Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/73
Title: მეფუტკრეობის საბოლოო პროდუქტების მარკეტიგი
Beekeeping end products marketing
Authors: ბაიაშვილი, გიორგი 
Advisor: ბერიკაშვილი, ლია 
Degree Name: საერთაშორისო მარკეტინგის მაგისტრი
Degree Level: 1
Degree Grantor: კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
Degree Discipline: საერთაშორისო მარკეტინგი
Keywords: საერთაშორისო მარკეტინგი
მეფუტკრეობის პროდუქტები
Issue Date: 2018
Abstract: სამაგისტრო ნაშრომი მოიცავს საქართველოში მეფუტკრეობის განვითარების და წარმოების ისტორიას. ასევე მეფუტკრეობის შედეგად წარმოქმნილი პროდუქტების მოხმარების კვებით მნიშვნელობას. მისი დადებით და სამკურნალო თვისებები. მეორადი ინფორმაციის საფუძველზე შესწავლილი და გაანალიზებულია თაფლის მსოფლიო და რამდენიმე ქვეყნის შიდა (ბულგარეთი, თურქეთი, რუსეთი) ბაზრები. სამაგისტრო ნაშრომიში განხილულია თაფლის ადგილობრივი ბაზარი, ამავე ბაზარზე არსებული ბრენდები და კომპანიები. ზოგიერთი მათაგანის ისტორია, მიზნები, ამოცანები, სტრატეგიები, ძლიერი და სუსტი მხარეები. ასევე ქართული თაფლის სტრატეგიულ ბაზრები.
Master's thesis includes the history of development and production of beekeeping in Georgia. Also, the nutritional value of consumption of products derived from beekeeping. Its positive and medicinal properties. Based on secondary information, the honey world and the domestic (Bulgaria, Turkey, Russia) markets are analyzed. Master's work deals with honey's local market, brands and companies on the same market. Some of the stories, Goals, tasks, strategies, strengths and weaknesses about them. Georgian honey strategic markets.
URI: https://openscience.ge/handle/1/73
Appears in Collections:დისერტაციები

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Giiorgi Baiashvili.pdfმეფუტკრეობის საბოლოო პროდუქტების მარკეტიგი1.76 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Recommend this item

CORE Recommender

Page view(s)

12
checked on Jun 18, 2019

Download(s) 50

140
checked on Jun 18, 2019

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.