გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/2044
სათაური: საქართველოს საექსპორტო პოტენციალი და მარკეტინგის როლი ექსპორტის განვითარებაში
ავტორები: ფილფანი, ბაბი 
ხელმძღვანელი: დალაქიშვილი, რუსუდან 
ხარისხის სახელი: ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი საერთაშორისო მარკეტინგში
სასწავლო პროგრამის სახელი: საერთაშორისო მარკეტინგის სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამა
განათლების საფეხური
(0 - საბაკალავრო, 1 - სამაგისტრო, 2 - სადოქტორო ან პოსტსადოქტორო)
1
ხარისხის გამცემი: კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
დაწესებულება: Caucasus International University 
კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
ფაკულტეტი: Faculty of Business 
ბიზნესის ფაკულტეტი 
საკვანძო სიტყვები: გლობალიზაცია და საგარეო ვაჭრობის ძირითადი ასპექტები
აგრარული სექტორის როლი
მარკეტინგი
გამოცემის თარიღი: 2020
გამომცემელი: Caucasus International University 
კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
რეზიუმე: 
The master's thesis consists of an introduction, 3 chapters, several subsections, a conclusion and the literature used, as well as a research part. The first chapter of the paper analyzes and explains the main aspects of globalization and foreign trade. Between them, the global vision of the modern business in question. International Market Development, daily changing and diverse needs, as well as questions about the specifications of the requirements, such as international standards, which must meet the product to enter the global market. After the signing of the Association Agreement with the European Union, Georgia has significantly simplified the problems of exporting local products to the EU market, border thresholds have been significantly reduced, and the country has not seen a significant increase in agricultural imports. The paper discusses the peculiarities of export-import in terms of globalization. The first chapter of the paper discusses the role of the state in entering the international business market and establishing a place.
The second chapter of the paper is devoted to the role of the agrarian sector in the development of the global food market. Trends in the development of the agrarian sector in the context of global development, on the example of countries with developed economies, are discussed. The current state of Georgia's agrarian sector and its strategic directions are also reviewed. The current state of Georgia's agrarian sector and its strategic directions are also reviewed. The same chapter describes the macroeconomic and marketing ways to increase the competitiveness of Georgian products. The third chapter was devoted to the peculiarities of the export and marketing of Georgian products in the international market. And the fourth chapter is devoted to research to find out the public opinion. To analyze the problems of Georgian product exports in order to analyze their vision. The research was conducted as a result of an online survey. A total of 350 people participated in the study. In the paper, some findings and recommendations are given as a conclusion to establish the necessary preconditions for the creation of such a quality product in the country, which will meet international standards for products.

სამაგისტრო ნაშრომი შედგება შესავლის, 3 თავის, რამდენიმე ქვეთავის, დასკვნისა და გამოყენებული ლიტერატურისგან, ასევე კვლევითი ნაწილისგან. ნაშრომის პირველ თავში გაანალიზებულია და ახსნილია გლობალიზაციისა და საგარეო ვაჭრობის ძირითადი ასპექტები. მათ შორის, განხილულის თანამედროვე ბიზნესის გლობალური ხედვა. სერთაშორისო ბაზრების განვითარების, ყოველდღღიურდ ცვლებადი და მრავალფეროვანი მოთხოვნილებების, ასევე მოთხოვნების სპეციფიკაციების სკითხები, როგორიცაა საერთაშორისო სტადნარტები, რომელთაც უნდა აკმაყოფილებდეს პროდუქტი, გლობლაურ ბაზარზე შესსვლელად. მას შემდეგ, რაც ევროკავშირთან ასოცირების ხელშეკრულების საფუძველზე საქართველოს საგრძნობლად გაუმარტივდა ადგილობრივი პროდუქციის ევროკავშირის ბაზარზე გატანის პრობელემები, მნიშვნელოვნდ მოეხსნა სსზღვრო ბრიერები, ქვეყნაში არ ფიქსირდება სსოფლო-სამეურნეო პროდუქტების ესპორტის მნიშვნელოვანი ზრდა. ნაშრომში განხილულია ექსპორტ-იმპორტის თავისებურებები გლობალიზაციის პირობებში. ნაშრომის პირველ თავში განხილულია სახელმწიფოს როლი ბიზნესის საერთაშორისო ბაზარზე გასვლისა და ადგილის დამკვიდრების მიმართულებით.
ნაშრომის მეორე თავი ეთმობა აგრარული სექტორის როლს გლობალური სასურსათო ბაზრის განვითარებაში. განხილულია აგრარული სექტორის განვითარების ტენდენციები გლობალური განვითარების პირობებში, განვითარებული ეკონომიკის მქონე ქვეყნების მაგალითზე. ასევე მიმოხილულია საქართველოს აგრარული სექტორის თანამედროვე მდგომარეობა და მისი სტრატეგიული მიმართულებები. ამავე თავში აღწერილია ქართული პროდუქტის კონკურენტუანრიანობის ამაღლების მაკროეკონომიკური და მარკეტინგული გზები. მესამე თავი ეთმობა ქართული პროდუქტის ექსპორტისა და მარკეტინგის თავისებურებებს საერთაშორისო ბაზარზე. ხოლო მეოთხე თავი ეთმობა კვლევას, საზოგადოების აზრის გამოსარკვევად, ქართული პროდუქტის ექსპორტის მიმართულებით არსებული პრობლემების მათი ხედვის გასაანალიზებლად. კვლევა ჩატარდა ონლაინ გამოკითხვის გზით. სულ კვლევაში მონაწილეობა მიიღო 350-მა ადამიანმა. ნადფშრომში, დასკვნის სახით მოცემულია გარკვეული მიგნებები და რეკომენდაციები ქვეყანში ისეთი ხარისხის პროდუქტის შესაქმნელად საჭირო წინაპირობების ჩამოსაყალიბებლად, რაც დააკმაყოფილებს საერთაშორისო სტანდარტებს პროდუქტებზე.
URI: https://openscience.ge/handle/1/2044
ჩანს კოლექციებში:ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
Samagistro Philphani.pdfსაქართველოს საექსპორტო პოტენციალი და მარკეტინგის როლი ექსპორტის განვითარებაში979.82 kBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
სრული ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება

163
checked on May 4, 2024

გადმოწერა

227
checked on May 4, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.