Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/495
Title: საატესტატო გამოცდები - რისკები და შესაძლებლობები
Authors: ტოპეშაშვილი, რუსუდანი 
Advisor: ტაბატაძე, შალვა 
Degree Name: Master of Education
განათლების მეცნიერებების მაგისტრი
Degree Discipline: განათლების კვლევებისა და ადმინისტრირების სამაგისტრო პროგრამა
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: East European Univeristy 
აღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტი 
Faculty: ჰუმანიტარულ და სოციალურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: განათლების ხარისხი
გამოცდები
Issue Date: 2019
Publisher: East European Univeristy 
აღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტი 
Abstract: 
While General Education is one of the priorities of the country, I think, that in Georgia identifying problems in this direction, and then planning and implementing efficient steps, is of a particular importance.
In recent years the reforms for providing quality of education have been implemented in Georgian education system. During the ongoing reforms the issue of school exit exams is actual.
With a preliminary assertion, the assessment system for quality education is considered to be one of the important factor.
In the present paper is discussed the actuality of the issue. One the one hand it is conditioned by the newly canceled exams and on the other hand the issue has not been studied either in practical or scientific terms.
The aim of the research is to identify risk factors and positive opportunities which are related to the school exit exams.
The target group of research is directors and teachers of public schools, Resource Center representatives from different regions of Georgia.
Qualitative method, in particular, in-depth interviews and content analysis, (The statistical data of 2011-2018 exam results are analyzed) is used for the study. The results of the survey were analyzed by the coding method.
The study revealed, that despite the decision of the Ministry of Education, Science, Culture and Sport of Georgia about the abolishment of exit exam, The majority of respodents still speak about the necessity of exams in different format, because the previous exams were not in conformity with the goals of National Curriculum.
The research identified the main directions for which the state agencies and government should focus to improve the Assessment system of General Education.
We believe that the present paper will be important and relevant to field specialists, because the paper is based on the reasons for the problem of learning in the general educational system. It can also be used by other researchers to examine issues related to the abolishment of exit exams.
As a conclusion, the recommendations of the respondents are given related to a number of issues, which can be considered as one of the values of the work.

იმ დროს როდესაც, ზოგადი განათლება ქვეყნის ერთ-ერთი პრიორიტეტული მიზანია, ვფიქრობ, განსაკუთრებული მნიშვნელობა ენიჭება საქართველოში ამ მიმართულებით პრობლემების იდენტიფიცირებას, შემდგომ კი, ქმედითი ნაბიჯების დაგეგმვა-განხორციელებას.
საქართველოს განათლების სისტემაში ბოლო პერიოდში განხორცილედა რეფორმები ხარისხიანი განათლების უზრუნველსაყოფად. მიმდინარე რეფორმების დროს აქტუალურია სკოლის გამოსაშვები გამოცდების საკითხი.
წინასწარი დაშვებით, ხარისხიანი განათლების უზრუნველსაყოფად გამართული შეფასების სისტემა ერთ-ერთ მნიშნელოვან ფაქტორად მიიჩნევა.
განხილულია საკითხის აქტუალობა, რაც ერთი მხრივ განპირობებულია იმით, რომ სკოლის გამოსაშვები გამოცდები ახალი გაუქმებულია და მეორე მხრივ, ეს საკითხი არ არის შესწავლილი არც პრაქტიკული და არც სამეცნიერო თვალსაზრისით.
კვლევის მიზანს წარმოადგენს გამოავლინოს რისკ ფაქტორები და პოზიტიური შესაძლებლობები, რაც დაკავშრებულია საატესტატო გამოცდების გაუქმებასთან.
კვლევის სამიზნე ჯგუფს წარმოადგენენ საჯარო სკოლის დირექტორები, მასწავლებლები და ასევე რესურსცენტრის წარმომადგენლები საქართველოს სხვადასხვა რეგიონიდან.
კვლევისთვის გამოყენებულია თვისებრივი მეთოდები: ჩაღრმავებული ინტერვიუები და შინაარსის ანალიზი(გაანალიზებულია 2011-2018 წლების საატესტატო გამოცდების შედეგების სტატისტიკური მონაცემები). კვლევის შედეგების გაანალიზება მოხდა კოდირების მეთოდით.
კვლევამ გამოავლინა, რომ მიუხედავად საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს გადაწყვეტილებისა საატესტატო გამოცდების გაუქმების შესახებ, რესპოდენტთა უმრავლესობა გამოცდების გაუქმების შემდეგ მაინც საუბრობს გამოცდების აუცილებლობაზე, თუმცა არა იმ ფორმატით, რა ფორმატითაც ტადებოდა საატესტატო გამოცდები საქართველოში, რადგან წინარე გამოცდები არ იყო თანხვედრაში ეროვნული სასწავლო გეგმის მიზნებთან.
ვფიქრობთ, აღნიშნული კვლევის ფარგლებში გამოკვეთილია ის ძირითადი მიმართულებები, რომელზეც სახელმწიფო უწყებებმა უნდა გაამახვილონ ყურადღება ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების შეფასების სისტემის გაუმჯობესების მიზნით.
მიგვაჩნია, რომ წინამდებარე ნაშრომი მნიშვნელოვანი და აქტუალური იქნება დარგის სპეციალისტებისათვის, რადგან ნაშრომში ჩამოყალიბებულია ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების სისტემაში სწავლა-სწავლების დროს პრობლემების გამომწვევი მიზეზები. აღნიშნული ნაშრომი შეიძლება გამოყენებულ იქნეს სხვა მკვლევარის მიერ, რომელიც გამოიკვლევს იმ საკითებს, რომელიც ეხება საატესტატო გამოცდების გაუქმებას. დასკვნის სახით, მოცემულია რესპოდენტთა რეკომენდაციები რიგ საკითხებთან დაკავშირებით, რაც ნაშრომის ერთ-ერთ ღირებულებად შეიძლება ჩაითვალოს.
URI: https://openscience.ge/handle/1/495
Appears in Collections:ბიზნესისა და ინჟინერიის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro topeshashvili.pdfსაატესტატო გამოცდები - რისკები და შესაძლებლობები656.89 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

130
checked on Apr 19, 2024

Download(s)

531
checked on Apr 19, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.