Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/422
Title: უმაღლესი განათლების დაფინანსების უცხოური გამოცდილება და საქართველოს პრაქტიკა
Authors: იაკობაძე, მარიეტა 
Advisor: ბერიძელაშა 
Degree Name: ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი
Degree Discipline: ბიზნესის ადმინისტრირება
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა ტბელ აბუსერისძის სახელობის სასწავლო უნივერსიტეტი 
Faculty: აგრარულ მეცნიერებათა და ბიზნესის ადმინისტრირების ფაკულტეტი 
Keywords: უმაღლესი განათლებ
დაფინანსება
Issue Date: 2019
Abstract: 
The work deals with the financing of higher education in Georgia, in particular the foreign experience of financing higher education and the practice of Georgia. The issue is important because higher education contributes to the social and economic development of the country. It is noteworthy that funding for education and science in Georgia is significantly lower than the Commonwealth of Independent States and the relevant EU Member States.
Various models of state financing and subsequent redistribution allocated to higher education in different countries. The states are guided by different principles when deciding how to distribute the funds allocated to higher education and in what form these funds are given. We believe that the preferred model of Georgia should be based on the experience of a successful European educational system, first of all Georgia is closer to cultural peculiarities with European countries; The educational system of Georgia has historically much in common with the systems of communist past. Indicators of higher education in Georgia are more or less closely related to the indicators of European countries. It should be noted that it is better to take into consideration the example of relatively small countries. I think it is particularly important in the example of Estonia because it is a small-scale post-Soviet country that has achieved significant success in the field of higher education.

ნაშრომი ეხება უმაღლესი განათლების დაფინანსებას საქართველოში, კერძოდ, კი უმაღლესი განათლების დაფინანასების უცხოურ გამოცდილებას და საქართელოს პრაქტიკას. საკითხი მნიშვნელოვანია, რადგან უმაღლეს განათლებას წვლილი შეაქვს ქვეყნის სოციალურ და ეკონომიკურ განვითარებაში. აღსანიშნავია, რომ საქართველოში განათლებისა და მეცნიერების სფეროს დაფინანსება მნიშვნელოვნად ჩამოუვარდება როგორც დამოუკიდებელ სახელმწიფოთა თანამეგობრობას, ისე ევროკავშირის ახალი წევრი ქვეყნების შესაბამის მაჩვენებელს.
სხვადასხვა ქვეყანაში უმაღლეს განათლებაზე გამოყოფილი სახლმწიფო დაფინანსების და შემდეგ გადანაწილების სხვადასხვა მოდელები მოქმედებს. სახელმწიფოები სხვადასხვა პრინციპით ხელმძღვანელობენ, როცა წყვეტენ თუ როგორ გაანაწილონ უმაღლეს განათლებაზე გამოყოფილი თანხები და რა ფორმით გადასცენ ეს თანხები მათ. ჩვენ მიგვაჩნია, რომ საქართველოსთვის სასურველი მოდელი წარმატებული ევროპული საგანმანათლებლო სისტემის გამოცდილებას უნდა ეფუძნებოდეს, პირველ რიგში საქართველო კულტურული თავისებურებებით უფრო ახლოა ევროპულ ქვეყნებთან. საქართველოს საგანმანათლებლო სისტემას ისტორიულად ბევრი აქვს საერთო განსაკუთრებით კომუნისტური წარსულის მქონე სისტემებთან; საქართველოს უმაღლეს განათლებაში ჩართულობის მაჩვენებლები მეტნაკლებად ახლოსაა ევროპული ქვეყნების მაჩვენებლებთან. ასევე უნდა აღინიშნოს, რომ უმჯობესია შედარებით მცირე ზომის ქვეყნების მაგალითის გათვალისწინება. ვფიქრობ, რომ განსაკუთრებით ყურადსაღებია ესტონეთის მაგალითი, რადგან იგი მცირე ზომის პოსტ-საბჭოთა ქვეყანაა, რომელმაც მნიშვნელოვან წარმატებებს მიაღწია უმაღლესი განათლებისა განვითარების სფეროში.
დაფინანსების რამდენიმე მექანიზმს შორის ამჟამად ყველაზე გავცელებული არის თანხების გადანაწილება დაფინანსების ფორმულის საფუძველზე. დაფინანსების ამ ფორმას იყენებს ევროპის თითქმის ყველა ქვეყაანა, მაგრამ საქართველოში მისი გამოყენება არ ხერხდება.
URI: https://openscience.ge/handle/1/422
Appears in Collections:აგრარულ მეცნიერებათა და ბიზნესის ადმინისტრირების ფაკულტეტი (სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro iakobadze.pdfუმაღლესი განათლების დაფინანსების უცხოური გამოცდილება და საქართველოს პრაქტიკა676.31 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

339
checked on Apr 26, 2024

Download(s)

2,163
checked on Apr 26, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.