Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/315
Title: სატელევიზიო პოლიტიკური რეკლამა 2018 წლის საპრეზიდენტო არჩევნების საარჩევნო კამპანიაში
Authors: ხახუტაშვილი, თინათინ 
Advisor: კუტუბიძე, ლაურა 
Degree Name: Master of Social Sciencies in Mass Communication
სოციალურ მეცნიერებათა მაგისტრი მასობრივ კომუნიკაციაში
Degree Discipline: მასობრივი კომუნიკაცია
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Guram Tavartkiladze Tbilisi Teaching University 
გურამ თავართქილაძის სახელობის თბილისის სასწავლო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Business and Social Sciences 
ბიზნესისა და სოციალური მეცნიერებების ფაკულტეტი 
Keywords: პოლიტიკური რეკლამა
Issue Date: 2019
Publisher: Guram Tavartkiladze Tbilisi Teaching University 
გურამ თავართქილაძის სახელობის თბილისის სასწავლო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
Political advertising and image of the modern world will be of great importance in the political space. In Georgia too, the importance of pre-election advertising increases the development of strategic image of political candidates, That our country has a relatively short history of democracy, It is here that the main mechanisms are formed that form an effective political image.
In the theory, the theoretical framework reviews political history, history and development, as well as the example of America and Georgia. Analyzing a strategic image in political advertisements is analyzed. Specifically, the two main candidates, who participated in the 2018 presidential election, Position of Salome Zourabichvili and Grigol Vashadze in their political advertisements.
Two laws regulate political advertizing in Georgia: "Electoral code of Georgia" and "Law on broadcasting". The election campaign on the election of the president of 2014 showed that TV advertising, the speech or billboards were directed against adverse party. In general election campaigns of both major candidates were negative.

თანამედროვე მსოფლიოს პოლიტიკურ სივრცეში ძალიან დიდი მნიშვნელობა ენიჭება პოლიტიკურ რეკლამასა და იმიჯს. ასეა საქართველოშიც, წინასაარჩევნო რეკლამის აქტუალობას პოლიტიკურ კანდიდატთა სტრატეგიული იმიჯის ჩამოყალიბებაში ზრდის ის ფაქტი, რომ ჩვენს ქვეყანას დემოკრატიის შედარებით ხანმოკლე ისტორია აქვს, აქ სწორედ ახლა ყალიბდება ის ძირითადი მექანიზმები, რაც ეფექტური პოლიტიკური იმიჯის ფორმირებას განაპორობებს.
ნაშრომში თეორიული ჩარჩოს სახით მიმოხილულია პოლიტიკური რეკლამის ჩამოყალიბება, ისტორია და განვითარება, როგორც ამერიკის ასევე საქართველოს მაგალითზე. საუბარია მაუწყებლებში პოლიტიკური რეკლამის სამართლებრივ რეგულირებაზე, გაანალიზებულია სტრატეგიული იმიჯის ფორმირება პოლიტიკურ რეკლამებში. კონკრეტულად კი 2018 წლის საპრეზიდენტო არჩევნებში მონაწილე ორი მთავარი კანდიდატის, სალომე ზურაბიშვილისა და გრიგოლ ვაშაძის იმიჯის პოზიციონირება მათ პოლიტიკურ რეკლამებში.
საქართველოში პოლიტიკური რეკლამის განთავსებას ორი კანონი არეგულირებს: „საქართველოს საარჩევნო კოდექსი“, და „კანონი მაუწყებლობის შესახებ. 2018 წლის საპრეზიდენტო არჩევნების წინასაარჩევნო კამპანიაზე დაკვირვებს შედეგად აღმოჩნდა, რომ სატელევიზიო რეკლამები, კანდიდატთა გამოსვლები თუ ბილბორდები, მიმართული იყო მოწინააღმდეგე მხარის საწინააღმდეგოდ. მთლიანობაში ორივე ძირითადი კანდიდატის საარჩევნო კამპანია ნეგატიურ ხასიათს ატარებდა.
URI: https://openscience.ge/handle/1/315
Appears in Collections:ბიზნესისა და სოციალური მეცნიერებების ფაკულტეტი (სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro khakhutashvili.pdfსატელევიზიო პოლიტიკური რეკლამა 2018 წლის საპრეზიდენტო არჩევნების საარჩევნო კამპანიაში1.93 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

123
checked on Apr 24, 2024

Download(s)

905
checked on Apr 24, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.