Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/536
Title: კომპანიის კონკურენტუნარიანობის ანალიზი დინამიურ გარემოში
Authors: მაისურაძე, მარიამ 
Advisor: ღაღანიძე, გიორგი 
Degree Name: Master of Business Administration
ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი
Degree Discipline: ბიზნესის ადმინისტრირება (Business Administration)
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Economics and Business 
ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი 
Keywords: კონკურენტუნარიანობა
სამომხმარებლო ბაზარი
ევროკავშირი
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
In the conditions of the rapidly accelerated technological progress of globalization and
development in the world actual issue is that companies have found themselves before constantly
growing, changeable and strong competition not only international but also domestic markets.
The basis of the market economy is the concept – competition as the main leading force in the
progress and development of the relationship between functional subjects in a specific field.
The most successful participant of this competition is the one who has the ability to withstand a
strongly competitive struggle for both domestic and foreign markets.
Competitiveness research is one of the main sources of the market economy research which gives
the opportunity to identify the strong and weak sides of the offered goods and services.
The purpose of the work is to review the essence of the competition policy and competitiveness,
formation of the competition policy and characterization of the current situation in Georgia,
analyzing the concept of competitiveness at the level of the country and enterprise, explaining its
impact on business functioning based on the selected sectors (Georgian wine production).
In addition, this work presents the strategies and niche with which companies guide at the
domestic and foreign markets in order to achieve and maintain competitiveness at the domestic
and external markets. These challenges are also reviewed that are characteristic of modern variable
environment for business.
The focus is on the condition of the Georgian consumer market, its positive and negative aspects,
trade relations and indicators between Georgia and the European Union. The object of research is
the wine companies operating in Georgia and the formation of their competitive strategies.
The methodology of the research is based on statistical data and indicators received as a result of
the consumers’ survey regarding to the wine companies in Georgia.

მსოფლიოში მიმდინარე გლობალიზაციის და განვითარების საგრძნობლად
დაჩქარებული ტექნოლოგიური პროგრესის ტემპის პირობებში, აქტუალური საკითხია,
რომ კომპანიები არამარტო ინტერნაციონალურ, არამედ საშინაო ბაზრებზეც კი
აღმოჩნდნენ მუდმივად მზარდი და ცვალებადი, ძლიერი კონკურენციის წინაშე.
საბაზრო ეკონომიკის საფუძველს წარმოადგენს ცნება კონკურენცია, როგორც
კონკრეტულ სფეროში ფუნქციონირებადი სუბიექტთა ურთიერთობის მიმდინარეობისა და
განვითარების მთავარი წამყვანი ძალა. ამ შეჯიბრის ყველაზე წარმატებული მონაწილე კი
არის ის, ვისაც შესწევს უნარი გაუძლოს ძლიერ კონკურენციულ ბრძოლას სამამულო თუ
საგარეო ბაზარზე.
კონკურენტუნარიანობის კვლევა საბაზრო ეკონომიკის კვლევის ერთ-ერთი ძირითადი
რგოლია, რომელიც შემოთავაზებული საქონლისა და მომსახურების ძლიერი და სუსტი
მხარეების გამოვლენის შესაძლებლობას იძლევა.1
ნაშრომის მიზანს წარმოადგენს კონკურენციის პოლიტიკისა და
კონკურენტუნარიანობის არსის მიმოხილვა, კონკურენციის პოლიტიკის ჩამოყალიბებისა
და არსებული მდგომარეობის დახასიათება საქართველოში, ქვეყნისა და საწარმოთა
დონეზე კონკურენტუნარიანობის ცნების გაანალიზება და მისი ზემოქმედების ახსნა
ბიზნესის ფუნქციონირებაზე, შერჩეული სექტორების (ქართული ღვინის წარმოების)
მაგალითზე.
გარდა ამისა, ნაშრომში წარმოდგენილია ის სტრატეგიები და ნიშა, რომლითაც
ხელმძღვანელობენ კომპანიები შიდა და გარე ბაზრებზე კონკენტუნარიანობის მისაღწევად
და შესანარჩუნებლად. ასევე განხილულია ის გამოწვევები, რომლებიც დამახასიათებელია
თანამედროვე ცვალებად გარემოში ბიზნესისთვის.
ყურადღება გამახვილებულია ქართულ სამომხმარებლო ბაზარზე არსებულ
მდგომარებაზე, მის დადებით და უარყოფით ასპექტებზე, საქართველოსა და ევროკავშირს
შორის არსებულ სავაჭრო ურთიერთობებსა და მაჩვენებლებზე.
კვლევის ობიექტს წარმოადგენს საქართველოში მოქმედი ღვინის საწარმოები და მათი
კონკურენტული სტრატეგიების ფორმირება.
კვლევის მეთოდიკა ეფუძნება საქართველოში არსებული ღვინის საწარმოების შესახებ
სტატისტიკურ მონაცემებსა და მომხმარებლის გამოკითხვის შედეგად მიღებულ
მაჩვენებლებს.
URI: https://openscience.ge/handle/1/536
Appears in Collections:ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
maisuradze mariami.pdfკომპანიის კონკურენტუნარიანობის ანალიზი დინამიურ გარემოში1.23 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Apr 18, 2024

Download(s)

1,536
checked on Apr 18, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.