Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/695
Title: პოლიტიკური პიარის ზეგავლენა საზოგადოების ფართო მასებზე და პოლიტიკური სუბიექტების მარკეტინგული შეთავაზებები
Authors: შულაია, ალექსანდრე 
Advisor: კობალავა, მარინე 
Degree Name: Master of Business Administration
ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი
Degree Discipline: ბიზნესის ადმინისტრირება (Business Administration)
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Economics and Business 
ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი 
Keywords: მარკეტინგის როლი და მნიშვნელობა პოლიტიკაში
პოლიტიკური სუბიექტების საზოგადოებასთან ურთიერთობა
ექსპერტთა გამოკითხვა
სიღრმისეული ინტერვიუ
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
The purpose of this study is to find out the attitude of Georgian citizens, who have the right to participate in elections, to political subjects, election promises and political ties. In Georgian reality, the pluralistic democratic structure of the state is a completely new reality, and therefore the principles and instruments of political marketing and public relations are not yet fully implemented in everyday political life. Therefore, the work has something in common with the problems that society faces. As part of the work, election campaigns are presented as processes of a political market, and the participating parties — political actors and the electorate — are considered as subjects / commercial actors of a free market economy. Due to the interdisciplinary nature of the research topic, the work is based on the scientific literature of related disciplines. The study uses a tripartite approach that includes integrated research methods, such as interviews with experts, in-depth interviews and surveys. The combination of these methods allows us to obtain full-fledged qualitative and quantitative data, the unity of which can help us present a complete, detailed picture. An analysis of the results shows that the attitude of the electorate is uniform and, more importantly, crucial for the position of subjects on the market in terms of trust, election promises and the use of communication tools. The study identifies factors that influence the attitude of members of a political organization and the image of a politician, and determine their final decisions on participation in elections and support of a specific subject.

წინამდებარე კვლევის მიზანია იმის გარკვევა, თუ რა დამოკიდებულება აქვთ საქართველოს სრულწლოვან, არჩევნებში მონაწილოების მიღების უფლების მქონე მოქალაქეებს პოლიტიკური სუბიექტების მიერ წინასაარჩევნოდ გაცემული დაპირებებისა და პოლიტიკური საკომუნიკაციო საშუალებების მიმართ. ქართულ სინამდვილეში, სახელმწიფოს პლურალისტური დემოკრატიული მოწყობა საკმაოდ ახალი რეალობაა და, შესაბამისად, პოლიტიკური მარკეტინგისა და საზოგადოებასთან ურთიერთობის პრინციპები და ინსტრუმენტები ჯერ კიდევ არ არის სრულად იმპლემენტირებული ყოველდღიურ პოლიტიკურ ცხოვრებაში. აქედან გამომდინარე, ნაშრომი ეხმიანება საზოგადოების წინაშე მდგარ პრობლემებს. ნაშრომის ფარგლებში, წინასაარჩევნო კამპანიები წარმოდგენილია, როგორც პოლიტიკური საბაზრო პროცესები და მასში მონაწილე მხარეები - პოლიტიკური სუბიექტები და ელექტორატი - განხილულნი არიან, როგორც თავისუფალი საბაზრო ეკონომიკის აქტორები/კომერციული სუბიექტები. საკვლევი თემის ინტერდისციპლინური ხასიათის გამო, ნაშრომი ეყრდნობა მომიჯნავე დისციპლინების სამეცნიერო ლიტერატურას.
კველვის ფარგლებში გამოყენებულია ტრიანგულაციური მიდგომა, რაც მოიცავს ისეთ კომპლექსურ კვლევის მეთოდებს, როგორიცაა ექსპერტთა გამოკითხვა, სიღრმისეული ინტერვიუ და ანკეტირება. აღნიშნული მეთოდების კომბინაცია თვისებრივი და რაოდენობრივი მონაცემების მაქსიმალურად სრულყოფილად მიღების საშუალებას იძლევა, რომელთა ერთიანობაც სრული, დეტალური სურათის წარმოდგენაში გვეხმარება. შედეგების ანალიზი გვიჩვენებს, რომ ელექტორატის დამოკიდებულება არაერთგვაროვანი და, ძირითადად, კრიტიკულია ბაზარზე სუბიექტთა პოზიციონირების, მათ მიმართ ნდობის, წინასაარჩევნო დაპირებებისა და საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენების მეთოდების თვალსაზრისით. კვლევის ფარგლებში, გამოვლინდა ის ფაქტორები, რომლებიც გავლენას ახდენს პოლიტიკური ორგანიზაციისა და პოლიტიკოსის იმიჯის ელემენტების მიმართ საზოგადოების წევრთა დამოკიდებულებაზე და განსაზღვრავს მათ საბოლოო გადაწყვეტილებებს არჩევნებში მონაწილეობისა და კონკრეტული სუბიექტის მხარდაჭერის შესახებ.
URI: https://openscience.ge/handle/1/695
Appears in Collections:ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro shulaia aleqsandre.pdfპოლიტიკური პიარის ზეგავლენა საზოგადოების ფართო მასებზე და პოლიტიკური სუბიექტების მარკეტინგული შეთავაზებები1.21 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

195
checked on May 5, 2024

Download(s)

1,140
checked on May 5, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.