Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/78
Title: ელექტრონული ბიზნესის გავლენა საერთაშორისო კომპანიების მართვაზე
Influence of electronic business on management of international companies
Authors: კულატამიშვილი, ხატია 
Kulatamishvili, Khatia 
Keywords: ბიზნესის მენეჯმენტი;ელექტრონული ბიზნესი
Issue Date: 2018
Abstract: 
წარმოდგენილი სამაგისტრო ნაშრომი ეძღვნება ელექტრონული ბიზნესის გავლენას საერთაშორისოო კომპანიების მართვაზე. მეცნიერულ-ტექნიკური პროგრესის ფარგლებში, ინტერნეტი არამხოლოდ მნიშვნელოვანი რესურსია, არამედ სხვადასხვა საქმიანობის მართვის თითქმის განუყოფელი ნაწილია.ეს ყოველივე, კი აისახა დროისა და მატერიალური დანახარჯების ეკონომიაზეც.
წარმოდგენილი სამაგისტრო ნაშრომი ეხება, ელექტრონული ბიზნესის გავლენას, საერთაშორისო კომპანიების მართვაზე.
ნაშრომის პირველ თავში განხილულია საერთაშორისო ვაჭრობის არსი, პირდაპირი და პორტფელური ინვესტიციები. კერძოდ, ბიზნეს გარემოს გაუმჯობესების ტენდენციები,საერთაშორისო ვაჭრობის ძირითადი მოტივები და ფუნქციები.
ნაშრომის მეორე თავში განხილულია საქართველოში არსებული ბიზნეს გარემო. კერძოდ,ის სოციალური და ტექნოლოგიური ფაქტორები, რომლებიც დიდ ზეგავლენას ახდენს ქვეყნის გრძელვადიან პერსპექტივებზე
ნაშრომის მესამე თავი ეხება კომპანია WALMART-ს და ამ კომპანიის საცალო ვაჭრობის ინოვაციურ გზებს.
დასკვნაში წარმოჩინებულია კვლევის შედეგები.

Presented master's thesis is dedicated to the influence of electronic business management of international companies. Within the scope of scientific and technological progress, the Internet is not only an important resource but also an integral part of the management of various activities. All of this has reflected on the economy of time and material expenses.
Presented master's work deals with the influence of e-business, management of international companies.
In the first chapter of the work, the essence of international trade, direct and portfolio investments is discussed. Namely, trends in the improvement of the business environment, the main motives and functions of international trade.
The second chapter of the work examines the existing business environment in Georgia. In particular, it is the social and technological factors that have great influence on the long-term perspectives of the country
The third chapter of the work deals with Walmart and innovative ways of retailing this company.
The results of the survey are presented in the conclusion
URI: https://openscience.ge/handle/1/78
Appears in Collections:დისერტაციები

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Khatia Kulatimishvili.pdfელექტრონული ბიზნესის გავლენა საერთაშორისო კომპანიების მართვაზე1 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s) 50

31
checked on Oct 29, 2019

Download(s) 50

213
checked on Oct 29, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.