Options
საჰაერო გადაყვანა-გადაზიდვის სამართლებრივი რეგულირება
სამაგისტრო ნაშრომი
Date Issued
2021
Author(s)
Advisor(s)
Institution
Faculty
Abstract
საჰაერო ტრანსპორტირება არის მგზავრებისა და ბარგის გადაყვანა-გადიზდვა, რომელიც ხორციელდება თვითმფრინავით, ფიქსირებული გადასახადით.
საერთაშორისო საჰაერო მიმოსვლები, როგორც რეგულარული, ასევე არარეგულარული, ხორციელდება მგზავრის, ბარგის, ტვირთისა და საფოსტო გზავნილის გადაზიდვის მიზნით, აქვთ კომერციული ხასიათი.
საერთაშორისო საჰაერო ტრანსპორტიტებას არეგულირებს საერთაშორისო კონვენციები - ჩიკაგოს, ვარშავის და მონრეალის, ხოლო რეგიონულს - შიდა სახელმწიფოებრივი კოდექსები და ნორამტიული აქტები, რომლებიც საერთაშორისო სტანდარტებთან ჰარმონიზაციაშია.
ტვირთის გადაზიდვის ხელშეკრულებას არის ძირითადი ხელშეკრულება, რომელიც ასრულებს მატერიალური აქტივების გადაადგილებასთან დაკავშირებულ მთავარ ამოცანებს, ხელს უწყობს პროდუქტის მომხმარებლისთვის მიწოდების ვალდებულებების შესრულებას.
საქართველოში საჰაერო ტრანსპორტით მგზავრთა გადაყვანას და ტვირთის გადაზიდვას არეგულირებს 1997 წელს მიღებული საქართველოს სამოქალაქო კოდექსი და 1996 წელს მიღებული საჰაერო კოდექსი.
დამოუკიდებლობის მოპოვების შემდეგ, დროის მოკლე მონაკვეთში საქართველომ ვერ შეძლო საბოლოოდ მოეწესრიგებინა მთელი რიგი საკითხები სამოქალაქო ავიაციის დარგში, მაგრამ როგორც ეკონომიკის ინფრასტრუქტურის მნიშვნელოვანი დარგი, საქართველოს საჰაერო ტრანსპორტი დღეს მნიშვნელოვან როლს ასრულებს ქვეყნის სავაჭრო-სამეურნეო და მოსახლეობის მომსახურების სფეროში.
კორონავირუსის პანდემიამ დიდი დარტყმა მიაყენა საავიაციო ინდუსტრიას. საერთაშორისო საავიაციო ორგანიზაციები პროგნორიზრებენ, რომ ავიაცი 2019 წლის ნიშნულს დაუბრუნდება 2024 წელს, თუმცა სიტუაცია ყოველდღიურად გამოუჯობესებისკენ მიდის და არ არის გამორიცხული, რომ ძველ და აქტიურ ნიშნულს უფრო მალე დავუბრუნდეთ. წელს ბევრი ავიაკომპანია დაუბრუნდა ბაზარს.
საერთაშორისო საჰაერო მიმოსვლები, როგორც რეგულარული, ასევე არარეგულარული, ხორციელდება მგზავრის, ბარგის, ტვირთისა და საფოსტო გზავნილის გადაზიდვის მიზნით, აქვთ კომერციული ხასიათი.
საერთაშორისო საჰაერო ტრანსპორტიტებას არეგულირებს საერთაშორისო კონვენციები - ჩიკაგოს, ვარშავის და მონრეალის, ხოლო რეგიონულს - შიდა სახელმწიფოებრივი კოდექსები და ნორამტიული აქტები, რომლებიც საერთაშორისო სტანდარტებთან ჰარმონიზაციაშია.
ტვირთის გადაზიდვის ხელშეკრულებას არის ძირითადი ხელშეკრულება, რომელიც ასრულებს მატერიალური აქტივების გადაადგილებასთან დაკავშირებულ მთავარ ამოცანებს, ხელს უწყობს პროდუქტის მომხმარებლისთვის მიწოდების ვალდებულებების შესრულებას.
