Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/796
Title: ემოციურ ინტელექტს, სამუშაო ბულინგსა და კონტროლის ლოკუსს შორის ურთიერთმიმართება
Authors: გოგოლიშვილი, სალომე 
Advisor: რობაქიძე, მაია 
Degree Name: Master of Arts (MA) in Work and Organizational Psychology
შრომისა და ორანიზაციის ფსიქოლოგის მაგისტრი
Degree Discipline: შრომისა და ორგანიზაციის ფსიქოლოგია (MA). Master of Arts (MA) in Work and Organizational Psychology (MA)
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: ემოციურ ინტელექტი
სამუშაო ბულინგი
კონტროლის ლოკუსი
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
The main theme of the master thesis is studying influence of Emotional Intelligence and
Lokus of Control on the workplace bullying.
Workplace bullying is one of the most problematique issues for organizational psychology.
It includes repetitive, negative behavior exhibited by individuals or groups that is directed
towards another individual or group with the intent to intimidate, degrade, humiliate, or
undermine the target and interfere with their health or safety (Workplace Bullying
Institute, 2015).
Emotional Intelligence (EI) is a set of abilities related to the understanding, use and
management of emotion as it relates to one‟s self and others (Mayes et al., 2008).
Emotional Intelligence play an important role in both bullying behavior and also
victimization in bullying. That‟s why the object of the research is influence of the emotional
intelligence on the level of workplace bullying. Besides, discussing these influences in
different demographic sections to find differencies.
There is developed hypothesis and research issues depending on the research object:
H1: There is negative relationship between Emotional Intelligence and Workplace Bullying;
H2: Emotional Intelligence is a predictor of workplace bullying;
H3: There is negative relationship between Sociability and Well-Being:
H4: There is negative relationchip between Well-being and Work-Related Bullying.



326 respondetns were asked by onlinen survey, They were selected by Simple Random
method and all of them were employees.
By the results there is revealed negative relationship between EI and Workplace Bullying,
also the results confirmed second and fourth hypotheses. The third hypothesis is not proved.
There was revealed relationship between demographical dimensions and research constructs
and perspectives for the future research.

ინამდებარე კვლევის მიზანია დაადგინოს ურთიერთმიმართება ემოციურ
ინტელექტს, სამუშაო ბულინგსა და კონტროლის ლოკუსს შორის.
სამუშაო ბულინგი ბოლო ათწლეულების განმავლობაში დიდი აქტუალობით
გამოირჩევა, იგი მსოფლიო პრობლემას წარმოადგენს და შესაბამისად,
მკვლევრებისთვის ერთ-ერთი საინტერესო საკითხია. სამუშაო ბულინგი და
ბულინგის განცდა პირდაპირაა დაკავშირებული ემოციური ინტელექტთან, ანუ
ადამიანის უნართან, აღიქვას, გაიგოს და მართოს სხვისი თუ საკუთარი ემოციები.
აღნიშნული კვლევა ჩატარდა 326 ადამიანზე, რომელთა ასაკი ვარირებდა 15-დან 65
წლამდე. გამოკითხულთა 26%-ს შეადგენდნენ მამაკაცები, 74%-ს კი ქალები. 19.3%
დასაქმებულია სახელმწიფო სტრუქტურაში, 40,5 % კერძო სექტორს წარმოადგენს,
1,5% კი არასამთავრობო ორგანიზაციებშია დასაქმებული. რესპონდეტთა 71%
არამენეჯერულ პოზიციაზე, 29% კი მენეჯერულ პოზიციაზეა დასაქმებული.
კვლევაში გამოყენებული იყო 3 საკვლევი ინსტრუმენტი, ესენია : ემოციური
ინტელექტის საკვლევი 153 დებულებიანი კითხვარი (TEIQue), ნეგატიური
ქმედებების საკვლევი 22-დებულებიანი კითხვარი (NAQ-r) და როტერის 29
მტკიცებიანი კონტროლის ლოკუსის საკვლევი სკალა.
განხორციელდა ნეგატიური ქმედებების საკვლევი ინსტრუმენტის ადაპტაცია
ქართულ პოპულაციაზე. პროცესი შემდეგი ეტაპებისგან შედგებოდა: 1) კითხვარის
ორიგინალი ვერსიის ქართულ ენაზე თარგმნა; 2) კითხვარის ქართული ვერსიის
ექსპერტული შეფასება; 3) კითხვარური დებულებების საბოლოო ფორმულირება და
საპილოტედ მომზადება; 4) მონაცემთა ფსიქომეტრული ანალიზი.
კვლევით მიღებული შედეგები დამუშავდა სხვადასხვა სტატისტიკური
მეთოდებით. კონკრეტულად კი, გამოვიყენეთ პირსონის კორელაციის კოეფიციენტი,
დამოუკიდებელ ჯგუფთა შერჩევის t კრიტერიუმი, ორზე მეტი დამოუკიდებელი





ჯგუფების შესადარებლად კი - ერთფაქტორიანი დისპერსიული ანალიზი (ANOVA)
და წრფივი რეგრესიული ანალიზი.
კვლევის შედეგებმა გვიჩვენა, რომ ემოციური ინტელექტი პრედიქტორია სამუშაო
ბულინგისა, ასევე სამუშაო ბულინგი და ემოციური ინტელექტი უარყოფითად
კორელირებენ ერთმანეთთან. გარდა ამისა, შედეგების სტატისტიკური ანალიზის
მიხედვით, აღმოჩნდა, რომ კეთილდღეობის ფაქტორი უარყოფითად კორელირებს
სამუშაოსთან დაკავშირებულ ბულინგის სკალასთან.
URI: https://openscience.ge/handle/1/796
Appears in Collections:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro gogolishvili.pdfემოციურ ინტელექტს, სამუშაო ბულინგსა და კონტროლის ლოკუსს შორის ურთიერთმიმართება1.06 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

265
checked on Apr 25, 2024

Download(s)

4,184
checked on Apr 25, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.