(0 - საბაკალავრო, 1 - სამაგისტრო, 2 - სადოქტორო ან პოსტსადოქტორო)
1
ხარისხის გამცემი: კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
დაწესებულება: Caucasus International University 
კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
ფაკულტეტი: Faculty of Business 
ბიზნესის ფაკულტეტი 
საკვანძო სიტყვები: ბიზნესის მენეჯმენტი
ბიზნესის ინტერნაციონალიზაცია
საერთაშორისო კომპანიები
გამოცემის თარიღი: 2018
გამომცემელი: Caucasus International University 
კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
რეზიუმე: 
The transnational company is the largest international company of the same corporation (MNC), which controls one or more of the world's industries and produces enterprises in several countries. The role of international corporations in today's globalized enviroment is very large in the world markets and economy and has great influence on the economic progress of individual countries and increases the economic benefits that ultimately results in the growth of the population's wellbeing. Some extensive transnational companies have more budget than many countries. Such companies have a strong impact on international relations and the local economy. The main objective of the corporation is to produce goods at the lowest price for world markets. This goal can be achieved by selecting the most successful place for producing products or receiving tax benefits from the host state. MNC has a headquarters in one state and branches in other states. The country, which is located in the headquarters of the transnational company, is called a base country; And where these companies have their own enterprises - the receiving country.
As a rule, management companies and centers of world importance, so called In the cities of the world, where production is carried out in peripheral areas or in developed countries. Consequently, transnational companies maximize the geographical location for the reduction of production costs for specific subdivisions.

ტრანსნაციონალური კომპანია იგივე კორპორაცია (ტნკ) ეკონომიკური პროფილის დიდი საერთაშორისო კომპანიაა, რომელიც კონტროლს უწევს მსოფლიო მეურნეობის ერთ ან რამდენიმე დარგს და საწარმოები რამდენიმე ქვეყანაში აქვს. დღევანდელი ფართო პროფილური გლობალიზაციის პირობებში საერთაშორისო კორპორაციების როლი, მსოფლიო ბაზრებსა და ეკონომიკაზე ძალიან მასშტაბურია და დიდი გავლენა აქვს როგორც ცალკეული ქვეყნების ეკონომიკურ პროგრესზე, ასევე ზრდის ეკონომიკური სარგებლის ოდენობას რაც საბოლოოდ მოსახლეობის კეთილდღეობის მაჩვენებლის ზრდით სრულდება. ზოგიერთ ვრცელ ტრანსნაციონალურ კომპანიას ბიუჯეტი ბევრ ქვეყანაზე მეტი აქვს. ამგვარ კომპანიებს ძლიერი გავლენა აქვთ საერთაშორისო ურთიერთობებზე და ადგილობრივ ეკონომიკაზე. კორპორაციის ძირითადი მიზანია მსოფლიო ბაზრებისთვის საქონლის მაქსიმალურად დაბალ ფასში წარმოება. ამ მიზნის მიღწევა შესაძლებელია პროდუქციის წარმოებისათვის ყველაზე წარმატებული ადგილის შერჩევით ან მასპინძელი სახელმწიფოსაგან საგადასახადო შეღავათების მიღებით. ტნკ-ს გააჩნია სათაო ოფისი ერთ სახელმწიფოში და ფილიალები სხვა სახელმწიფოებში. იმ ქვეყანას, რომელსაც ტრანსნაციონალური კომპანიის შტაბ-ბინა მდებარეობს, საბაზო ქვეყანას ჰქვია; ხოლო, რომელშიც ამ კომპანიებს განთავსებული აქვთ თავიანთი საწარმოები – მიმღები ქვეყანა.
როგორც წესი, მართველი კომპანიები და ცენტრები მსოფლიო მნიშვნელობის, ე.წ. გლობალურ ქალაქებში მდებარეობენ, მაშინ როცა წარმოება გატანილია პერიფიერიულ რაიონებში ან განვითრებად ქვეყნებში. შესაბამისად, ტრანსნაციონალური კომპანიები მაქსიმალურად იყენებენ გეოგრაფიული მდებარეობის ფაქტორს წარმოების დანახარჯების შესამცირებლად კონკრეტული ქვენაწილებისათვის.
URI: https://openscience.ge/handle/1/69
ჩანს კოლექციებში:ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
Tamar Kakhadze.pdfბიზნესის ინტერნაციონალიზაცია და საერთაშორისო კომპანიების მართვის პრობლემები813.83 kBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
სრული ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება 20

375
checked on May 17, 2024

გადმოწერა 50

1,103
checked on May 17, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.