Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/69
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorლაზარაშვილი, თეაka
dc.contributor.authorKakhadze, Tamaren
dc.contributor.authorკახაძე, თამარka
dc.date.accessioned2018-07-11T08:44:24Z-
dc.date.available2018-07-11T08:44:24Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/69-
dc.description.abstractThe transnational company is the largest international company of the same corporation (MNC), which controls one or more of the world's industries and produces enterprises in several countries. The role of international corporations in today's globalized enviroment is very large in the world markets and economy and has great influence on the economic progress of individual countries and increases the economic benefits that ultimately results in the growth of the population's wellbeing. Some extensive transnational companies have more budget than many countries. Such companies have a strong impact on international relations and the local economy. The main objective of the corporation is to produce goods at the lowest price for world markets. This goal can be achieved by selecting the most successful place for producing products or receiving tax benefits from the host state. MNC has a headquarters in one state and branches in other states. The country, which is located in the headquarters of the transnational company, is called a base country; And where these companies have their own enterprises - the receiving country. As a rule, management companies and centers of world importance, so called In the cities of the world, where production is carried out in peripheral areas or in developed countries. Consequently, transnational companies maximize the geographical location for the reduction of production costs for specific subdivisions.en
dc.description.abstractტრანსნაციონალური კომპანია იგივე კორპორაცია (ტნკ) ეკონომიკური პროფილის დიდი საერთაშორისო კომპანიაა, რომელიც კონტროლს უწევს მსოფლიო მეურნეობის ერთ ან რამდენიმე დარგს და საწარმოები რამდენიმე ქვეყანაში აქვს. დღევანდელი ფართო პროფილური გლობალიზაციის პირობებში საერთაშორისო კორპორაციების როლი, მსოფლიო ბაზრებსა და ეკონომიკაზე ძალიან მასშტაბურია და დიდი გავლენა აქვს როგორც ცალკეული ქვეყნების ეკონომიკურ პროგრესზე, ასევე ზრდის ეკონომიკური სარგებლის ოდენობას რაც საბოლოოდ მოსახლეობის კეთილდღეობის მაჩვენებლის ზრდით სრულდება. ზოგიერთ ვრცელ ტრანსნაციონალურ კომპანიას ბიუჯეტი ბევრ ქვეყანაზე მეტი აქვს. ამგვარ კომპანიებს ძლიერი გავლენა აქვთ საერთაშორისო ურთიერთობებზე და ადგილობრივ ეკონომიკაზე. კორპორაციის ძირითადი მიზანია მსოფლიო ბაზრებისთვის საქონლის მაქსიმალურად დაბალ ფასში წარმოება. ამ მიზნის მიღწევა შესაძლებელია პროდუქციის წარმოებისათვის ყველაზე წარმატებული ადგილის შერჩევით ან მასპინძელი სახელმწიფოსაგან საგადასახადო შეღავათების მიღებით. ტნკ-ს გააჩნია სათაო ოფისი ერთ სახელმწიფოში და ფილიალები სხვა სახელმწიფოებში. იმ ქვეყანას, რომელსაც ტრანსნაციონალური კომპანიის შტაბ-ბინა მდებარეობს, საბაზო ქვეყანას ჰქვია; ხოლო, რომელშიც ამ კომპანიებს განთავსებული აქვთ თავიანთი საწარმოები – მიმღები ქვეყანა. როგორც წესი, მართველი კომპანიები და ცენტრები მსოფლიო მნიშვნელობის, ე.წ. გლობალურ ქალაქებში მდებარეობენ, მაშინ როცა წარმოება გატანილია პერიფიერიულ რაიონებში ან განვითრებად ქვეყნებში. შესაბამისად, ტრანსნაციონალური კომპანიები მაქსიმალურად იყენებენ გეოგრაფიული მდებარეობის ფაქტორს წარმოების დანახარჯების შესამცირებლად კონკრეტული ქვენაწილებისათვის.ka
dc.language.isoka-
dc.publisherCaucasus International Universityen
dc.publisherკავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტიka
dc.subjectბიზნესის მენეჯმენტიka
dc.subjectბიზნესის ინტერნაციონალიზაციაka
dc.subjectსაერთაშორისო კომპანიებიka
dc.titleბიზნესის ინტერნაციონალიზაცია და საერთაშორისო კომპანიების მართვის პრობლემებიka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი საერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტშიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineსაერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტის სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამაka
thesis.degree.grantorკავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.institutionCaucasus International Universityen
dc.contributor.institutionკავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Businessen
dc.contributor.facultyბიზნესის ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Tamar Kakhadze.pdfბიზნესის ინტერნაციონალიზაცია და საერთაშორისო კომპანიების მართვის პრობლემები813.83 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s) 20

372
checked on Apr 19, 2024

Download(s) 50

1,101
checked on Apr 19, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.