Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/2249
Title: მათემატიკის სწავლების საკითხები XIX საუკუნეში და დღევანდელობაში
Authors: ივანაძე, მადონა 
Advisor: ჭუმბურიძე, გივი 
Degree Name: განათლების მაგისტრი
Degree Discipline: განათლება
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა ტბელ აბუსერისძის სახელობის სასწავლო უნივერსიტეტი 
Faculty: ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი 
Keywords: მათემატიკის სწავლება
მეთოდოლოგიური სახელმძღვანელოები და პროგრამები
Publisher: საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა ტბელ აბუსერისძის სახელობის სასწავლო უნვერსიტეტი 
Abstract: 
Labored by madona Ivanadze ,,Communities ofmathematicol teach in XIX-XX century in Georgia"
Jeaches the communities of mathematical teach-Methodology, programs, appropriade manuas In XIX century in Georgian medium schoois research of mathematical teach connected to Georgian- mathematical thinking to unusual revival
The methematicol manuais to unusual ofmathematicol teach and educe of programs. Particulatiy is analyzed old manuals programs. Particularity of conduct alesson, pricing system studed secondary education structur and programs.
Old programsand manuals is very variasinclude issues wide spectrum sum and execise of Algebra, Geometriy and Trigonometriy is chosen as its solve from pupil requires as knowledge of actual material as needs-,,to find" sloves fasten connected tosettel of practical community.
Solves and etercises ar enough difficol as till today in modern aooroach can be odesrved simplifying tendencies, wish effects negativelg on mathematical teach level and pupils meaning pull development ofnatural ability.
The work consists of: introduction, 11 mathematical issues and conclusion.

,,მათემატიკის სწავლების საკითხები XIX საუკუნის საქართველოში’’ შეისწავლის მათემატიკის სწავლების საკითხებს - მეთოდოლოგიას, პროგრამებს, სათანადო სახელმძღვანელოებს. XIX-ს-ის საქართველოს საშუალო სკოლებში, მათემატიკის სწავლების გამოკვლევა და მისი დაკავშირება, XX- საუკუნის ქართულ-მათემატიკურ აზროვნების, უჩვეულო დიდ აღორძინებასთან.
მათემატიკის სწავლების მეთოდოლოგიური სახელმძღვანელოებისა და პროგრამების თავისებურებების გამოვლენაა, გაანალიზებული იმ დროინდელი სახელმძღვანელოების პროგრამები, გაკვეთილების აგებისა და ჩატარების თავისებურებები; შეფასების სისტემამ შეისწავლა საშუალო განათლების სტრუქტურა და პროგრამები.
აღმოჩნდა, რომ მაშინდელი პროგრამები და შესაბამისი სახელმძღვანელოები საკმაოდ მრავალფეროვანია, მოიცავს საკითხების ფართო სპექტრს. ალგებრის, გეომეტრიის და ტრიგონომეტრიის ამოცანები და სავარჯიშოები შერჩეულია ისე, რომ მისი ამოხსნა მოსწავლისაგან მოითხოვს როგორც ფაქტიური მასალის ცოდნას, ასევე შემოქმედებით მიდგომას და გამომგონებლობას-ამოხსნა საჭიროებს ,,მიგნებას". ამოცანები ხშირად დაკავშირებულია პრაქტიკული საკითხების გადაჭრასთან.
ამოცანები და სავარჯიშოები საკმაო სირთულისაა დღევანდელთან შედარებით - თანამედროვე მიდგომებში შეინიშნება გამარტივების ტენდეციები რაც უარყოფითად მოქმედებს მათემატიკის სწავლების დონეზე და მოსწავლეთა სააზროვნო უნარ-ჩვევების განვითარებაზე.
ნაშრომი შედგება: შესავალი, XIX საუკუნის საშუალო სასწავლებლის ჩამონათვალი გარჩეულია სანიმუშო გაკვეთილები, II თავისაგან და პარაგრაფისგან.
URI: https://openscience.ge/handle/1/2249
Appears in Collections:ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი (სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Madona Ivanadze Samagistro.pdfმათემატიკის სწავლების საკითხები XIX საუკუნეში და დღევანდელობაში818.44 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

79
checked on Apr 19, 2024

Download(s)

712
checked on Apr 19, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.