Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/2920
Title: საერთაშორისო კორპორაცია ICR - ორგანიზაციის განვითარების პრობლემის გადაწყვეტა
Authors: გვეტაძე, დავით 
Degree Name: ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი
Degree Discipline: ბიზნესის ადმინისტრირების სამაგისტრო პროგრამა
Institution: თბილისის ღია სასწავლო უნივერსიტეტი 
Faculty: ბიზნესის და ინჟინერიის სკოლა 
Keywords: კორპორაცია ICR
ქართულ ბაზარი
ეკონომიკა
Issue Date: 2021
Abstract: 
„საერთაშორისო კორპორაცია ICR” დეკადაზე მეტია, რაც ქართულ ბაზარს სთავაზობს საერთაშორისო ბრენდ-მაღაზიებსა და კვების ობიექტებს. კომპანია წლებია წარმატებით ფუნქციონირებს როგორც საერთაშორისო ისე ქართულ ბაზარზე და მომავალშიც გაფართოების და განვითარების მრავალ გეგმას ისახავს.
უცხოური ინვესტიციების და საერთაშორისო კომპანიებისა და პროდუქტების ქართულ ბაზარზე დამკვიდრება სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია საქართველოსთვის და მისი ეკონომიკის გაძლიერებისთვის. ეკონომიკის უზრუნველსაყოფად და განსავითარებლად გვჭირდება უცხოური ინვესტიციები დიდი მოცულობით და გვჭირდება რომ ქვეყანას ჰქონდეს საუკეთესო იმიჯი უცხოელი ინვესტორების და კომპანიების თვალში, რათა ქვეყანა და ქართული ბაზარი გახდეს უფრო მიმზიდველი და შეიცავდეს ნაკლებ რისკებს ინვესტორებისთვის ინვესტიციის განხორციელება.
საქართველოს სახელმწიფო პოლიტიკის პრიორიტეტი გაცხადებულია ამ მიმართულებით და სახელმწიფო აქტიურად მუშაობს ინვესტიციების მოზიდვაზე და ისეთი გარემოს შექმნაზე რომელიც ინვესტორისთვის და ქვეყნისთვის მომგენიანი იქნება.
წარმოდგენილი კვლევით ჩემი მიზანია, შევისწავლო კომპანიაში ამ პერიოდში მიმდინარე პროცესები და აღმოვაჩინო და დავაიდენტიფიცირო აქტუალური პრობლემები. არსებული პრობლემებისთვის ჩამოვაყალიბო და წარმოვადგინო გადაჭრის გზები და კონკრეტული სამოქმედო გეგმა...

International Corporation ICR" has been offering the Georgian market to international brand stores and food outlets for more than a decade. The company has been successfully operating in both the international and Georgian markets for many years and has many expansion and development plans in the future.
Establishing foreign investment and international companies and products in the Georgian market is vital for Georgia and strengthening its economy. In order to ensure and develop the economy, we need large amounts of foreign investment and we need the country to have the best image in the eyes of foreign investors and companies, to make the country and the Georgian market more attractive and contain less risk for investors to invest.
The priority of the state policy of Georgia has been announced in this direction and the state is actively working to attract investments and create an environment that will be beneficial for the investor and the country.
With the presented research, my goal is to study the current processes in the company during this period and to identify and identify current problems. Formulate solutions to existing problems and present a concrete action plan.
Successfully functioning business in the modern world is characterized by the optimal utilization of existing resources with the rapid development of products, followed by effective management of processes and resulting in customer satisfaction.
This goal is difficult for the organization to achieve in today's dynamic and aggressive market. It is also noteworthy that the relevance of some business processes in organizations serves a purpose that is current and on the agenda for that period, but the changing needs, increasing competition, and benefits that modern technology provides make them ineffective. This, in turn, reduces the chances of increasing productivity and profitability in organizations...
URI: https://openscience.ge/handle/1/2920
Appears in Collections:ბიზნესის და ინჟინერიის სკოლა (სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Davit Gvetadze Samagistro.pdfსაერთაშორისო კორპორაცია ICR - ორგანიზაციის განვითარების პრობლემის გადაწყვეტა533.1 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

117
checked on Apr 24, 2024

Download(s)

104
checked on Apr 24, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.