Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/2294
Title: განათლების სფეროს პროგრამებისა და პროექტების დაფინანსების სტატისტიკური ანალიზი
Authors: მეტრეველი, ლაშა 
Advisor: ზამირა, შონია 
Degree Name: MSc in Economics
ეკონომიკის მაგისტრი
Degree Discipline: Economics
ეკონომიკა
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Economics and Business 
ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი 
Keywords: ბიუჯეტირება
განათლების სფერო
პროექტების დაფინანსება
Issue Date: 2020
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
The master’s thesis discusses the statistical aspects of education funding, according to programs
and projects. Funding models and data on their funding sources are discussed.
The first part of the master’s thesis is the essence of program funding. Its importance in budget
efficiency. The methodology describes the procedures and information related to the compilation
3
of medium-term action plans by the ministers, which should include medium-term action plans.
These are the stages of the work of the state and the parliament which must be passed during the
drafting of th program budget.
The second part of the paper provides models for funding education institutions: direct and
indirect funding, market, grant and excellency funding; forms of distribution of this funding. The
pros and cons of institutional autonomy are discussed. The statistics of the countries of Europe,
the Economic Union and the Organization for Cooperation are given. Their education costs in the
context of general and higher education. Based on the data, relevant conclusions are drawn. The
statistical material of Georgia’s education expenses is processed according to different levels of
education: primary, general, professional, higher, scientific. The statistical aspects of financing
each of them are processed.

სამაგისტრო ნაშრომში განხილულია განათლების დაფინანსების სტატისტიკური
ასპექტები, პროგრამებისა და პროექტების მიხედვით. განხილულია დაფინანსების
მოდელები და მონაცემები მათი დაფინანსების წყაროების შესახებ.
სამაგისტრო ნაშრომის პირველ ნაწილში მოცემულია პროგრამული დაფინანსების
არსი. მისი მნიშვნელოვნება ბიუჯეტის ეფექტიანობაში. მეთოდოლოგიაში აღწერილია
სამინისტროების მიერ საშუალოვადიანი სამოქმედო გეგმების შედგენასთან
დაკავშირებული საკითხები, პროცედურები და ინფორმაცია რას უნდა მოიცავდეს
საშუალოვადიანი სამოქმედო გეგმები. მოცემულია სახელმწიფოსა და პარლამენტის
მუშაობის ის ეტაპები, რომლებიც უნდა იყოს გავლილი პროგრამული ბიუჯეტის
შედგენისას.
ნაშრომის მეორე ნაწილში მოცემულია განათლების ინსტიტუტების დაფინასნების
მოდელები: პირიდაპირი და არაპირდაპირი დაფინანსებები; საბაზრო, საგრანტო და
ექსელენს დაფინანსებები; ამ დაფინანსების განაწილების ფორმები. განხილულია
ინსტიტუტების ავტონომიის დადებითი და უარყოფითი მხარეები. მოცემულია
ევროპის, ეკონომიკური გაერთიანებისა და თანამშრომლობის ორგანიზაციის ქვეყნების
სტატისტიკა. მათ მიერ განათლებაზე გაწული დანახარჯები ერთ
მოსწავლეზე/სტუდენტზე, პირიდაპირ, არაპირდაპირი და კვლევითი დანახარჯების
წილობრივი განაწილება ზოგად და უმაღლესი განთლების ჭრილში. მონაცემების
საფუძელზე გამოტანილია შესაბამისი დასკვნები. დამუშვებულია საქართველოს
განთლების დანახარჯების სტატისტიკური მასალა განთლების სხვადასხვა
საფეხურების მიხედვით: დაწყებითი, ზოგადი, პროფესიული, უმაღლესი, სამეცნიერო.
დამუშვებულია თითოეული მათგანის დაფინანსების სტატისტიკური ასპექტები.
URI: https://openscience.ge/handle/1/2294
Appears in Collections:ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro metreveli.pdfგანათლების სფეროს პროგრამებისა და პროექტების დაფინანსების სტატისტიკური ანალიზი989.75 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

122
checked on Apr 19, 2024

Download(s)

485
checked on Apr 19, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.