Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/815
Title: ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის საბაზო საფეხურზე ბიოლოგიის სწავლების პროცესში არსებული გამოწვევების კვლევა
Authors: შავაძე, ინგა 
Advisor: ხარაძე, ეფემია 
Degree Name: Master of Education
განათლების მეცნიერებების მაგისტრი
Degree Discipline: განათლების მეცნიერებები / Education Sciences
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Degree Grantor: ი. 
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლა
საბაზო საფეხური
ბიოლოგიის სწავლება
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
The master's work deals with challenges in the study of biology at the basic level of
secondary school. The study of biology as the subject begins from the seventh grade. The study
of biological issues at the primary stage is combined as an integral part with physics, chemistry
and natural science issues. These issues are combined into one textbook – under the name of
Nature / Natural science. In the documents that regulate education are clearly defined the
scientific knowledge and skills that the pupil should take as a result of teaching biology.
Nevertheless, the existing reality shows that pupils are less interested in studying natural
sciences, including biology. According to the International Educational Research (TIMS
2007/2011, 2011. National Examinations Center), the achievements of Georgian pupils are far
below to the international scaled average index.
It is noteworthy that biology is one of the most important fields of natural sciences and,
therefore, we found the study of problems related to its teaching at secondary school as
relevant. The study of biology and the formation of interest in it takes a special importance at
the basic level where the basic biological concepts are laid out and the biological consciousness
begins to form.

სამაგისტრო ნაშრომში საუბარია ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის საბაზო
საფეხურზე ბიოლოგიის სწავლების პროცესში არსებული გამოწვევების
შესახებ.ბიოლოგიის,როგორც საგნის სწავლება იწყება მეშვიდე კლასიდან.დაწყებით
საფეხურზე ბიოლოგიური საკითხების შესწავლა ფიზიკის,ქიმიის და
დედამიწათმცოდნეობის საკითხებთან ერთად,ინტეგრირებულად,ხდება.აღნიშული
საკითხები გაერთიანებულია ერთ სახელმძღვანელოში-ბუნება/ბუნებისმეტყველების
სახელწოდებით.განათლების მარეგულირებელ დოკუმენტებში ნათლად არის
გაწერილი ის მეცნიერული ცოდნა და უნარ-ჩვევები,რომელიც მოსწავლემ ბიოლოგიის
სწავლების შედეგად უნდა მიიღოს. მიუხედავად ამისა,არსებული რეალობა
გვაჩვენებს,რომ მოსწავლეები ნაკლებად ინტერესდებიან საბუნებისმეტყვეტყველო
მეცნიერებების, და, მათ შორის, ბიოლოგიის, შესწავლით. საერთაშორისო
საგანმანათლებლო კვლევების (TIMS 2007,2011,2015. გამოცდების ეროვნული ცენტრი)
თანახმად, საქართველოს მოსწავლეების მიღწევები ბუნებისმეტყველებაში მკვეთრად
ჩამორჩება საერთაშორისო სკალირებულ საშუალო მაჩვენებელს. აღსანიშნავია ისიც,
რომ ბიოლოგია საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების ერთ-ერთ უმნიშველოვანეს დარგს
წარმოადგენს და, შესაბამისად, ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლაში მის სწავლებასთან
დაკავშირებული პრობლემების კვლევა აქტუალურად მივიჩნიეთ.
ბიოლოგიის შესწავლა და მისდამი ინტერესის ფორმირება განსაკუთრებულ
დატვირთვას იღებს საბაზო საფეხურზე, სადაც სწორედ ძირითად ბიოლოგიურ ცნებებს
ეყრება საფუძველი და ჩამოყალიბებას იწყებს ბიოლოგიური ცნობიერება. თუ რა სახის
კომპლექსურ პრობლემებთანაა დაკავშირებული საბაზო საფეხურზე ბიოლოგიის
სწალება ბოლო წლებში გამოკვლეული არ არის და შესაბამისად, ჩვენი ნაშრომი
წარმოადგენს სიახლეს.
URI: https://openscience.ge/handle/1/815
Appears in Collections:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
სამაგისტრო ნაშრომი-ინგა შავაძე.pdfზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის საბაზო საფეხურზე ბიოლოგიის სწავლების პროცესში არსებული გამოწვევების კვლევა2.04 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

91
checked on Apr 26, 2024

Download(s)

1,555
checked on Apr 26, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.