Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/857
Title: ინგლისური ენის გრამატიკის საკითხების სწავლება ინდუქციურიდა დედუქციური მეთოდებით საბაზო საფეხურზე
Authors: დადიანი, მარიკა 
Advisor: ჩახუნაშვილი, ნინო 
Degree Name: Master of Education in Teacher Education
მასწავლებლის განათლების მაგისტრი
Degree Discipline: მასწავლებელთა განათლება / Taecher Education
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: ინგლისური ენის გრამატიკა
ინდუქციური მეთოდი
დედუქციური მეთოდი
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
It should be pointed out that students’ level of English language knowledge has improved inGeorgia, but this fact does not exclude the existence of problems. The main purpose of teachingEnglish is communication. It is impossible to communicate without grammar.
Grammar learning is a difficult process. The teacher can teach grammar issues with a deductiveand inductive approaches. The teachers have to define and plan in advance which approach isappropriate for their students. In order to get the learning process interesting and fun.
The teacher should introduce such activities that will help students to improve their ownknowledge and will have a positive impact on the development of students, cognitioncreativity, critical thinking and other relevant skills.
The actuality of the research: Grammar is one of the most important point in the Englishlanguage teaching process. It is interesting to know what the problems are in the grammar
teaching process at Secondary school. What are these problems caused and which approach isused by Georgian English language teachers to help students make grammatical material easier.
The aim of the research is to study English-language grammar learning practices through
inductive and deductive methods.

აღსანიშნავია, რომ ბოლო წლებში საქართველოში გაუმჯობესდა მოსწავლეთა მიერ
ინგლისური ენის ფლობის დონე, თუმცა ეს ფაქტი არ გამორიცხავს პრობლემების
არსებობას. ინგლისური ენის სწავლების მთავარ მიზანს წარმოადგენს კომუნიკაცია.
შუძლოებელია კომუნიკაციის დამყარება გრამატიკის გარეშე.
გრამატიკის სწავლება არის რთული პროცესი. მასწავლებელს შეუძლია გრამატიკის
საკითხები ასწავლოს დედუქციური და ინდუქციური მეთოდებით. მასწავლებლებმა
წინასწარ უნდა განსაზღვრონ და დაგეგმონ თუ რომელი მეთოდით სწავლება იქნება
შედეგზე ორიენტირებული და ასევე, სწავლების პროცესი იქნეს საინტერესო და
სახალისო.
მასწავლებელმა უნდა შეიმუშაოს ისეთი ატივობები, რომლებიც დაეხმარება
მოსწავლეებს საკუთარი ცოდნის კონსტრუირებაში და დადებით გავლენას მოახდენს
მოსწავლეების შემეცნებითი, შემოქმედებითი, კრიტიკული აზროვნებისა და სხვა
უნარების განვითარებაზე.
თემის აქტუალუბა: გრამატიკა ინგლისური ენის სწავლების პროცესში ერთ-ერთი
ყველაზე მნიშვნელოვანი საკითხია. ამიტომ საინტერესოა თუ რა პრობლემები იჩენს
თავს გრამატიკის სწავლების პროცესში საბაზო საფეხურზე, რით არის ეს პრობლემები
გამოწვეული და რომელ მეთოდებს იყენებენ ქართველი ინგლისური ენის
მასწავლებლები იმ მიზნით, რომ მოსწავლეებს გაუადვილდეთ გრამატიკული მასალა.
კვლევის მიზანია ინდუქციური და დედუქციური მეთოდით ინგლისური ენის
გრამატიკის საკითხების სწავლების პრაქტიკის კვლევა.
URI: https://openscience.ge/handle/1/857
Appears in Collections:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
MA Marika Dadiani.pdfინგლისური ენის გრამატიკის საკითხების სწავლება ინდუქციური და დედუქციური მეთოდებით საბაზო საფეხურზე1.19 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

323
checked on Jun 13, 2024

Download(s)

2,655
checked on Jun 13, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.