Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/813
Title: სახელთა სწავლების პრაქტიკის კვლევა ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის დაწყებით და საბაზო საფეხურზე
Authors: მამაგულაშვილი, ნატო 
Advisor: ქიტიაშვილი, ზაქარია 
Degree Name: Master of Education
განათლების მეცნიერებების მაგისტრი
Degree Discipline: განათლების მეცნიერებები / Education Sciences
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: სახელთა სწავლების პრაქტიკა
ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლა
დაწყებითი და საბაზო საფეხური
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
The master's thesis concerns the practice of teaching in the primary school and the basic
level. The work is intended to find out how to teach the names on the primary and basic level,
which methods and strategies are employed by teachers. That's why the topic in the Master's
paper is relevant, since scientific and methodical manuals on the methods of active teaching in
the Georgian language are scarce.
The elaborated literature has shown that in the Georgian language the practice of the name
of the general education school does not have an existing research work on the primary and
primary level. Therefore, this research conducted on the abovementioned subject is original and
represents the novelty.
The Masters theme aims at researching the practice of the teaching of the general school at
primary and basic level, for the following tasks:
 Desktop research: existing research, legislative base;
 Determination of research methodology;
 Development of research tool;
 Data analysis
The subject of research is the name of teaching at the primary and primary level of
secondary school, and the object - the process of teaching the names at primary and primary level
of primary school.
In the master's thesis we used the qualitative research method, namely semi-structured
interviews, developed as a research tool for questioning orientation questions. 35 teachers in
primary and primary school in Tbilisi private and public school were selected as the respondents.

სამაგისტრო ნაშრომი ეხება სახელთა სწავლების პრაქტიკის კვლევას
ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის დაწყებით და საბაზო საფეხურზე. ნაშრომის
განკუთნილია გაარკვიოს თუ როგორ ასწავლიან სახელებს დაწყებით და საბაზო
საფეხურზე, რომელ მეთოდებს და სტრატეგიებს იყენებენ მასწავლებლები. სწორედ,
ამიტომ სამაგისტრო ნაშრომში აღნიშნული თემა, არის აქტუალური, რადგან ქართულ
ენაში სახელთა აქტიური სწავლების მეთოდების შესახებ არსებული სამეცნიერო და
მეთოდიკური სახელმძღვანელოები არის მწირი რაოდენობით.
დამუშავებუულმა ლიტერატურამ ცხადყო, რომ ქართულ ენაში სახელების
სწავლების პრაქტიკის შესახებ
ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის დაწყებით და საბაზო
საფეხურზე, არსებული კვლევითი ნაშრომი არ მოგვეპოვება. აქედან გამომდინარე,
აღნიშნულ თემატიკაზე ჩატარებული წინამდებარე კვლევა ორიგინალურია და
წარმოადგენს სიახლეს.
სამაგისტრო თემის მიზანია სახელთა სწავლების პრაქტიკის კვლევა
ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის
დაწყებით და საბაზო საფეხურზე, ამისათვის
დავისახეთ
შემდეგი ამოცანები:
 სამაგიდე კვლევა: არსებული კვლევები,საკანონმდებლო ბაზა;
 კვლევის მეთოდოლოგიის განსაზღვრა;
 კვლევის ინსტრუმენტის შემუშავება;
 მონაცემთა ანალიზი
ნაშრომის კვლევის საგანია ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის დაწყებით
-საბაზო
საფეხურზე სახელთა სწავლება,ხოლო ობიექტი - ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის
დაწყებით-საბაზო
საფეხურზე სახელების სწავლების პროცესი.
სამაგისტრო ნაშრომში გამოვიყენეთ თვისებრივი კვლევის მეთოდი, კერძოდ,
ნახევრად სტრუქტურირებული ინტერვიუ, შევიმუშავეთ კვლევის ინსტრუმენტად
კითხვარი საორიენტაციო კითხვებისთვის. რესპოდენტებად მიზნორივად შევარჩიეთ
თბილისის კერძო და საჯარო სკოლის დაწყებითი და საბაზო საფეხურის 35
მასწავლებელი.
URI: https://openscience.ge/handle/1/813
Appears in Collections:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro mamagulashvili.pdfსახელთა სწავლების პრაქტიკის კვლევა ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის დაწყებით და საბაზო საფეხურზე623.47 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

100
checked on Apr 26, 2024

Download(s)

3,155
checked on Apr 26, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.