Repository logo
  • English
  • ქართული
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • English
  • ქართული
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Universities
  3. Caucasus International University
  4. ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
  5. მცირე და საშუალო საწარმოების საერთაშორისო ბაზარზე გასვლის მარკეტინგული სტრატეგიები
 
  • Details
Options

მცირე და საშუალო საწარმოების საერთაშორისო ბაზარზე გასვლის მარკეტინგული სტრატეგიები

Date Issued
2021
Author(s)
შათირიშვილი, ბარბარე  
Advisor(s)
კობახიძე, დიმიტრი  
Institution
კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი  
Faculty
ბიზნესის ფაკულტეტი  
URI
https://openscience.ge/handle/1/2699
Abstract
Thesis of the master deals with marketing strategies for bringing enterprises to the international market.
The stages of small and medium business development have been presented and discussesed in the thesis, Their importance in the country's economy, role in society and globalization processes, We will also discuss those points in the thesis, which have to meet the enterprise, which has an ambition to export its products abroad
we will talk about the initial stages of the company's international level of success, first of all, the development of the local market. we will use the marketing strategies and their patterns that every startup will need to achieve international level of success.
The thesis has been based on the example of the company "IDS Borjomi"
Here in the first chapter will be discussed the role of small and medium businesses, in the country's economycal development, will be provided analysis about the differences between the local and international markets.
The second chapter will offer some assumptions about the economical environment of the country in which LTD “IDS Borjomi” is producing. Here we discuss the approaches, which would be beneficial to the company as well as to economic development of the country.
The third chapter will discuss some of the marketing strategies, which through out our thesis would seem as the ones that might be of a great help to local businesses to assimilate towards the international markets.
Subjects

საერთაშორისო ბაზარი

საწარმოები

მარკეტინგული სტრატეგი...

მცირე და საშუალო ბიზნ...

კომპანია „აიდიეს ბორჯ...

Degree Name
ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი საერთაშორისო მარკეტინგში
Degree Discipline
საერთაშორისო მარკეტინგის სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამა
File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

Barbare Shatirishvili.pdf

Description
მცირე და საშუალო საწარმოების საერთაშორისო ბაზარზე გასვლის მარკეტინგული სტრატეგიები
Size

1.64 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):879c6f8a422fa7ed3d4ec3eb57200334

Communities & Collections Research Outputs Fundings & Projects People
  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • Contact