Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/835
Title: აღსაზრდელის შეფასების პრაქტიკის კვლევა სკოლამდელი განათლების საფეხურზე
Authors: ჟიჟიაშვილი, ია 
Advisor: ქიტიაშვილი, ზაქარია 
Degree Name: Master of Education
განათლების მეცნიერებების მაგისტრი
Degree Discipline: განათლების მეცნიერებები / Education Sciences
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: აღსაზრდელის შეფასება
სკოლამდელი განათლება
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
Child assesment is of utmost importance during preschool education because of its
educational purposes. Assessment process durign early ages is related to a lot of challenges, since
children develop in four main directions: physical, cognitive, social and emotional, however,
not coherently. Every child hasd individual level of his/her development.
Exhaustive information is provided through the assessment to every interested party –
teachers, parents and experts of education. They analyze on which stage of development a child
is, how effective their chosen teaching methods are, how they achieve educational goals with a
child and how they should plan the next educational year. The assessment during the preschool
education aims to reach the abovementioned goals. Therefore, child assessment practice
research during preschool education is actual.
Within the scope of this master’s thesis, we have analyzed legal framework and national
researches regarding child assessment, which made clear that in Georgian modern reality, there
is no significant research/source related to child assessment practice research during preschool
education. Therefore, this research, conducted on the abovementioned topic, is original and
novelty.
Taking into consideration that the thesis has research nature, we are not formulating the
hypothesis at this stage and belive that this is the subject for later work.

შეფასების საკითხს სკოლამდელ განათლებაში უდიდესი ადგილი უკავია მისი
აღმზრდელობითი ფუნქციიდან გამომდინარე. შეფასება ადრეულ ასაკში
დაკავშირებულია დიდ გამოწვევებთან, რადგან ბავშვები ვითარდებიან ოთხი
ძირითადი მიმართულებით: ფიზიკურად, კოგნიტიურად, სოციალურად და
ემოციურად, მაგრამ არა თანმიმდევრულად. ყველა ბავშვს განვითარების
ინდივიდუალური დონე აქვს.
შეფასების საშუალებით ამომწურავ ინფორმაციას იღებს ყველა დაინტერესებული
მხარე - აღმზრდელები, მშობლები, განათლების ექსპერტები. ისინი აცნობიერებენ,
განვითარების რა ეტაპზე არიან აღსაზრდელები, რამდენად ეფექტურია მათ მიერ
შერჩეული სწავლების მეთოდები, როგორ აღწევენ სასწავლო-სააღმზრდელო მიზანს
კონკრეტულ აღსაზრდელთან და როგორ უნდა დაგეგმონ მომავალი სასწავლო პროცესი.

სკოლამდელ განათლებაში შეფასება სწორედ ზემოაღნიშნული მიზნების მიღწევას
ემსახურება. ამდენად, სკოლამდელ განათლებაში აღსაზრდელთა შეფასების პრაქტიკის
კვლევა
მეტად აქტუალურია.
სამაგისტრო ნაშრომის ფარგლებში გავაანალიზეთ აღსაზრდელთა შეფასებაზე
არსებული სამართლებრივი რეგულაციები და ეროვნული კვლევები, რამაც ცხადყო,
რომ თანამედროვე ქართულ რეალობაში არ იძებნება სკოლამდელ განათლებაში
აღსაზრდელთა შეფასების პრაქტიკის კვლევასთან დაკავშირებული მნიშვნელოვანი
რესურსი/კვლევა. შესაბამისად, აღნიშნულ თემატიკაზე ჩატარებული წინამდებარე
კვლევა
ორიგინალურია და წარმოადგენს სიახლეს.
გამომდინარე იქიდან, რომ ნაშრომს აქვს ძიებითი ხასიათი, არ ვაყალიბებთ ამ
ეტაპზე ჰიპოთეზას და,
ვფიქრობთ, რომ აღნიშნული შემდგომი მუშაობის საკითხს
წარმოადგენს.
URI: https://openscience.ge/handle/1/835
Appears in Collections:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro zhizhilashvili.pdfაღსაზრდელის შეფასების პრაქტიკის კვლევა სკოლამდელი განათლების საფეხურზე795.44 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

45
checked on Jan 22, 2022

Download(s)

672
checked on Jan 22, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.