საქართველოში საჰაერო ტრანსპორტით მგზავრთა გადაყვანას და ტვირთის გადაზიდვას არეგულირებს 1997 წელს მიღებული საქართველოს სამოქალაქო კოდექსი და 1996 წელს მიღებული საჰაერო კოდექსი.
დამოუკიდებლობის მოპოვების შემდეგ, დროის მოკლე მონაკვეთში საქართველომ ვერ შეძლო საბოლოოდ მოეწესრიგებინა მთელი რიგი საკითხები სამოქალაქო ავიაციის დარგში, მაგრამ როგორც ეკონომიკის ინფრასტრუქტურის მნიშვნელოვანი დარგი, საქართველოს საჰაერო ტრანსპორტი დღეს მნიშვნელოვან როლს ასრულებს ქვეყნის სავაჭრო-სამეურნეო და მოსახლეობის მომსახურების სფეროში.
კორონავირუსის პანდემიამ დიდი დარტყმა მიაყენა საავიაციო ინდუსტრიას. საერთაშორისო საავიაციო ორგანიზაციები პროგნორიზრებენ, რომ ავიაცი 2019 წლის ნიშნულს დაუბრუნდება 2024 წელს, თუმცა სიტუაცია ყოველდღიურად გამოუჯობესებისკენ მიდის და არ არის გამორიცხული, რომ ძველ და აქტიურ ნიშნულს უფრო მალე დავუბრუნდეთ. წელს ბევრი ავიაკომპანია დაუბრუნდა ბაზარს.
Air transportation is the transportation of passengers and luggage, which is carried out by plane, with a fixed fee.
International air traffic, both regular and irregular, is carried out for the purpose of transporting passengers, luggage, cargo and mail, and is of a commercial nature.
International air transportation is regulated by international conventions - Chicago, Warsaw and Montreal, and regional - by domestic state codes and regulations that are in line with international standards.
A cargo contract is a basic contract that performs the main tasks related to the movement of tangible assets, facilitating the fulfillment of delivery obligations to the customer of the product.
Transportation of passengers and cargo by air in Georgia is regulated by the Civil Code of Georgia adopted in 1997 and the Air Code adopted in 1996.
After gaining independence, in a short period of time Georgia was not able to finally settle a number of issues in the field of civil aviation, but as an important sector of the economic infrastructure, Georgian air transport today plays an important role in the country's trade and public services.
The coronavirus pandemic has dealt a huge blow to the aviation industry. International aviation organizations predict that aviation will return to the 2019 mark in 2024, however the situation is improving daily and it is possible that we will return to the old and active mark sooner. Many airlines have returned to the market this year.
International air traffic, both regular and irregular, is carried out for the purpose of transporting passengers, luggage, cargo and mail, and is of a commercial nature.
International air transportation is regulated by international conventions - Chicago, Warsaw and Montreal, and regional - by domestic state codes and regulations that are in line with international standards.
A cargo contract is a basic contract that performs the main tasks related to the movement of tangible assets, facilitating the fulfillment of delivery obligations to the customer of the product.
Transportation of passengers and cargo by air in Georgia is regulated by the Civil Code of Georgia adopted in 1997 and the Air Code adopted in 1996.
After gaining independence, in a short period of time Georgia was not able to finally settle a number of issues in the field of civil aviation, but as an important sector of the economic infrastructure, Georgian air transport today plays an important role in the country's trade and public services.
The coronavirus pandemic has dealt a huge blow to the aviation industry. International aviation organizations predict that aviation will return to the 2019 mark in 2024, however the situation is improving daily and it is possible that we will return to the old and active mark sooner. Many airlines have returned to the market this year.
File(s)
Loading...
Name
Giorgi Galustianu Samagistro.pdf
Description
საჰაერო გადაყვანა-გადაზიდვის სამართლებრივი რეგულირება
Size
893.35 KB
Format
Adobe PDF
Checksum
(MD5):723db694fb361a08708207ee91bbd9fc