Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/852
Title: პირველკლასელთა სასკოლო მზაობა-პრობლემები და პერსპექტივები
Authors: ელაშვილი, მარიამი 
Advisor: ქიტიაშვილი, ზაქარია 
Degree Name: Master of Education
განათლების მეცნიერებების მაგისტრი
Degree Discipline: განათლების მეცნიერებები / Education Sciences
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: სასკოლო მზაობა
ადრეული ასაკი
სკოლისათვის მზაობა
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
The following thesis discusses the essence and problems of school readiness. In
general, the term – school readiness must be understood as a child's mental, emotional and
social readiness to the specific requirements of the school. As you know, child development is a
unique, proportionate and long term process that starts from birth and continues until the end
of childhood. According to the research, this path is main the determinant of the well-being of
person, the quality of learning, the behaviour and the future success.
It is scientifically confirmed that the readiness for school is not limited to age, it‟s depend
on the quality of motor, social-emotional, speech and cognitive development. The state of
health and development is also very important. All this, together with family is defined by
social environment, - kindergarten. Their joint work should improve the following areas of
development for school age children:
• Communication and general knowledge;
• Health, well-being;
• Social competence;
• Speech, cognition;
• Emotional readiness

ნაშრომში განხილულია სასკოლო მზაობის არსი და პრობლემები.ზოგადად
ტერმინი სასკოლო მზაობა უნდა გავიგოთ,როგორც ბავშვის გონებრივი, ემოციური და
სოციალური მზადყოფნა სკოლის სპეციფიკური მოთხოვნებისადმი. მოგეხსენებათ,
ბავშვის განვითარება უნიკალური, თანაზომიერი და ხანგრძლივი პროცესია, რომელიც
იწყება ჩასახვის დღიდან და გრძელდება ბავშვობის ბოლომდე. კვლევების თანახმად,
სწორედ ეს გზა განსაზღვრავს პიროვნების კეთილდღეობას, სწავლის ხარისხს, ქცევას
და მომავალ წარმატებას.
მეცნიერულად დადასტურებულია, რომ სკოლისათვის მზაობა არ განისაზღვრება
მხოლოდ ასაკით, ეს დამოკიდებულია მოტორული, სოციალურ-ემოციური,
მეტყველებისა და კოგნიტური სფეროს განვითარების ხარისხზე. აგრეთვე , არანაკლემ
ბნიშვნელოვანია ჯანმრთელობის და განვითარების მდგომარეობა. ამ ყველაფერს კი
ოჯახთან ერთად განსაზღვრავს სოციალური გარემო , საბავშვო ბაღი. მათი ერთობლივი
მუშაობით უნდა დაიხვეწოს სასკოლო ასაკის ბავშვის განვითარების შემდეგი
სფეროები:
 კომუნიკაცია და ზოგადი ცოდნა;
 ჯანმრთელობა, კეთილდღეობა;
 სოციალური კომპეტენცია;
 მეტყველება, კოგნიცია;
 ემოციური მზადყოფნა
URI: https://openscience.ge/handle/1/852
Appears in Collections:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro Elashvili.pdfპირველკლასელთა სასკოლო მზაობა-პრობლემები და პერსპექტივები981.15 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

233
checked on Apr 20, 2024

Download(s)

1,541
checked on Apr 20, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.