Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/2463
Title: The impact of social advertising on consumer behavior
სოციალური რეკლამის გავლენა მომხმარებელთა ქცევაზე
Authors: Paghava, Linda 
ფაღავა, ლინდა 
Advisor: ვეშაგური, მაია 
Degree Name: Master of Business Administration
ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი
Degree Discipline: ბიზნესის ადმინისტრირება (Business Administration)
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Economics and Business 
ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი 
Keywords: სოციალური რეკლამა
სოციალური მარკეტინგი
ქართველ მომხმარებელთა დამოკიდებულების დადგენა
ჯანსაღი ცხოვრების წესი
Issue Date: 2020
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
Every day people see many different types and content advertisements, some of them they perceive as necessary, useful, some of them do not pay attention, but it is subconsciously reflected in the relevant situation. Companies are constantly trying to get as many people as possible to find out about their product or service and get them interested in the offer. The present study does not deal with the commercial types of advertising, it deals with non-commercial, social advertising. The aim of the research is to determine the attitude of Georgian consumers towards social advertising in general, as well as their attitude towards existing social advertisements about a healthy lifestyle.
The work consists of an introduction, two chapters, conclusions and recommendations. A list of used literature will be attached to the paper.The first chapter presents the essence of social advertising and its role in social marketing, discusses the history of the origin and development of social advertising, the legal basis of social advertising in Georgia. The second chapter analyzes the impact of social advertising on consumer behavior and draws conclusions based on the results obtained. The main results and recommendations of the research are given at the end of the work.

ყოველდღიურად ადამიანები ბევრი სხვადასხვა სახის და შინაარსის რეკლამას ხედავენ, მათ ნაწილს ისინი აღიქვამენ როგორც საჭიროს, გამოსადეგს, ნაწილს კი ყურადღებას არ აქცევენ, მაგრამ ის ქვეცნობიერში ილექება და შესაბამის სიტუაციაში იჩენს თავს. კომპანიები მუდმივად ცდილობენ თავიანთი პროდუქტის თუ მომსახურების შესახებ რაც შეიძლება ბევრმა ადამიანმა გაიგოს და ის შეთავაზებით დააინტერესოს. მოცემული კვლევა არ ეხება რეკლამის კომერციულ სახეებს, ის ეხება არაკომერციულ, სოციალურ რეკლამას. კვლევის მიზანია ქართველ მომხმარებელთა დამოკიდებულების დადგენა როგორც, ზოგადად, სოციალური რეკლამისადმი, ასევე მათი დამოკიდებულების კვლევა ჯანსაღი ცხოვრების წესის შესახებ არსებული სოციალური რეკლამების მიმართ.
ნაშრომი შედგება შესავლის, ორი თავის, დასკვნებისა და რეკომენდაციებისგან. ნაშრომს დაერთვის გამოყენებული ლიტერატურის სია.
პირველ თავში მოცემულია სოციალური რეკლამის არსი და მისი როლი სოციალურ მარკეტინგში, განხილულია სოციალური რეკლამის წარმოშობისა და განვითარების ისტორია, სოციალური რეკლამის სამართლებრივი ბაზა საქართველოში. მეორე თავში გაანალიზებულია მომხმარებელთა ქცევაზე სოციალური რეკლამის გავლენა და მიღებული შედეგების საფუძველზე გაკეთებულია დასკვნები. ნაშრომის ბოლოს მოცემულია კვლევის ძირითადი შედეგები და რეკომენდაციები.
URI: https://openscience.ge/handle/1/2463
Appears in Collections:ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Linda Paghava Samagistro.pdfსოციალური რეკლამის გავლენა მომხმარებელთა ქცევაზე1.43 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

196
checked on Apr 24, 2024

Download(s)

976
checked on Apr 24, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.