Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/812
Title: ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ხელმისაწვდომობისა და განათლების პროცესში ინტეგრაციის კვლევა
Other Titles: საჩხერის რაიონის სკოლების მაგალითზე
Authors: კაპანაძე, სოფიო 
Advisor: სანაძე, რუსუდან 
Degree Name: Master of Education
განათლების მეცნიერებების მაგისტრი
Degree Discipline: განათლების მეცნიერებები / Education Sciences
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: ინფორმაციული ტექნოლოგიები
საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
საჩხერის სკოლები
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
Master's thesis concerns the availability of information and communication technologies
and their integration into the learning process. Nowaday, it is impossible to live without
technology. Technologies are engaged in all areas of human activity, and a great deal of time
and effort is made by people. Various countries are concentrating more on information and
communication technologies in education and communication technologies, as its curriculum
is becoming more and more varied, giving students a stimulus. Also, the use of information and
communication technologies is one of the most effective ways in the course of the lesson that
makes it easy to understand and make new information available for the students, so that, the
government has taken a number of steps to develop the accessibility of the ICT and its
integration into the education, according to Georgian and foreign researches the process of
education is uninteresting and less informative without technologies. So Research of the
availability of information and communication technologies and their integration into the
learning process is relevant.
Several literature and researches have been investigated in this regard. However, it was
found that such large-scale study in Sachkhere region was not conducted, and the surveys
carried out in this district are limited to only separate schools. Therefore, my view is
innovative.
After studying various literature and research, we developed hypotheses: Teachers use
information and communication technologies less often in the teaching process. The low level
of teachers in the use of information-communication technologies. Low availability of the ICT
for students and teachers.
The aim of the master‟s thesis is to identify whether it is available for ICT students and
teachers and how it is integrated in schools in Sachkhere district.

სამაგისტრო ნაშრომი ეხება ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების
ხელმისაწვდომობისა და მათ სასწავლო პროცესში ინტეგრაციის კვლევას.
დღესდღეობით წარმოუდგენელია ცხოვრება ტექნოლოგიების გარეშე. ტექნოლოგიები
ჩარ-თულია ადამიანის საქმიანობის ყველა სფეროში და დიდ დროსა და ძალისხმევას
უზოგავს ადამიანს. ინფორმაციულმა და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ჩასართავად
განათლებაში დიდ ყურადღებას უთმობენ სხვადასხვა ქვეყნები, რადგან მისი
მეშვეობით სასწავლო პროცესი ხდება მეტად მრავალფეროვანი, მოსწავლეთათვის
მიმზიდველი, სტიმულის მომცემი. ასევე ინფორმაციულ საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიების გამოყენება გაკვეთილის მსვლელობის დროს ერთ-ერთი ეფექტური
თვალსაჩინოებაა, რაც ადვილად აღსაქმელს და გასაგებს ხდის მოსწავლეთათვის
მიწოდებულ ახალ ინფორმაციას. სწორედ ამიტომ სახელმწიფო ბევრ ნაბიჯს დგამს,
როგორც ისტ-ის ხელმისაწვდომობის გასაზრდელად, ისე მისი განათლებაში
ინტეგრაციისათვის. როგორც ქართული, ასევე უცხოენოვანი კვლევების გაცნობის
შედეგად შეგვიძლია ვთქვათ, რომ დღევანდელი განათლების პროცესი
ტექნოლოგიების გარეშე ნაკლებად საინტერესო და ინფორმაციულია, ამიტომ
ინფორმაციული და საკომუნიკაიო ტექნოოგიების ხელმისაწვდომობისა და
განათლებაში ინტეგრაციის კვლევა აქტუალურია.
აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით, მოვიძიეთ ბევრი ლიტერატურა და
კვლევები, თუმცა აღმოჩნდა, რომ მსგავსი ფართო მასტაბის კვლევა საჩხერის რაიონში
არ ჩატარებულა, ამ რაიონში ჩატარებული კვლევები შემოიფარგლება მხოლოდ ცალკეული
სკოლებით.
აქედან
გამომდინარე
ჩემი
კვლევა
წარმოადგენს
სიახლეს.


სხვადასხვა ლიტერატურისა და კვლევების გაცნობის შემდგომ, შევიმუშავეთ
ჰიპოთეზა: მასწავლებლები ინფორმაციულ და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებს
სწავლების პროცესში ნაკლებად იყენებენ. მასწავლებელთა დაბალი მზაობა
ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენების მხრივ. მოსწავლეებისა
და მასწავლებლებისთვის ისტ-ის დაბალი ხელმისაწვდომობა.
URI: https://openscience.ge/handle/1/812
Appears in Collections:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro kapanadze.pdfინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ხელმისაწვდომობისა და განათლების პროცესში ინტეგრაციის კვლევა1.03 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

287
checked on Apr 20, 2024

Download(s)

4,232
checked on Apr 20, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.