Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/361
Title: ფირმის ორგანიზაციულ-მარკეტინგული სისტემის სრულყოფა
Authors: ბათუმოღლუ, ბერნა 
Advisor: ჯახაია, ლელა 
Degree Name: ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი
Degree Discipline: ბიზნესის ადმინისტრირება
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა ტბელ აბუსერისძის სახელობის სასწავლო უნივერსიტეტი 
Faculty: აგრარულ მეცნიერებათა და ბიზნესის ადმინისტრირების ფაკულტეტი 
Keywords: მარკეტინგის არსი
ფირმის შიდა მენეჯმენტი
ფირმის ორგანიზაციულ-მარკეტინგული სისტემა
Issue Date: 2019
Abstract: 
The successful implementation of modern business term is the correct marketing strategy. It is actively used by advanced enterprises. For them marketing strategy is art of success, it is necessary to keep the customer as long as possible and thus gain the competitive advantage. People who are busy with business are well aware that the creation of valuable goods is not enough for the establishment and proliferation of the market, at the same time it is necessary to define the correct marketing strategy, market segmentation, targeting market to ain the targets and tasks.
For the sale of goods in the loading of market goods, it is necessary to study the market in full and take into account the needs of consumers in the production and sale of goods.
The discussed task is divided with 3 chapters. The first chapter deals with the essence of marketing and its importance in the market economy, the second chapter deals with the Marketing Service of the Georgian firm, and in the third chapter we have focused on the efficiency of the organizational and marketing system of the firm.
To focus on these issues aims to sum upthe information around the topic to make a concrete conclusion that wil be usefull for any interested person. The discussion of the topic has shown that the company’s success is determining the inner success of company as follows: determination of mission, market business segmentation, target selection and market positioning. They represent weapons in the companies to fight to the external environment, maybe the company will not be able to determine al of them but to choose the market correctly and segmentation it will definetly be succeed.

თანამედროვე ბიზნესის წარმატებით განხორციელების მნიშვნელოვანი პირობა არის სწორი მარკეტინგული სტრატეგია. მას აქტიურად იყენებენ სხვადასხვა საწარ¬მო-ებში. მარკეტინგული სტრატეგია ფირმის წარმატების საწინდარია, აუცილებ¬ელია მომხმარებლის შენარჩუნება ხანგრძლივი დროის განმავლობაში და ამ გზით კონკრეტული უპირატესობის მოპოვება. ბიზნესით დაკავებულმა ადამიანებმა იციან რომ ხარისხიანი საქონლის შექმნა არ არის საკმარისი ბაზარზე დამკვიდრებისა და არსებობის გახანგრძლივებისათვის, ამავდროულად საჭიროა მარკეტინგული სტრატეგიის განსაზღვრაც. ბაზრის საქონლით დატვირთვის პირობებში საქონლის გაყიდვისთვის აუცილებელი ხდება ბაზრის ყოველმხრივ შესწავლა და მომხმა-რებელთა მოთხოვნილებების სრულად გათვალისწინება საქონლის წარმოებისა და გასაღებ¬ის პროცესში.
განხილული თემა დაყოფილია 3 ძირითად თავად. პირველ თავში განხილულია მარკეტინგის არსი და მისი მნიშვნელობა საბაზრო ეკონომიკის პირობებში, მეორე თავში საუბარია ქართულ ფირმაში მარკეტინგის სამსახურის ორგანიზაციაზე, ხოლო მესამე თავში ჩვენ შევეხეთ ფირმის ორგანიზაციულ-მარკეტინგული სისტემის ეფე¬ქტი-ანობა და მისი ამაღლების გზებს.
აღნიშნულ საკითხებზე ყურადღების გამახვილება მიზნად ისახავს თემის ირგვლივ არსებული ინფორმაციის შეჯერებას და კონკრეტული დასკვნის გამოტანას, რომელიც სასრგებლო იქნება ნებისმიერი დაინტერესებული პირისათვის.თემის განხილვამ ცხადყო, რომ კომპანიაში წარმატების მიღწევაში დიდი ადგილი უკავია შიდა ფაქტორებს, როგორებიცაა: მისიის განსაზღვრა, ბაზრის სეგმენტაცია, მიზნობრივი ბაზრის შერჩევა და ბაზარზე პოზიციონირება, ისინი წარმოადგენენ იარაღს კომპანიების ხელში გარე გარემოსთან საბრძოლველად, შესაძლოა კომპანიამ ვერ შეძლოს ყველა მათგანის სწორად განსაზღვრა მაგრამ, თუ შეძლებს მისიის სწორად განსაზღვრას ბაზრის სწორად შეჩევას და სეგმენტაციას აუცილებლად მიაღწევს წარმატებას.
URI: https://openscience.ge/handle/1/361
Appears in Collections:აგრარულ მეცნიერებათა და ბიზნესის ადმინისტრირების ფაკულტეტი (სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro batumoglu .pdfფირმის ორგანიზაციულ-მარკეტინგული სისტემის სრულყოფა868.79 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

100
checked on May 19, 2024

Download(s)

1,055
checked on May 19, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.