Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/2391
Title: Master’s Programme of Business Administartion Module: International Business
აუთსორსინგის საერთაშორისო ბაზარი მსოფლიო გამოცდილება და პრაქტიკა საქართველოსთვის
Authors: Phachulia,,Tamta 
ფაჩულია, თამთა 
Advisor: ხიხაძე, ლალი 
Degree Name: Master of Business Administration
ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი
Degree Discipline: ბიზნესის ადმინისტრირება (Business Administration)
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Economics and Business 
ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი 
Keywords: აუთსორსინგი
საერთაშორისო ბაზარი
Issue Date: 2020
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
In a modern competitive and fast-changing environment increasing efficiency, refinement of innovative mechanisms, methods, tools and technologies for strategic management is very important for companies. Companies in dealing with challenges, selecting the best strategies to achieve efficiency and maintaining competitiveness are helped by outsourcing, which is considered to be the best and the easiest way of improving managment style.
Outsourcing has become a common business practice, allowing companies to acquire services and skills that are usually difficult to develop due to a lack of financial, human or other resources.
Outsourcing allows the company to focus on core business processes, reduce costs, increase efficiency and release financial and time resources.
The ability of using the experts services in various fields, access to highly professional and experienced staff, flexibility in attracting resources and access to advanced technologies also are advantages of outsourcing.

თანამედროვე კონკურენტულ და სწრაფად ცვალებად გარემოში კომპანიებს უწევთ გამუდმებით გამოწვევებთან გამკლავება, ეფექტიანობოს მიღწევისა და კონკურენტუნა-რიანობის შენარჩუნების საუკეთესო სტრატეგიების შერჩევა. ყოველივე ზემოხსენე-ბულში მათ ეხმარებათ აუთსორსინგი, რომელიც მიიჩნევა მართვის სტილის გაუმჯობესების საუკეთესო და ყველაზე მარტივ გზად.
აუთსორსინგი უკვე ჩვეულებრივ ბიზნეს პრაქტიკად იქცა, რაც საშუალებას აძლევს კომპანიებს მიიღონ მომსახურება და უნარები, რომელთა განვითარებაც უჭირთ ფინანსური, ადამიანური ან სხვა სახის რესურსების ნაკლებობის გამო.
გარდა ზემოხსენებულისა, აუთსორსინგი უპირატესობებია: კომპანიის ძირითად მიზნებზე ფოკუსირების, ხარჯების შემცირების, ეფექტიანობის გაზრდის, ფულადი სახსრებისა და დროითი რესურსების გამოთავისუფლების, მაღალპროფესიულ და გამოცდილ კადრებსა და მოწინავე ტექნოლოგიებზე წვდომის შესაძლებლობა.
URI: https://openscience.ge/handle/1/2391
Appears in Collections:ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Tamta Pachulia Samagistro.pdfაუთსორსინგის საერთაშორისო ბაზარი მსოფლიო გამოცდილება და პრაქტიკა საქართველოსთვის2.19 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

80
checked on Apr 23, 2024

Download(s)

212
checked on Apr 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.