Please use this identifier to cite or link to this item:
https://openscience.ge/handle/1/986
Title: | სისხლისსამართლებრივი პასუხისმგებლობა უკანონო აბორტისთვის | Authors: | ცუცქირიძე, ლაშა | Advisor: | თოდუა, ნონა | Degree Name: | Master of Law სამართლის მაგისტრი |
Degree Discipline: | სამართალი/LAW | Degree Level (0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral): | 1 | Institution: | Ivane Javakhishvili Tbilisi State University ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი |
Faculty: | Faculty of Law იურიდიული ფაკულტეტი |
Keywords: | პასუხისმგებლობა უკანონო აბორტისთვის აბორტის ცნება სისხლისსამართლებრივი პასუხისმგებლობა |
Issue Date: | 2019 | Publisher: | Ivane Javakhishvili Tbilisi State University ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი |
Abstract: | 21-ე საუკუნე ჰუმანიზმის ხანაა. დღესდღეობით ადამიანის განვითარებამ კაცობრიობის ისტორიაში უმაღლეს მწვერვალს მიაღწია. სიცოცხლე კი კიდევ უფრო დაფასდა. თუმცა საკითხავია, ეს სინამდვილეა თუ მოჩვენებითი? მიუხედავად იმისა, რომ დღეს ადამიანები სიყვარულზე, ურთიერთ თანადგომაზე და ადამიანების ღირსებებზე საუბრობენ, ჯერ არ დაბადებული ბავშვები ყველას ავიწყდება და მათ, როგორც სხეულის უსარგებლო ნაწილებს, ისე ექცევიან. დღეს აბორტები მსოფლიოს სენია. მსოფლიოში 1980 წლიდან დღემდე დაახლოებით მილიარდ ნახევარი აბორტი არის ჩატარებული. მსოფლიოს ქვეყნების უმრავლესობაში აბორტები ლეგალიზებულია, ხოლო იმ ქვეყნებში სადაც აბორტების მიმართ მკაცრი პოლიტიკაა, მოსახლეობა მოითხოვს, რომ აბორტები ლეგალური გახდეს. აბორტების საკითხი არანაკლებ მნიშვნელოვანია საქართველოშიც. 2002 წლიდან 2018 წლის ჩათვლით საქართველოში დაახლოებით 426 900 აბორტი დაფიქსირდა. ეს საგანგაშო მაჩვენებელია, თუ გავითვალისწინებთ იმ ფაქტს, რომ საქართველოში შობადობა არც ისე მაღალია, ხოლო მოსახლეობა სხვადასხვა მიზეზით წლიდან წლამდე მცირდება. ეკლესია მუდამ გამოდიოდა აბორტების წინააღმდეგ. საქართველოს პატრიარქი ილია II, პატრიარქის თანამოსაყდრე სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტი შიო, ასევე სხვა სასულიერო პირები მუდმივად ქადაგებენ აბორტის ცოდვის შესახებ. მიუხედავად იმისა, რომ არსებობს პრობლემა, რომელსაც აბორტების სიმრავლე ჰქვია, სახელმწიფო არ ზრუნავს დაუბადებელი ბავშვის სიცოცხლის დაცვაზე. მეტიც საქართველოს სსკ 133-ე მუხლი, რომლითაც დასჯადია უკანონო აბორტი, ფეტუსის სიცოცხლეს საერთოდ არ იცავს. უღირს კი სახელმწიფოს თავისი შთამომავლობის სიცოცხლის ხარჯზე საკუთარი ,,ბედნიერი მომავლის“ აშენება? აბორტის შესახებ ამერიკის ყოფილმა პრეზიდენტმა რონალდ რეიგანმა თქვა: ,, მე შევამჩნიე, რომ აბორტის მომხრეები ის ადამიანები არიან, რომელთაც უკვე მოასწრეს დაბადება.“ მართლაც, ჩვენ, ადამიანებს, რომლებიც უფლის წყალობით მოვევლინეთ ქვეყანას, გვაქვს უფლება უმიზეზოდ მოვუსწრაფოთ ჯერ არ დაბადებულ ბავშვებს სიცოცხლე? |
URI: | https://openscience.ge/handle/1/986 |
Appears in Collections: | იურიდიული ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
samagistro tsutskiridze.pdf | სისხლისსამართლებრივი პასუხისმგებლობა უკანონო აბორტისთვის | 362.84 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
183
checked on Jun 20, 2024
Download(s)
2,302
checked on Jun 20, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.