Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/2597
Title: გუნდურობის პრინციპი ინკლუზიურ განათლებაში
Authors: ფარტენაძე, მაგდა 
Advisor: გელაძე, დარეჯან 
Degree Name: განათლების მაგისტრი
Degree Discipline: განათლება
Institution: საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა ტბელ აბუსერისძის სახელობის სასწავლო უნივერსიტეტი 
Faculty: ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი 
Keywords: ინკლუზიურ განათლება
აჭარის ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლები
გუნდური მუშაობა
Issue Date: 2021
Abstract: 
სამაგისტრო ნაშრომი ‘’გუნდურობის პრინციპი ინკლუზიურ განათლებაში‘’, ეხება ინკლუზიური განათლების ხელშეწყობასა და დანერგვას. 21-ე საუკუნის ადამიანისთვის განსხვავებულობა უცხო ნამდვილად არ არის, პიროვნების განვითარებასთან ერთად ვითარდება ინტელექტი და წარსულში არსებული სტერეოტიპების მსხვრევა, იარლიყებისა და ცრურწმენების თავიდან აცილება, მოსწავლის პიროვნებად ჩამოყალიბება განურჩევლად ეთნიკური, რელიგიური და რასობრივი კუთხით, თითოეული მოსწავლე ბავშვთა უფლებათა კონვენციის მიხედით უფლებამოსილია მიიღოს განათლება თანატოლების ერთად, ერთ საკლასო ოთახში. ინკლუზიური განათლების დასანერგად აუცილებელია სკოლის თითოეული წევრის გუნდური მუშაობა. გულისხმიერი მიდგომა ბავშვებისადმი, მეტი დაკვირვება და ჩართვა სასწავლო პროცესში, ინდივიდუალიზაციის პროცესი, ბავშვის ჩამოყალიბება კომპლექსური პროცესია და რიგ მიდგომებთან და საჭიროებებთან მივყავართ, რაც მასწავლებლის გულისხმიერებას, დიდძალ ენერგიას, მოსწავლეებისადმი სიყვარულს მოითხოვს, განსაკუთრებით მეტი ყურადღება სჭირდებათ სპეციალური საჭიროების მქონე ბავშვებს, ისინი ჩვენი საზოგადოების სრულუფლებიანი წევრები არიან, აღზრდა თავისთავად კულტურის ნაწილია, კულტურა საზოგადოების გარეშე არ არსებობს, ხოლო საზოგადოებას შევადგენთ ჩვენ ადამიანები, ეს ცხოვრებისეული ციკლი რომ არ შეწყდეს საჭიროა მომავალი თაობების ჯანსაღად აღზრდა, ეს ჩვენ ერთად ყველას შეგვიძლია.
სამაგისტრო ნაშრომში მოცემული აჭარის ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლებში არსებული რეალობა ინკლუზიური განთლების კვალდაკვალ, რა კონკრეტული სახის სირთულეების გადალახვა უწევთ სკოლის ადმინისტრაციას ფსიქოლოგს, მასწავლებლებს, მშობლებს, მოსწავლეებს. სკოლის გუნდი უნდა ფლობდეს ინკლუზიური განათლების არსს და პრინციპებს. გუნდურად უნდა აწარმოონ სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა და დაგეგმონ აქტივობები მოსწავლეთა საჭიროებებიდან გამომდინარე.
სამაგისტრო ნაშრომი დაეხმარება და სტიმულს მისცემს ,როგორც მოქმედ მასწავლებლებს, ასევე მაძიებლ მასწავლებლებს, სპეციალურ მასწავლებლებს და მათ ვინც ფიქრობს რომ ინკლუზიური განათლების როლი საზოგადოების ეკონომიკურ და პოლიტიკურ ფორმირებაში განუზომელია.

The master’s thesis ,,The Principle Of Teamwork In Inclusive Education’’ deals with the promotion and introduction of inclusive education. The differences of the human beings is no stranger in 21st century, with the development of personality the intellect develops and breaks down stereotypes of the past, avoding labels and superstitions, forming a student personality regardless of ethnicity, religion or race in one classroom. Implementing inclusive education requires teamwork for each member of the school. A caring approach to children, more observatrion and involvement in the learning process, the process of individualization, child’s development is a complex process and leads to anumber of approaches and needs, which requires the teacher’s kindness, great energy, love for students .,especially children with special needs, are upbringing itself is part of the culture. The culture does not exist without society , and society is made up of us humans, thet is life cycle is not to be interrupted by the healthy upbringing of future generations ,this we can do all do together.
The reality in the general education schools of Adjara given in the master’s thesis, following the inclusive education, what specific difficulties the school administration, psychologist, teachers, parents, students have to overcome. The school team must possesss the essence and principle of inclusive education. As a team, they should develop an individual curriculum for a student with special educational needs and plan activities based on the needs of the students.
The master’s thesis will help and motivate both current teachers, aspiring teachers, special educators and those who think the role of inclusive education in the economic and political formation of society is immeasurable.
URI: https://openscience.ge/handle/1/2597
Appears in Collections:ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი (სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Magda Partenadze Samagistro.pdfგუნდურობის პრინციპი ინკლუზიურ განათლებაში881.26 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

137
checked on May 1, 2024

Download(s)

1,021
checked on May 1, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.