Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/843
Title: რესურს ოთახი და მისი როლი სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეთა სწავლის პროცესში
Authors: დათაშვილი, ანა 
Advisor: ხარაძე, ეფემია 
Degree Name: Master of Education
განათლების მეცნიერებების მაგისტრი
Degree Discipline: განათლების მეცნიერებები / Education Sciences
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: რესურს ოთახი
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეები
სწავლის პროცესი
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
The following Master's thesis concerns on the resource room and its role in the learning
process of pupils with special educational needs. It is known that Georgia's inclusive education
system has undergone many phases of development and it is still experiencing changes. One of
the essential parts of this process is the resource room which should exist in every school,
where the pupil with special educational needs is enrolled. The resource room should support
pupils' integration in the school space, helping pupils to develop skills and learn more. For this
purpose, the room should be equipped with appropriate material-technical resources. Thus, the
study of the role of the resource room is an important issue in the learning process of pupils
with special educational needs.
We discussed the existing literature and legislative regulations in relation with this topic. We
found that the purpose and role of the resource room is less learned, so this research is the
novelty.
As a result of interest of the topic and preliminary research, we developed the following
hypothesis: Most resource rooms are not equipped in accordance with the needs of pupils with
special educational needs, there is a lack of educational literature and teachers and therefore
these rooms can not fulfill their purpose.

სამაგისტრო ნაშრომი ეხება რესურს ოთახს და მის როლს სსსმ მოსწავლეების
სწავლის პროცესში. ცნობილია, რომ საქართველოს ინკლუზიური განათლების
სისტემამ განვითარების არაერთი ეტაპი გაიარა და დღესაც განიცდის ცვლილებებს. ამ
პროცესის ერთ-ერთი განუყოფელი ნაწილია რესურს ოთახი, რომელიც უნდა
არსებობდეს ყველა სკოლაში, რომელშიც ჩარიცხულია სსსმ მოსწავლე. რესურს ოთახი
ხელს უნდა უწყობდეს მოსწავლეების ინტეგრაციას სასკოლო სივრცეში, ეხმარებოდეს
მოსწავლეს უნარების განვითარებასა და დამატებით მეცადინეობაში. ამისათვის იგი
აღჭურვილი უნდა იყოს შესაბამისი მატერიალურ-ტექნიკური რესურსით. აქედან
გამომდინარე, რესურს ოთახის როლის შესწავლა სსსმ მოსწავლეების სწავლის
პროცესში აქტუალური საკითხია.
აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით განვიხილეთ არსებული ლიტერატურა და
საკანონმდებლო რეგულაციები. გამოვარკვიეთ, რომ რესურს ოთახის დანიშნულება და
როლი ნაკლებად შესწავლილი საკითხია, ამიტომ კვლევა წარმოადგენს სიახლეს.
თემატიკით დაინტერესებისა და წინასწარი კვლევის შედეგად შევიმუშავეთ
ჰიპოთეზა: ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებათა უმრავლესობაში რესურს
ოთახები არ არის აღჭურვილი სსსმ მოსწავლეების საჭიროებების შესაბამისად,
აღინიშნება სასწავლო ლიტერატურისა და პედაგოგების ნაკლებობა და შესაბამისად ვერ
ასრულებს თავის დანიშნულებას.
URI: https://openscience.ge/handle/1/843
Appears in Collections:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro datashvili.pdfრესურს ოთახი და მისი როლი სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეთა სწავლის პროცესში895.55 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

577
checked on Apr 25, 2024

Download(s)

2,969
checked on Apr 25, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.