გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/267
DC ველიმნიშვნელობაენა
dc.contributor.advisorგრძელიშვილი, ნოდარka
dc.contributor.authorშინდელიშვილი, ნათიაka
dc.contributor.authorხუცურაული, მაიაka
dc.contributor.authorმესხიშვილი, თამთაka
dc.date.accessioned2019-10-24T11:30:49Z-
dc.date.available2019-10-24T11:30:49Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/267-
dc.description.abstractThe paper deals with the topic of digital business models in tourism and their importance for the industry. The main focus of the study is digital business model and how new technologies had influenced traditional business models. The aim of the study is to investigate the effect of digital technologies on tourism industry and on the businesses operational activities within the sector. The aim of the research is to find out how far the digitalization has already changed the tourism industry. The constant development of technologies and increased demand from customer to communicate online, requires companies to invest in business model inovation and experimentations, in order to stay competitive in the travel sector. Moreover, the study emphasizes the importance of the tuorims industry for Georgia and examines the tourism development strategy 2025 and legislative regulations, which serve sustainable development of the tourism industry. The main focus of the study is to identify the problems and challenges facing Georgia and issue recommendations that could be tulized to overcome some of the challenges.en
dc.language.isoka-
dc.publisherBusiness and Technology Universityen
dc.publisherბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტიka
dc.subjectTourism Industryen
dc.subjectBusiness Modelen
dc.subjectDigitizationen
dc.subjectChallenges in tourism industry in Georgiaen
dc.subjectტურიზმის ინდუსტრიაka
dc.subjectბიზნეს მოდელიka
dc.subjectციფრული ტექნოლოგიებიka
dc.subjectგამოწვევები ტურიზმის ინდუსტრიაშიka
dc.titleციფრული ბიზნეს მოდელები ტურიზმში - მსოფლიოში აღიარებული სტანდარტები და საქართველოში არსებული გამოწვევებიka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameMBA in Managementen
thesis.degree.nameბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი მენეჯმენტშიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineბიზნესის ადმინისტრირება და თანამედროვე ტექნოლოგიებიka
dc.contributor.institutionBusiness and Technology Universityen
dc.contributor.institutionბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Business and Technologiesen
dc.contributor.facultyბიზნესისა და ტექნოლოგიების ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
ჩანს კოლექციებში:დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები
ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
samagistro shindelishvili khutsurauli meskhishvili.pdfციფრული ბიზნეს მოდელები ტურიზმში - მსოფლიოში აღიარებული სტანდარტები და საქართველოში არსებული გამოწვევები1.46 MBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
მარტივი ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება

258
checked on May 18, 2024

გადმოწერა

1,639
checked on May 18, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.