Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/775
Title: სოციალური კომპეტენციის მიმართება თანატოლთა ზეგავლენასთან
Authors: ჯალაბაძე, მარიამ 
Advisor: არუთინოვა, ლუიზა 
ბანძელაძე, თინათინ 
Degree Name: MSc in Psychology (Psychological assessment and counseling of child and adolescent)
ფსიქოლოგიის მაგისტრი (ბავშვთა და მოზარდთა ფსიქოლოგიური შეფასება და კონსულტირება)
Degree Discipline: ბავშვთა და მოზარდთა ფსიქოლოგიური შეფასება და კონსულტირება. Program title: Child and Adolescent Psychological Assessment and Counseling
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: სოციალური კომპეტენცია
თანატოლთა ზეგავლენა
ფსიქოლოგიური შეფასება
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
Age of adolescence is characterized by a lot of changes and its aim is to establish the final
portray of an adult human being. In this process, it is very important that adolescents
communicate with peers, often they have huge influence over the others of the same age and
at the same time they are under the influence of other adolescents. Despite of the huge interest
around the topic, we have a very few relevant studies for culture about that phenomenon. The
aim of the study is to identify psychological factors associates with peer influence.
Participants were 200 adolescents aged 12-17 , (113 female, 87 boys) recruited in four schools in
Tbilisi (VII-XI class students). According to the main purpose of the study, research variables
were determined: Peer pressure, Social competence, Self efficacy.
The results indicated that social competence and self efficacy belief are negatively correlated
with peer presure volnerability, while social competence and self efficacy are positively
correlated. The level of social competence and self efficacy beliefs were used to predict peer
pressure vulnerability. The combination model of these variables is significantly reliable and
explains the 3.6% of variance.

მოზარდობის ასაკი ხასიათდება ცვლილებათა სიმრავლით, რომელიც
მიმართულია ზრდასრული ადამიანის პორტრეტის ჩამოყალიბებისკენ და ამ პროცესში
დიდი მნიშვნელობა აქვს თანატოლებთან ურთიერთობას. მოზარდები გავლენას
ახდენენ თანატოლებზე სხვადასხვა საშუალებით და ამავდროულად თვითონაც
ექცევიან თანატოლების ზეგავლენის ქვეშ. მიუხედავად საკითხის აქტუალობისა,
თანატოლთა ზეგავლენისა და მასთან დაკავშირებული ფსიქოლოგიური
მახასიათებლების შესახებ, კულტურულად რელევანტური, კვლევები მწირია.
შესაბამისად, ნაშრომი მიზნად ისახავს თანატოლთა ზეგავლენისადმი
მოწყვლადობასთან დაკავშირებული ფსიქოლოგიური ფაქტორების გამოვლენას.
კვლევაში მონაწილეობა მიიღო 12-დან 17 წლამდე 200-მა მოზარდმა (113 გოგო, 87
ბიჭი) თბილისის ოთხი სკოლიდან (მე-7, მე-11 კლასის მოსწავლეები)
კვლევის მიზნების გათვალისწინებით, კვლევის მთავარი ცვლადებია:
თანატოლთა ზეგავლენა, სოციალური კომპეტენცია, თვითეფექტურობა.
მიღებული მონაცემების ანალიზის შედეგად გამოვლინდა რომ სოციალური
კომპეტენცია და თვითეფექტურობის რწმენები უარყოფითადაა დაკავშირებული
თანატოლთა ზეგავლენისადმი მოწყვლადობასთან, ხოლო სოციალურ კომპეტენციასა
და თვითეფექტურობას შორის არის დადებითი კორელაცია. სოციალური კომპეტენციის
დონე და თვითეფექტურობის რწმენების გამოყენებულ იქნა თანატოლთა
ზეგავლენისადმი მოწყვლადობის მაჩვენებლის პროგნოზირებისთვის. ცვლადების
ჯგუფის მოცემული მოდელი სტატისტიკურად სანდოა და ხსნის თანატოლთა
ზეგავლენისადმი მოწყვლადობის მონაცემთა ვარიაბილობის 3,6 %-ს
URI: https://openscience.ge/handle/1/775
Appears in Collections:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
მარიამ-ჯალაბაძის-სამაგისტრო-ნაშრომი_-bolo (1).pdfსოციალური კომპეტენციის მიმართება თანატოლთა ზეგავლენასთან791.91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

180
checked on May 5, 2024

Download(s)

674
checked on May 5, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.