Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/563
Title: გოდოს მოლოდინში- თეატრი ახალი ესთეტიკისა და ეგზისტენციალური ტრაგიზმის ზღვარზე
Authors: Khosiashvili, Gvantsa 
ხოსიაშვილი, გვანცა 
Advisor: გუნცაძე, ნანა 
Degree Name: ფრანგული ფილოლოგიის მაგისტრი
Degree Discipline: რომანული ფილოლოგია
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Humanities 
ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: აბსურდის თეატრი
პიესა "გოდოს მოლოდინი"
თეატრის ახალი ესთეტიკა
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
The theatre of the Absurd is an important movement of the Avant-garde in the XX century with a great contribution of Samuel Beckett –french writer of Irish origin. His great gratitude is related to the piece “Waiting for Godot” with which he was able to return the anxious society by the posterior crisis of the war towards the theaters. In 1969 Samuel Beckett was awarded the Nobel Prize in Literature and entered the history of world drama as the theater reformer.
This Master's thesis aims to study the concept of Beckett's theater profoundly and demonstrate its original findings. The main task of this work is to examine Beckett’s innovations in the history of drama. The subject of the research is a piece “Waiting for Godot” discussed in the opposition with Mith of Sysiphe (A.Camus).
Comparative analysis has shown us all the connections between the new aesthetics of Beckett's theater and existential tragism. Many factors influenced the writer's style, worldview and inner nature.

აბსურდის თეატრი XX საუკუნის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ავანგარდული მოვლენაა, რომლის ჩამოყალიბებაში დიდი წვლილი მიუძღვის საფრანგეთში მოღვაწე ირლანდიელ მწერალ სამუელ ბეკეტს. მას უდიდესი აღიარება მოუტანა პიესა „გოდოს მოლოდინმა“, რომლითაც შეძლო ომის შემდგომი კრიზისიsგან სასოწარკვეთილი საზოგადოება თეატრისკენ მოებრუნებინა. 1969 წელს სამუელ ბეკეტს მიენიჭა ნობელის პრემია ლიტერატურის დარგში და მსოფლიო დრამატურგიის ისტორიაში თეატრის რეფორმატორის სახელით შევიდა.
სამაგისტრო ნაშრომის კვლევის მიზანია სიღრმისეულად შეისწავლოს ბეკეტისეული თეატრის კონცეფცია და წარმოაჩინოს ავტორის ორიგინალრი მიგნებები. ნაშრომის მთავარი ამოცანაა გამოიკვლიოს, თუ რაში მდგომარეობს ბეკეტის, როგორც დრამატურგის ნოვატორობა. კვლევის საგანია პიესა „გოდოს მოლოდინი“ რომელიც განიხილება სიზიფეს მითთან (ა.კამიუ) კონტრასტში.
ორი პიესის შედარებითმა ანლიზმა საშუალება მოგვცა დაგვედგინა თუ რა მიმართებები არსებობს ბეკეტის ახალ ესთეტიკასა და ეგზისტენციალურ ტრაგიზმს შორის. გამოვლინდა მრავალი ფაქტორი, რამაც გავლენა იქონია მწერლის სტილზე, მის მსოფლმხედველობასა და შინაგან ბუნებაზე.
URI: https://openscience.ge/handle/1/563
Appears in Collections:ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro khosiashvili gvanca.pdfგოდოს მოლოდინში- თეატრი ახალი ესთეტიკისა და ეგზისტენციალური ტრაგიზმის ზღვარზე935.12 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

147
checked on May 2, 2024

Download(s)

682
checked on May 2, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.