Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/76
Title: ფარმაცევტული კომპანიების მარკეტინგი
Authors: გვენეტაძე, გურამ 
Gvenetadze, Guram 
Advisor: მარიდაშვილი, მანანა 
Degree Name: ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი საერთაშორისო მარკეტინგში
Degree Discipline: საერთაშორისო მარკეტინგის სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამა
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Degree Grantor: კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
Institution: Caucasus International University 
კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Business 
ბიზნესის ფაკულტეტი 
Keywords: საერთაშორისო მარკეტინგი
ფარმაცევტული კომპანიები
Issue Date: 2018
Publisher: Caucasus International University 
კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
ნაშრომში განხილულია ქართულ ფარმაცევტულ ბაზარზე არსებული კომპანიების ტენდენციები და მარკეტინგული სვლები, დადებითი და უარყოფითი მხარეები, პირდაპირი პრობლემები და მათი აღმოფხვრის გზები და რეკომენდაციები. ასახულია ზოგადად ქართული ფარმაციის განვითარება ისტორიულ ჭრილში, დასაბამიდან დღემდე, თუ რამხელა ცოდნასა და გამოცილებას ფლობდნენ მედეას დროს კოლხები და მას შემდეგ მოყოლებული, მთელი საქართველო. როგორი გავლენა იქონია და დაღი დაგვასვა ჩრდილოელ მეზობელთან ურთიერთობებმა უკანასკნელი III საუკუნის განმავლობაში.
დაწვრილებით განმარტებულია საქართველოს ფარმაციის საკანონმდებლო ბაზა, მისი სუსტი და მოუქნელი სტრუქტურა, რომელსაც სათავისოდ იყენებენ, ზოგიერთი ქვემოთ აღნიშნული კომპანიები. შედარებისთვის განხილულია მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნის მთავრობის მიდგომა მედიკამენტისა და ზოგადად ფარმაციისადმი. ჩამოყალიბებულია ერთი საერთო აზრი, რომ მედიკამენტი არის ავადმყოფის მოსარჩენი წამალი და არა უზომო მოგების მისაღები პროდუქტი.
დაწვრილებით არის განმარტებული ჯენერიკ მედიკამენტების არსი, მიზანი და მნიშვნელობა. თუ როგორ შეიძლება მათი გამოყენება საქართველოში, ჯანდაცვის ხარჯების შესამცირებლად, ერთ სულ მოსახლეზე და სხვა.
დასკვნით თავში, განხილულია კომპანიათა მიერ შემუშავებული და ცუდი მხრიდან გამოყენებული, შავი მარკეტინგი, ფასნამატთა გაუკონტროლებელი სისტემა და დაჩაგრული და მოტყუებული მომხმარებელი. ასევე გამოყენებულია კვლევათა შედეგები და სტატისტიკური მონაცემები.
საბოლოო დასკვნაში შეჯამებულია მთელი ნაშრომი, გამოკვეთილია ქართული ფარმაციის დადებითი და უარყოფითი მხარეები და ჩამოყალიბებულია პრობლემათა აღმოფხვრისა და გადაჭრის გზები და რეკომენდაციები.
URI: https://openscience.ge/handle/1/76
Appears in Collections:ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Guram Gvenetadze.pdfფარმაცევტული კომპანიების მარკეტინგი650.38 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s) 20

410
checked on Apr 26, 2024

Download(s) 20

2,930
checked on Apr 26, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.