გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/2249
სათაური: მათემატიკის სწავლების საკითხები XIX საუკუნეში და დღევანდელობაში
ავტორები: ივანაძე, მადონა 
ხელმძღვანელი: ჭუმბურიძე, გივი 
ხარისხის სახელი: განათლების მაგისტრი
სასწავლო პროგრამის სახელი: განათლება
განათლების საფეხური
(0 - საბაკალავრო, 1 - სამაგისტრო, 2 - სადოქტორო ან პოსტსადოქტორო)
1
დაწესებულება: საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა ტბელ აბუსერისძის სახელობის სასწავლო უნივერსიტეტი 
ფაკულტეტი: ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი 
საკვანძო სიტყვები: მათემატიკის სწავლება
მეთოდოლოგიური სახელმძღვანელოები და პროგრამები
გამომცემელი: საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა ტბელ აბუსერისძის სახელობის სასწავლო უნვერსიტეტი 
რეზიუმე: 
Labored by madona Ivanadze ,,Communities ofmathematicol teach in XIX-XX century in Georgia"
Jeaches the communities of mathematical teach-Methodology, programs, appropriade manuas In XIX century in Georgian medium schoois research of mathematical teach connected to Georgian- mathematical thinking to unusual revival
The methematicol manuais to unusual ofmathematicol teach and educe of programs. Particulatiy is analyzed old manuals programs. Particularity of conduct alesson, pricing system studed secondary education structur and programs.
Old programsand manuals is very variasinclude issues wide spectrum sum and execise of Algebra, Geometriy and Trigonometriy is chosen as its solve from pupil requires as knowledge of actual material as needs-,,to find" sloves fasten connected tosettel of practical community.
Solves and etercises ar enough difficol as till today in modern aooroach can be odesrved simplifying tendencies, wish effects negativelg on mathematical teach level and pupils meaning pull development ofnatural ability.
The work consists of: introduction, 11 mathematical issues and conclusion.

,,მათემატიკის სწავლების საკითხები XIX საუკუნის საქართველოში’’ შეისწავლის მათემატიკის სწავლების საკითხებს - მეთოდოლოგიას, პროგრამებს, სათანადო სახელმძღვანელოებს. XIX-ს-ის საქართველოს საშუალო სკოლებში, მათემატიკის სწავლების გამოკვლევა და მისი დაკავშირება, XX- საუკუნის ქართულ-მათემატიკურ აზროვნების, უჩვეულო დიდ აღორძინებასთან.
მათემატიკის სწავლების მეთოდოლოგიური სახელმძღვანელოებისა და პროგრამების თავისებურებების გამოვლენაა, გაანალიზებული იმ დროინდელი სახელმძღვანელოების პროგრამები, გაკვეთილების აგებისა და ჩატარების თავისებურებები; შეფასების სისტემამ შეისწავლა საშუალო განათლების სტრუქტურა და პროგრამები.
აღმოჩნდა, რომ მაშინდელი პროგრამები და შესაბამისი სახელმძღვანელოები საკმაოდ მრავალფეროვანია, მოიცავს საკითხების ფართო სპექტრს. ალგებრის, გეომეტრიის და ტრიგონომეტრიის ამოცანები და სავარჯიშოები შერჩეულია ისე, რომ მისი ამოხსნა მოსწავლისაგან მოითხოვს როგორც ფაქტიური მასალის ცოდნას, ასევე შემოქმედებით მიდგომას და გამომგონებლობას-ამოხსნა საჭიროებს ,,მიგნებას". ამოცანები ხშირად დაკავშირებულია პრაქტიკული საკითხების გადაჭრასთან.
ამოცანები და სავარჯიშოები საკმაო სირთულისაა დღევანდელთან შედარებით - თანამედროვე მიდგომებში შეინიშნება გამარტივების ტენდეციები რაც უარყოფითად მოქმედებს მათემატიკის სწავლების დონეზე და მოსწავლეთა სააზროვნო უნარ-ჩვევების განვითარებაზე.
ნაშრომი შედგება: შესავალი, XIX საუკუნის საშუალო სასწავლებლის ჩამონათვალი გარჩეულია სანიმუშო გაკვეთილები, II თავისაგან და პარაგრაფისგან.
URI: https://openscience.ge/handle/1/2249
ჩანს კოლექციებში:ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი (სამაგისტრო ნაშრომები)

ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
Madona Ivanadze Samagistro.pdfმათემატიკის სწავლების საკითხები XIX საუკუნეში და დღევანდელობაში818.44 kBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
სრული ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება

79
checked on May 2, 2024

გადმოწერა

715
checked on May 2, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.