Repository logo
  • English
  • ქართული
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • English
  • ქართული
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Universities
  3. East European University
  4. ბიზნესისა და ინჟინერიის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
  5. საატესტატო გამოცდები - მოსწავლეთა და მშობელთა დამოკიდებულების კვლევა
 
  • Details
Options

საატესტატო გამოცდები - მოსწავლეთა და მშობელთა დამოკიდებულების კვლევა

Date Issued
2019
Author(s)
ქავთარაძე, ეთერ  
Advisor(s)
ტაბატაძე, შალვა  
Institution
East European Univeristy  
Faculty
ჰუმანიტარულ და სოციალურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი  
Publisher
East European Univeristy  
URI
https://openscience.ge/handle/1/377
Abstract
Education continues to be one of the key priority for Georgia, and school graduation exams have been an important part of it. However, unexpected and unreasonable abolition of these exams requires problems to be identified and effective steps to be taken.
The purpose of this study is to research and analyse the attitudes of parents and pupils with regard to the abolition of the graduation exams, as well as the private test prep tutoring practice, and whether exams had an effect on the quality of engagement of students in the learning process. A qualitative research method is used for this study in the form of in-depth interviews. The study has revealed that parents and pupils have the same attitudes towards the abolition of exams, as well as the quality of the education system and many other issues. Their opinions are consistent with the views of German and American students on the above-mentioned issues.
Subjects

საატესტატო გამოცდები

Degree Name
Master of Education
Degree Discipline
განათლების კვლევებისა და ადმინისტრირების სამაგისტრო პროგრამა
File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

Samagistro Eter Kavtaradze.pdf

Description
საატესტატო გამოცდები - მოსწავლეთა და მშობელთა დამოკიდებულების კვლევა
Size

602.84 KB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):c27cafc3d8ed82d0b3a26ae306ec4731

Communities & Collections Research Outputs Fundings & Projects People
  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • Contact