Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/2699
Title: მცირე და საშუალო საწარმოების საერთაშორისო ბაზარზე გასვლის მარკეტინგული სტრატეგიები
Authors: შათირიშვილი, ბარბარე 
Advisor: კობახიძე, დიმიტრი 
Degree Name: ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი საერთაშორისო მარკეტინგში
Degree Discipline: საერთაშორისო მარკეტინგის სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამა
Institution: კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
Faculty: ბიზნესის ფაკულტეტი 
Keywords: საერთაშორისო ბაზარი
საწარმოები
მარკეტინგული სტრატეგიები
მცირე და საშუალო ბიზნესის განვითარების ეტაპები,
კომპანია „აიდიეს ბორჯომი“
Issue Date: 2021
Abstract: 
სამაგისტრო ნაშრომი შეეხება საწარმოების საერთაშორისო ბაზარზე გატანის მარკეტინგულ სტრატეგიებს
ნაშრომში წარმოდგენილი და განხილულია მცირე და საშუალო ბიზნესის განვითარების ეტაპები, მათი მნიშვნელობა ქვეყნის ეკონომიკაში, როლი სოციუმში და გლობალიზაციის პროცესებში, ასევე ნაშრომში შევეხებით იმ პუნქტებს, რომელსაც უნდა აკმაყოფილებდეს საწარმო, რომელსაც ამბიცია აქვს თავისი ნაწარმო გაიტანოს საზღვრებს გარეთ.
კომპანიის საერთაშორისო დონის წარმატების საწყის ეტაპებსა და პირველ რიგში ადგილობრივი ბაზრის ათვისებაზეც ბუნებრივია გვექნება საუბარი და შესაჯამებლად გამოვიყენებთ იმ მარკეტინგულ სტატეგიებს და მათ ნიმუშებს, რომელიც ყველა სტარტაპს დასჭირდება, რომ საერთაშორისო დონის წარმატებას მიაღწიოს.
ნაშრომი აგებულია კომპანია „აიდიეს ბორჯომის“ მაგალითზე
თემის შერჩევა მოხდა იმის საფუძველზე, რომ კომპანია ბორჯომი დიდი ხანია როგორც ადგილობრივ ასევე საერთაშორისო ბაზარზე პოზიციონირებს და საინტერესოა მისი გავლენა ქართულ ეკონომიკაზე.
პირველ თავში განვიხილავ მცირე და საშუალო ბიზნესის განვითარების როლს ქვეყნის ეკონომიკაში, რა განსხვავებაა საერთაშორისო და ადგილობრივ ბაზრებს შორის
მეორე თავში განვიხილავთ იმ ქვეყნის ეკონომიკურ მდგომარეობას, რომელშიც წარმოებულია შპს აიდიეს ბორჯომი. რა სარგებლის მომტანია ეს წარმოება ქვეყნის ეკონომიკური განვითარებისათვის.
მესამე თავში განვიხილავთ იმ მარკეტინგულ სტრატეგიებს, რომელიც დაეხმარება ბიზნესს საერთაშორისო დონის ბაზრების ასათვისებლად.

Thesis of the master deals with marketing strategies for bringing enterprises to the international market.
The stages of small and medium business development have been presented and discussesed in the thesis, Their importance in the country's economy, role in society and globalization processes, We will also discuss those points in the thesis, which have to meet the enterprise, which has an ambition to export its products abroad
we will talk about the initial stages of the company's international level of success, first of all, the development of the local market. we will use the marketing strategies and their patterns that every startup will need to achieve international level of success.
The thesis has been based on the example of the company "IDS Borjomi"
Here in the first chapter will be discussed the role of small and medium businesses, in the country's economycal development, will be provided analysis about the differences between the local and international markets.
The second chapter will offer some assumptions about the economical environment of the country in which LTD “IDS Borjomi” is producing. Here we discuss the approaches, which would be beneficial to the company as well as to economic development of the country.
The third chapter will discuss some of the marketing strategies, which through out our thesis would seem as the ones that might be of a great help to local businesses to assimilate towards the international markets.
URI: https://openscience.ge/handle/1/2699
Appears in Collections:ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Barbare Shatirishvili.pdfმცირე და საშუალო საწარმოების საერთაშორისო ბაზარზე გასვლის მარკეტინგული სტრატეგიები1.67 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

160
checked on May 3, 2024

Download(s)

249
checked on May 3, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.