Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/2619
Title: მოსწავლის შეფასების პრობლემები
Authors: მიქელაძე, ნინო 
Advisor: დედა ბარბარე (მეგრელაძე) 
Degree Name: განათლების მაგისტრი
Degree Discipline: განათლება
Institution: საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა ტბელ აბუსერისძის სახელობის სასწავლო უნივერსიტეტი 
Faculty: ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი 
Keywords: განათლება
სასწავლო პროცესი
მოსწავლეთა შეფასება
მოსწავლის ცოდნის დონე
სწავლის მოტივაცია
Issue Date: 2021
Abstract: 
სამაგისტრო ნაშრომი ,,მოსწავლეთა შეფასების პრობლემა“ მოიცავს საგაკვეთილო პროცესში მოსწავლეთა შეფასებას, რომელიც ხელს უწყობს მიღწეული დონის შედეგების განსაზღვრას და შესაბამისი გეგმების მიზანმიმართულად წარმართვას.
ასევე შეფასების დროს უნდა გავითვალისწინოთ ეროვნული სასწავლო გეგმაში განსაზრვრული შეფასების მიზნები, რომლის მიხედვით შევძლებთ სწავლის ხარისხის მართვას და მონიტორინგს. შეფასება არსებობს ორი სახის განმსაზღვრელი და განმავითარებელი, რომელსაც ვიყენებთ ყველა საფეხურზე და ყველა კლასში საგნის სწავლების შესაბამისად. მასწავლებელი შეფასების დროს ასევე ითვალისწინებს მასწავლებლის პროფესიულ სტანდარტს, სადაც ყურადღება არის გამახვილებული მოსწავლის შეფასების საკითხებზე და შეფასების პრინციპებზე: ობიექტურობა, ვალიდურობა, გამჭვირვალობა.
ნაშრომში საუბარია მოსწავლის შეფასების დროს უახლოეს ფორმებზე,რომელიც შეიძლება იყოს რუბლიკა, თვითშეფასება და სხვათა შეფასების სქემები, მასწავლებლის დაკვირვება, პროექტი და ა.შ.შეფასების მოთხოვნების განხილვისას დიდი ყურადღება ეთმობა პრეზენტაციას როგორც შეფასების ფორმას, რომლის გამოყენებისას მოსწავლეს უვითარდება თანამშრომლობის, შემოქმედებისა, კრიტიკული აზროვნება და წყვილებში მუშაობის უნარ-ჩვევები. შეფასების ფორმები და მეთოდები ეფექტურად გამოიყენება სასწავლო პროცესში.
ნაშრომში გასაგებად არის წარმოდგენილი მასალები ნიმუშების, რჩევების, რეკომენდაციების სახით, რომელთა პრაქტიკული სახით გამოყენება შესაძლებელია. მოსწავლეთა შეფასება საგაკვეთილო პროცესში აქტუალური საკითხია, რომელიც მუდმივ ცვლილებებს განიცდის, რადგან შეფასების გზით,რაც მთავარია სწორი შეფასებისას ჩამოყალიბდეს საზოგადოებისთვის/ქვეყნისთვის მნიშვნელოვანი მამულიშვილი.

The master’s thesis “The problem of student assessment” includes the assessment of students in the lesson process,which helps to determine the results of the achieved leved and to guide the relevant plans purposefully.
Also,during the evaluation,we should take into account the evaluation goals defined in the natianal curriculum,according to which we will be able to manage and monitor the quality of learnig.There are two types of assessment: formative and definitive,which we use at alllevels and in all classes according to the teaching of the subject.The teacher also considers the professional standard of the teacher during the assessment,where the focus is on the student assessment assues and the principles af assessment: objectivity,validity,transparency.
In the thesis discusses the closest forms of student assessment, which can be rubrics,self-assessment and ather assessment schemes,teacher abservation,project,etc.When discussing assesment requirements,mach attention is paid to presentation as a form of assessment that uses the student to develop the skills of collaboration,creativity,critical thinking and worqing in pairs.Assesment forms and methos are used effectively in the learning process.
Thesis presents materials in the form of sampies,tips,recommendations,which can be used in a praqctical way.student assessment is a topical issue in the lesson process that is constantly changing,because through assessment,the main thing is to form a significant parriot for the community/country through correct assessment.
URI: https://openscience.ge/handle/1/2619
Appears in Collections:ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი (სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Nino mikeladze Samagistro.pdfმოსწავლის შეფასების პრობლემები1.82 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

204
checked on Apr 20, 2024

Download(s)

4,364
checked on Apr 20, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.