Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/267
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorგრძელიშვილი, ნოდარka
dc.contributor.authorშინდელიშვილი, ნათიაka
dc.contributor.authorხუცურაული, მაიაka
dc.contributor.authorმესხიშვილი, თამთაka
dc.date.accessioned2019-10-24T11:30:49Z-
dc.date.available2019-10-24T11:30:49Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/267-
dc.description.abstractThe paper deals with the topic of digital business models in tourism and their importance for the industry. The main focus of the study is digital business model and how new technologies had influenced traditional business models. The aim of the study is to investigate the effect of digital technologies on tourism industry and on the businesses operational activities within the sector. The aim of the research is to find out how far the digitalization has already changed the tourism industry. The constant development of technologies and increased demand from customer to communicate online, requires companies to invest in business model inovation and experimentations, in order to stay competitive in the travel sector. Moreover, the study emphasizes the importance of the tuorims industry for Georgia and examines the tourism development strategy 2025 and legislative regulations, which serve sustainable development of the tourism industry. The main focus of the study is to identify the problems and challenges facing Georgia and issue recommendations that could be tulized to overcome some of the challenges.en
dc.language.isoka-
dc.publisherBusiness and Technology Universityen
dc.publisherბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტიka
dc.subjectTourism Industryen
dc.subjectBusiness Modelen
dc.subjectDigitizationen
dc.subjectChallenges in tourism industry in Georgiaen
dc.subjectტურიზმის ინდუსტრიაka
dc.subjectბიზნეს მოდელიka
dc.subjectციფრული ტექნოლოგიებიka
dc.subjectგამოწვევები ტურიზმის ინდუსტრიაშიka
dc.titleციფრული ბიზნეს მოდელები ტურიზმში - მსოფლიოში აღიარებული სტანდარტები და საქართველოში არსებული გამოწვევებიka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameMBA in Managementen
thesis.degree.nameბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი მენეჯმენტშიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineბიზნესის ადმინისტრირება და თანამედროვე ტექნოლოგიებიka
dc.contributor.institutionBusiness and Technology Universityen
dc.contributor.institutionბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Business and Technologiesen
dc.contributor.facultyბიზნესისა და ტექნოლოგიების ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები
Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro shindelishvili khutsurauli meskhishvili.pdfციფრული ბიზნეს მოდელები ტურიზმში - მსოფლიოში აღიარებული სტანდარტები და საქართველოში არსებული გამოწვევები1.46 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

255
checked on May 4, 2024

Download(s)

1,634
checked on May 4, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.